Naar de kinderarts

28-09-2005 om 10:58 uur

Hoi!

Nou ik ben met onze Fieke bij de huisarts geweest (voor een verwijs brief...) Ik had netjes mijn huiswerk meegenomen in de form van een lijst waarop ik had aangegevenwanneer ze ventolin nodig had en waarom. daarop zag je duidelijk een toename van een enkele keer in juli, wat meer in augustus tot erg veel in september. En dus zei hij dat hij Fieke zelf ook flexotide wilde voorschrijven, maar als ik er op stond mocht ik ook naa de kidnerarts. ja...dat wil ik dus! temeer ook omdat hij weer begon over :fieke heeft geen allergieen en dus spreek je niet over astma. Ik antwoorde dat ze wél allergisch is voor melk en soja en dat door de kinderarts 2 jaar terug was bevestigd. Alleen hoord Fieke bij de 2% kinderen waarbij je dat niet in het bloed kunt aantonen. Verder heeft Fieke last van inspannings astma en verergerd het ook door vochtig of kooud weer. Maar ook bij erg heet weer heeft ze last. Tja...zei de arts... ik zal je de verwijzing geven, dan moet die arts nog maar eens kijken. Als U dan dat lijstje ook mee naar hem neemt, zal hij je ook wel onderhoudsmedicatie mee geen voor Fieke!
maar ja...ik baal toch wel! Want nóg steeds onderkent hij niet dat Fieke echt een niet-allergene astma heeft! Ik kan dat niet uitstaan! Vind dat hij zich beter moet laten bijscholen!  ;)
Maar goed...de verwijskaart is binnen...dus dinsdag kan ik met een gerust hart naar de kinderarts met onze Fieke!

groetjes SOnja

Login of registreer om te reageren
28-09-2005 om 12:12 uur

En dan hoop ik voor jullie dat de kinderarts inderdaad zegt dat Fieke Astma heeft, en dat komt dan mooi in een brief voor je huisarts te staan! Wat een eigenwijze knurft zeg!

Veel succes dinsdag, gelukkig kun je al snel terecht! Wat je misschien in de tussentijd kunt proberen is om Fieke op vaste tijden de ventolin te geven, dus preventief. Misschien helpt dat je even om de week door te komen!

Succes!
Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
28-09-2005 om 12:25 uur

Yes gelukkig die verwijsbrief heb je binnen. En nu maar hopen dat die kinderarts een leuke dokter is die wel naar jou als moeder luistert.
Maar vooral dat hij voor Fieke iets kan doen zodat ze vlug weer een gezellig dreumes kan zijn en lekker kan gaan spelen.
Succes ermee en laat het ons weten wat die dokter zegt en gaat doen ben benieuwd?

Login of registreer om te reageren
28-09-2005 om 17:02 uur

Ik weet niet hoe oud Fieke is maar onze kinderarts zegt altijd dat je pas als kinderen een longfunctietest kunnen doen je op basis van de uitslag daarvan spreekt van astma. Bij Tom (3 1/2 jaar) zijn het hyperreactieve longen  :?. Nou ja, what's in a name. Als ik heel eerlijk ben maakt het mij niet uit hoe iemand het noemt, als hij maar de juiste medicatie krijgt! Scheelt wel dat wij al sinds Toms geboorte bij de kinderarts kwamen dus doorverwijzing hadden wij niet nodig. Fijn dat je zo snel terecht kunt, laat je weten hoe het was?

groet,

Mandy

Login of registreer om te reageren
29-09-2005 om 09:03 uur

Hoi Sonja,

Wat een rare dokter heb jij, heeft duidelijk niet opgelet tijdens de colleges over astma. Fijn dat je wel een verwijsbrief hebt gekregen, ik hoop dat de kinderarts wel inziet dat Fieke astma heeft. Fijn dat je zo vlug al naar de kinderarts kunt, dat scheelt een hoop frustratie door het wachten. Laat je weten wat de kinderarts zei?

Liefs

Hilde

Login of registreer om te reageren
29-09-2005 om 11:44 uur

Hoi Sonja,

Ja, eindelijk he. Wat moet je toch zeuren voor een verwijsbrief naar de kinderarts he?
Ik heb dit zelfde meegemaakt.
In het gesprek bij de huisarts zei die: "en wat wil je die kinderarts dan vragen?'
En zo van: "Oh, maar dat kan ik ook wel hoor."
Na lang zeuren is het mij ook inderdaad gelukt en ik ga a.s. dinsdagmiddag met mijn zoontje van 6 jaar naar de kinderlongpolie. Hier krijgt hij eerst een longpunctie en daarna hebben we een gesprek met de longverpleegkundige.

