COPD en altijd misselijk

31-12-2007 om 12:52 uur

Goeiedag allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Ghislaine en in woon in Rotterdam.
Mijn probleem is niet voor mezelf maar voor mijn moeder.

Vorig jaar juli is er bij mijn moeder COPD en longemfyseem geconstateerd. (dit nadat zij al jaren bij de h.a. liep maar dit onderkent is)
Nu is het voor haar heel moeilijk om te accepteren dat het zo is (ook voor mij is het moeilijk om te zien hoe een energieke moeder ineens inzakt en nog weinig longinhoud heeft)
Mijn vader is een mega steun voor haar, maar toch de acceptatie gaat heel moeizaam.

Zij heeft eerst 6 maanden longrevalidatie gehad vanuit het ziekenhuis en zit nu nog op fitness (2x per week) Nu is ze de laatste tijd ook al bijna niet geweest omdat ze zich zo verschrikkelijk belabberd voelt.
Hierdoor heeft ze nog minder puf en zin in dingen.

Het grootste probleem nu, dat ze als ze 's morgens wakker wordt ontzettend misselijk is en er een blok op haar maag lijkt te liggen. Hierdoor blijft ze op bed liggen in de hoop dat het voorbij gaat. Laat in de ochtend of begin van de middag zakt het vaak weg, maar er zijn vele dagen dat het de hele dag blijft. Eten is daardoor een drama en ze is alweer een aantal kilo afgevallen. Ze is 1,52 mtr en weegt 47/48 kilo. Ze krijgt ook bijvoeding in de vorm van pakjes nutrix.

Ik moet erbij vermelden dat zij 16 uur zuurstof per dag heeft.

De afgelopen week heeft ze in het ziekenhuis gelegen om er achter te komen waar het nou vandaan kan komen. Ze heeft een echo gehad en een maagonderzoek waarvan ze 2 januari de uitslag van krijgt.
In eerste instantie was er niets te zien zeiden ze. Ze heeft al verschillende medicijnen gehad zoals, temesta en primperan.

Is er iemand die dit herkent???
We worden er allemaal zo verdrietig van hoe ze zich nu voelt en eigenlijk niks wil en kan.

Het is in het kort mijn verhaal, maar ik kan er nog uren over doorschrijven......

Hopenlijk is er iemand die dit herkent!!!

Alvast bedankt voor de eventuele reactie en een fijne jaarwisseling!!!!

Ghislaine de Looze

Login of registreer om te reageren
17-01-2008 om 21:01 uur

Hallo,

Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik had (oa) dezelfde klachten en toen bleek ik een te laag B12 te hebben. Een week na de 1e B12 injectie  voelde ik me al beter en kwam ik ook weer aan. Dus mochten ze toch bloedprikken..

Login of registreer om te reageren