Het wordt weer erger

25-10-2005 om 17:32 uur

De toestand van Bentes huid gaat de laatste dagen met sprongen achteruit.
Ze krabt weer heel veel en ze is dan weer bijna niet af te leiden. De vette zalf die we altijd smeren als ze jeuk heeft (ze heeft geleerd jeuk = smeren = jeuk weg) is niet meer genoeg om de jeuk weg te krijgen. Dus ze zit nu ook weer overdag in het verband met haar beentjes omdat we dan teerzalf moeten smeren. Ze heeft op zich nog niet zo hee veel plekken maar ze heeft wel over haar hele benen jeuk. En de plekken die ze heeft krabt ze als ze de kans krijgt tot bloedens toe open en dan schrikt ze weer van al dat bloed en is het weer huilen daarom (erg sneu allemaal).
ALs ik de plekken weer op zie komen ben ik weer meteen zo bang dat het weer zo erg wordt als van de zomer. (toen zijn we met haar in het ziekenhuis terecht gekomen en kreeg ze de behandeling met kool-teer producten) Aan de andere kant weet ik dat we er nu heel vroeg bij zijn en dat erger waarschijnlijkvoorkomen kan worden.
Tja het is eigenlijk een vaarhaal waar jullie ook niks mee kunnen maar ik moest het even kwijt.

Liefs
Yvonne

Login of registreer om te reageren
25-10-2005 om 18:04 uur

He gets Yvonne! Wat vervelend dat het weer achteruit gaat met Bentes huidje!
Ik hoop dat het smeren afdoende helpt om het weer even de kop in te drukken!

Liefs Martha

Login of registreer om te reageren
26-10-2005 om 20:17 uur

Wat onwijs balen en zielig voor Bente zeg. Zit ze de hele dag (overdags) in het verband met daaronder teerzalf of heeft ze ook bijvoorbeeld een coater om in te slapen (anti-krabpakje) ?
Hoe gaat het slapen eigenlijk met haar ? Het is te hopen dat ze niet wakker wordt van de jeuk  :-\
Nou, veel sterkte ermee, ik hoop, dat het snel onder controle is te krijgen !

Login of registreer om te reageren
26-10-2005 om 21:07 uur
Reactie op Stuart

Zit ze de hele dag (overdags) in het verband met daaronder teerzalf of heeft ze ook bijvoorbeeld een coater om in te slapen (anti-krabpakje) ?
Hoe gaat het slapen eigenlijk met haar ?

Hoi Stuart

Ze zit momenteel alleen met haar beentjes heel de dag in het verbavnd met daaronder lichte teerzalf. Die zalf smeer ik bij zodra ze jeuk aangeeft en anders 3x per dag. Haar armen zijn momenteel nog vrij maar ik denk dat dat we die ook een dezerdagen moeten gaan inpakken. Ze heeft ook een antikrabpak, maar op ditmoment gebuiken we dat niet omdat ze het presteert om haar arm toch terug te trekken waardoor ze lekker kan krabben. Dus ze heeft nu gewoon verbanden om. Voordat we met de teerbehandeling begonnen (in augustus dit jaar) dachten we dat Bente eigenlijk best goed sliep, maar tijdens de behandeling ging ze langer slapen en was dus gewoon uitgeruster. We denken dus dat ze eerder wel zo vroeg wakker werd door de jeuk dan waren haar medicijnen tegen de jeuk waarschijnlijk uitgewerkt. Met periodes sliep en slaapt ze 's anchts slecht, maar ik weet niet of we dat aan het eczeem mogen wijten het kan natuurlijk ook gewoon een fase zijn.

Ik merk nu wel meerwat het eczeem met haar doet. Omdat ze ouder wordt en zich dus steeds beter kan uitdrukken kom je daar meer en meer achter. En dat maakt het voor mij nog moeilijker. Als ze zelf niks erover zegt/kan zeggen kun je jezelf nog voor de gek houden en denken dat het wel meevalt. Maar nu ze meer zegt wat ze voelt werkt dat niet meer he.
Tja het wachten is op het wondermiddel.

