Oproep

13-10-2005 om 14:41 uur

Hallo,

Voor de Hanzehogeschool, opleiding Human Technology, doe ik met een projectgroep onderzoek naar een Telemedicine-applicatie voor COPD-patienten. Dit houdt in: een meetmiddel dat thuis te gebruiken is, wat via internet gegevens doorstuurt naar de arts, waardoor patienten niet meer voor elk onderzoek naar het ziekenhuis hoeven te komen.
Het gaat om een kleinschalig belevingsonderzoek, waarbij wordt gekeken hoe patienten hier tegenover staan. Je hoeft het apparaat niet zelf te hebben, het gaat puur om je houding/mening ten opzichte van een dergelijke methode.
Mocht je meer willen weten, of zelfs willen meedoen, stuur me dan even een berichtje! We zoeken maar een klein aantal mensen (5 á 10), als we er genoeg hebben dan zal dat hier worden aangegeven.

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
13-10-2005 om 22:43 uur

Het lijkt me een aardig idee.
Nu alleen de artsen nog zover zien te krijgen om eens in hun computer te kijken.

Login of registreer om te reageren
13-10-2005 om 22:53 uur

Ik heb over eenzelfde soort iets gelezen, wat via een verzekering gaat. Waarbij je dus je gegevens naar de verzekering stuurt en zij bepalen dan wanneer je een arts/verpleegkundige mag zien en of je meer/minder of andere medicatie gaat gebruiken.

Ik vind het zelf prettiger om een arts in de ogen te kijken wanneer hij me wat verteld en het erg onpersoonlijk klinken om het via internet te doen.

Login of registreer om te reageren
13-10-2005 om 23:06 uur

Teigetje,
Ik zou het wel makkelijk vinden. De weg van en naar het ziekenhuis, de lange gangen [ik huur tegenwoordig een rolstoel voor èèn euro] en de wachttijden zijn een nekke[n?]breker voor me. Ik ben afgepeigerd als ik thuis kom.

Mijn huisarts schrijft m'n medicijnen [niet die tegen emfyseem] al voor als ik een email stuur.
Maar hij is vrij modern.

De meeste artsen echter weten,  geloof ik, niet eens hoe je een computer opstart.
:P

Login of registreer om te reageren