Astma of toch hartproblemen

02-11-2005 om 10:41 uur

hallo
onze jongste dochter is geboren met een groot gat in haar hart
toen ze 6maanden oud was is ze hieraan geopereert
ze zau een normaal leven kunnen lijden net als alle gezonde kids
sinds een jaar is ze kortademig bij inspanning,hiervoor is ze onderzocht door een kinderlongarts
er zijn longfuncktietesten afgenomen en er zit iets van astma (ze noemde het lichte inspanningsastma)
nu tijdje verder gaat het met haar conditie niet goed
de zwemlessen kan ze conditioneel niet goed aan terwijl ze al bijna twee jaar les heeft
de gymlessen moet ze vaak rusten,vanmorgen hebben we de knoop doorgehakt en overlegt met het kinderhartcentrum.
17november heeft ze een afspraak bij de kindercardioloog voor een controle
ik hoop dat het meevalt allemaal en hou jullie natuurlijk op de hoogte
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 11:10 uur

He Ukkie fijn dat je er al zo snel terecht kunt en nu maar hopen dat het allemaal mee zal vallen. Een ziek kind is al genoeg. Duim voor je dikke knuf Kaatje

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 11:56 uur

hoi Ukkie,
wat erg ik wens jullie heel veel succes en ik hoop dat het meevalt!
zal aan jullie denken en voor jullie duimen
liefs susan

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 14:43 uur

Hoi Ukkie, -O-

Heel veel sterkte....hopelijk is het niets. ik ga heel hard voor mijn naamgenootje duimen hoor! geef r maar n dikke knuffel! En hou ons op de hoogte!

Liefs nina

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 15:14 uur

Sterkte ermee, het valt voor een klein hummeltje niet mee om te leven met zoveel beperkingen. Ik spreek helaas uit ervaring...

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 20:05 uur

Veel sterkte Ukkie! Ik hoop dat het meevalt, maar tot die tijd blijft het toch door je hoofd malen!

Ik duim en denk aan jullie!!!

Liefs Martha

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 20:43 uur

Hoi Ukkie wens je ook heel veel sterkte ermee en hoop ook inderdaad dat het mee valt.
Groetjes Ria

Login of registreer om te reageren
03-11-2005 om 20:46 uur

Dat is nogal wat met jullie kleine meid Ukkie ! Gelukkig kunnen jullie relatief snel terecht bij de kindercardioloog. Sterkte in ieder geval en het is te hopen dat er niets ernstigs aan de hand is. We horen dan ook graag de uitkomsten van de controle.   

Login of registreer om te reageren
18-11-2005 om 10:54 uur

hallo allemaal
gisteren was nina haar grote controle bij de cardioloog in het lumc te leiden
ze kreeg eerst een hartfilmpje wat ze zelf best weer even raar vond (ja de laatste was twee jaar geleden met haar neusamandelen)ze vond het wel intressant allemaal dat ze doormiddel van stkertjes met draadjes eraan met haar hart een tekening kon maken(ze is ook pas 7jaar)
daarna mochten we voor de echo daar heerste een opgelaten stemming omdat er zojuist een nieuw echo aparaat was aangesloten waarmee 3d echo's van het hart gemaakt kunnen worden
na eerst de gewone echo te hebben gemaakt mocht nina als eerste met het 3d aparaat bekeken worden dit was een heel mooi gezicht je kunt echt allers zien uit allerlei hoeken in een woord GEWELDIG
daarna mochten we naar de cardioloog en godzijdank is alles ok met haar hart
ik heb nina denk ik effe helemaal platgeknuffelt en mijn tranen van blijdschap maar gewoon laten komen dit is fantastisch nieuws hier ben ik zo blij mee _O_
over drie jaar moet ze weer terug komen voor controle
we zijn nu doorverwezen naar de kinderlongarts in het jkz dezelfde als haar zus marielle
daar gaat nu verder gekeken worden naar haar kortademigheid en vermoeitheid mischien dat ze nu een langwerkende luchtwegverwijder moet gaan gebruiken maar daar kunnen we wel mee leven :Y
ontzettend bedankt voor jullie hartverwarmende reackties het is een hele zware onzekere tijd geweest voor ons gezin BEDANKT ALLEMAAL *O*heel veel liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
18-11-2005 om 15:04 uur
Reactie op ukkie