Groetjes
Yvonne

Login of registreer om te reageren
29-11-2005 om 07:55 uur

Hoi Yvonne,

Ik ben benieuwd naar hoe het nu met Bente gaat. Heeft ze momenteel erg veel last van haar eczeem of is het weer een beetje onder controle?

Martha

Login of registreer om te reageren
29-11-2005 om 22:10 uur

ik hoop voor je dat het onder controle is, het is toch wel eehl zielig voor kleine kinderen hoor.  Voor volwassen mensen is jeuk al amper te verdragen.  (ik heb toch 10x liever pijn dan jeuk)

Login of registreer om te reageren
30-11-2005 om 08:18 uur

Hoi Martha en Peter

Lief dat jullie informeren. Het gaat op het moment wat beter. Bente heeft een paardagen weer helemaal in het verband gezeten en helaas ook weer haar medicatie tegen de jeuk moeten gebruiken. We hebben telefoisch overleg gehad met haar behandel-afdeling in Nijmegen. Als het nu toch weer erger wordt gaan ze er een afspraak voor haar tussen proppen, maar we hopen het uit te kunnen zingen tot 16 december. (dan hebben we al een afspraak staan).
Bente vond het heel rot dat ze overdag ook weer in het verband moest dus we hebben haar "omgekocht" met chocolaatjes (leker pedagogisch verantwoord  :)  )
Tja het weer werkt niet echt mee, maar dat zal voor jullei niet anders zijn vrees ik he.

Liefs
Yvonne

Login of registreer om te reageren
30-11-2005 om 09:30 uur

Nee, het weer is ontzettend rot voor huidaandoeningen, hoewle ik me afvraag of er wel goed weer daarvoor is! Maar kou werkt meestal niet echt mee aan het herstel, vooral niet aan de handen.
Zelf de 2 oudsten hebben nu eczeemplekken op de wangen en rond de mond. Die van Viento zijn knalrood en droog, en Laguna heeft wat kleinere plekjes. Noor Eliza zt onder de velletjes, maar heeft geen plekjes, behalve 2 kleine smetplekjes achter haar oren. En over Thomas begin ik maar niet, dan ben ik morgennog niet klaar!  :N

Ik hoop in ieder geval dat jullie het uit kunnen zingen tot die 16 december en dat de jeuk afneemt. Kan me ook helemaal voorstellen dat je onpedagogisch moet doen om haar zover te krijgen. Ze wordt natuurlijk ook groter en gaat een eigen willetje krijgen en dat gaat allemaal niet zo makkelijk meer! Doet me erg denken aan de tijd dat Viento in opstand kwam tegen zijn puf... Wat een drama's dat waren, maar met een heel lichaampje in het verband lijkt me dat nog lastiger!

Sterkte ermee!
Martha

Login of registreer om te reageren
02-01-2006 om 20:42 uur

Hoi Yvonne,

Het is alweer enige tijd geleden dat je hier een bericht plaatste over Bente. Hoe gaat het nu met haar ?
Is haar eczeem nu wat beter onder controle ?

Groet,
Mark

Login of registreer om te reageren
06-01-2006 om 22:15 uur

Nou hier een klein up-date-je over Bente.
En wel een positief up-date-je, want het gaat goed met haar eczeem. *O* Ik denk dat ik vannavond maar 3 plekjes gezien heb. De knieholtes en 1 knie. Je ziet wel aan haar huid waar het snel weer uit kan breken zal ik maar zeggen, maar dat hou je toch.
We behandelen haar nog wel iedere avond met een teerpakking (alleen lichte teer) want ze heeft nog wel veel jeuk. Dat vind ik wel rot voor haar. Aan de andere kant vraag ik me ook wel eens af of het niet "gewoonte krabben" is geworden. Maar ze is nog te jong om dat zelf aan te kunnen geven.
Dus we zijn 2006 op eczeem gebied goed begonnen  :s)

Liefs
Yvonne

Login of registreer om te reageren
07-01-2006 om 00:23 uur

Hoi Yvonne,

Hopenlijk mag die trend zich het gehele jaar doorzetten. Nu het jeuken nog minder zien te krijgen  :Y
Gelukkig gaat het in ieder geval nu beter met je dochtertje  ^O^

Groeten,
Stuart

Login of registreer om te reageren