Dennis is ook niet echt allergies voor iets maar wel benauwd bij vochtig, koud weer.
De herfst begint weer dus het wordt weer ellende maar ik hoop dat de kinderlongpolie Dennis toch beter door deze periode heen kan krijgen.

Ik wens jou ook heel veel succes bij de kinderarts!

Groet Callie

Login of registreer om te reageren
29-09-2005 om 21:09 uur

Oke Sonja, het begin is er, en ik hhop echt dat de kinderarts de juiste diagnose stelt, en je huisarts het schaamrood op de kaken krijgt.  Ik hoor graag van je hoe het afloopt :)

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 13:51 uur

Hoi!

Morgen kan ik met Fieke (6jr) terecht bij de kinderarts, wat moet ik vooral niet vergeten te vragen?
ik heb al:
-welke inhaler/voorzetkamer hij adviseerd voor Fieke (fieke wil af van dat kapje!) kan niet zonder voorzetkamer...wil gewoon niet lukken!
-niet door bloedtest bewezen melk-/soja allergie in combi met astma?
-HA zegd geen astma omdat Fieke geen (via bloedtest bewezen) allergie heeft, hoe ziet KA dat?
-evt. andere testen op allergie nodig/mogenlijk voor beter zich op oorzaken astma?

Graag tips e.d.!
Bedankt!
Sonja

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 14:14 uur

Volgens mij heb je de belangrijkste dingen al opgeschreven. Vooral ook niet vergeten om naar onderhoudsmedicatie te vragen, maar iki denk dat je dat al bedoelde met wat voor medicatie hij zou voorschrijven voor haar.

Veel succes morgen, ben erg benieuwd naar de uitslag!

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 14:28 uur

Wat ook wel belangrijk is is wat te doen als ze benauwd is en hoelang een soort behandelplan. Eventueel een telefoonnummer wat je kunt bellen om hem te raadplegen voor als het mis gaat.
Wij liepen hier namelijk steeds tegenop dat saskia benauwd werd wij gaven haar ventolin steeds meer gingen daarna naar de huisarts kreeg ze AB en soms prednison en kwam alsnog in het ziekenhuis terecht.
Verder veel succes en ik lees wel hoe het gegaan is. Sterkte

Login of registreer om te reageren
04-10-2005 om 11:23 uur

he he...ik ben thuis. Ik had een afspraak voor 9 uur en om 9.55 uur was ik aan de beurd, nou ja,..Fieke dan!
De KA nam wel echt de tijd...heel fijn! Hij kende Fieke nog van een vorig consult ivm haar buikpijnklachten door melk-/soja allergie (overgevoeligheid noemde hij dat!), maar had niet genoteerd dat Fieke ook astma heeft. Dit vond hij een foutje van zichzelf, zei hij! :s) Dus na veel vragen over de symptomen ed. ging hij nog eens kijken naar de bloeduitslagen die hij 2 jaar terug had gevraagd en die de HA juli dit jaar had genomen. Daarin zag hij een duidelijke aanwijzing dat Fieke wel ergens allergisch voor is, maar de testen gaven aan dat dat niet voor voedingsstoffen was (tenminste niet die waar op getest is!) Daarom wilde hij Fieke nogmaals laten prikken op inhalatie allergische stoffen als o.a. huisstofmijt. (komt volgens zijn zeggen het meest overeen met haar leeftijd) Hij gaf dus aan dat zowel hij als de HA daarin tekort geschoten waren. Hij deels doordat hij niet had genoteerd (of niet had gevraagd) dat Fieke astma heeft, de huisarts door die verhoging van de waardes niet te onderkennen.
Ook schreef hij voor Fieke 2 keer daags flixotide 125 voor en een verwijskaart voor de astma verpleegkundige. Aanstaande maandag kunnen we al bij de verpleegkundige terecht en over 7 weken terug bij de KA.
Verder heb ik alle vragen kunnen stellen die ik wilde stellen!
Oh ja...ik heb nu ook voor Fieke de aerochamber met mondstuk ipv met mondkapje. Volgens de KA kon dat al wel...volgens de apotheek nog niet! (maar ik hield vol dat ze die mocht van de KA! hahaha!)

groetjes Sonja

Login of registreer om te reageren