hallo allemaal
gisteren was nina haar grote controle bij de cardioloog in het lumc te leiden
ze kreeg eerst een hartfilmpje wat ze zelf best weer even raar vond (ja de laatste was twee jaar geleden met haar neusamandelen)ze vond het wel intressant allemaal dat ze doormiddel van stkertjes met draadjes eraan met haar hart een tekening kon maken(ze is ook pas 7jaar)
daarna mochten we voor de echo daar heerste een opgelaten stemming omdat er zojuist een nieuw echo aparaat was aangesloten waarmee 3d echo's van het hart gemaakt kunnen worden
na eerst de gewone echo te hebben gemaakt mocht nina als eerste met het 3d aparaat bekeken worden dit was een heel mooi gezicht je kunt echt allers zien uit allerlei hoeken in een woord GEWELDIG
daarna mochten we naar de cardioloog en godzijdank is alles ok met haar hart
ik heb nina denk ik effe helemaal platgeknuffelt en mijn tranen van blijdschap maar gewoon laten komen dit is fantastisch nieuws hier ben ik zo blij mee _O_
over drie jaar moet ze weer terug komen voor controle
we zijn nu doorverwezen naar de kinderlongarts in het jkz dezelfde als haar zus marielle
daar gaat nu verder gekeken worden naar haar kortademigheid en vermoeitheid mischien dat ze nu een langwerkende luchtwegverwijder moet gaan gebruiken maar daar kunnen we wel mee leven :Y
ontzettend bedankt voor jullie hartverwarmende reackties het is een hele zware onzekere tijd geweest voor ons gezin BEDANKT ALLEMAAL *O*heel veel liefs ukkie

Hoi Ukkie dat is echt heel fijn om te horen ja. geloof het goed dat je ze bijna plat drukte zou ik ook gedaan hebben  :Y. Het is ook helemaal niet leuk als je kind wat heb dan ben je zo machteloos hé...Vanmorgen schrok ik ook van mijn dochter. Ze gaat de hele week al met de bus naar school,maar vanmorgen moest ze met de scooter omdat ze anders haar tweede rijles van vanmiddag niet kon halen. Ze was net van huis naar school, en even later werd ik gebeld en ja hoor ze was uit gegleden met haar scootertje, op een brugje was het dus erg glad en ze reed niet echt hard maar ja glad is glad...... en zeker met een scootertje. Gelukkig was ze nog niet zo ver van huis dus ben gelijk naar haar toe gereden. Zag er niet zo best uit met haar hand ze had vreselijk veel pijn ik zei kom we gaan gelijk naar de dokter toe. En ja hoor de dokter keek er naar en hij zei ga toch maar door naar het ziekenhuis en laat maar fotootjes maken want het ziet er inderdaad wel naar uit dat het gebroken is. Ze zag zo wit als een doek...wij naar het ziekenhuis en ja hoor pink gebroken, gelukkig was het geen lelijke breuk maar toch moest ze in het gips. Dus was vandaag wel effen schrikken was op dat moment wel erg blij dat ik vandaag niet op mijn werk zat. En dat ik op tijd bij haar was want ze was echt heel erg geschrokken.
Maar Ukkie verders wens ik je nog veel sterkte met je dochtertje wees altijd op je hoede want mijn dochter is nu 18 en ze blijven lang afhankelijk van je tot ze volwassen zijn.
Groetjes Ria

Login of registreer om te reageren
18-11-2005 om 11:03 uur

Wat een opuchting zeg! Kan me het helemaal voorstellen dat je ervan moest huilen!!!

Ik hoop dat je snel terrecht kunt bij de longarts en dat ze geholpen gaat worden!!!

Liefs Martha

Login of registreer om te reageren