Griepprik voor Kinderen ?

03-10-2005 om 12:23 uur

Krijgen jullie kinderen de griepprik? Tom niet nadat de ka hier zijn veto over uitgesproken had  :?. Hij zei dat de griepprik bij "jongens zoals Tom" helemaal geen bewezen voordelen heeft dus dat we hem niet onnodig moeten belasten met die vaccinatie. Hij geeft hem liever een onderhoudskuur antibiotica, dat werkt volgens hem veel beter voor Tom. Hoe zit dat bij jullie kinderen?

groet,

Mandy
mv Tom (40.2 koorts en nu alweer in bed  :'()

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 12:37 uur

Haaai Mandy,

getsie zeg, dat Tom zo ziek is! veel beterschap voor hem!

Viento krijgt wel de griepprik. Er is mij nooit vertel dat het geen zin had en heeft gewoon (via de huisarts) een oproep gekregen om de griepprik te halen.

Een onderhoudskuur AB is ook niet ideaal te noemen, en als ik moest kiezen tussen die 2, zou ik voor de griepprik gaan.

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 14:06 uur

Hoi

Mijn zoon van 8 krijgt ook al jaren de griepprik. Op aan raden van verschillende kinderartsen. Hij ziet nooit tegen een prik oid op dus dat is in ons geval een voordeel. Ik zou ook leiver voor de giepprik gaan dan antibiotica.

Login of registreer om te reageren
09-10-2005 om 15:57 uur

Zowel Gerrit-Jan als ik zelf krijgen in november weer de griepprik. We merken bij Gerrit-Jan wel verschil. Hij is lang zo vaak niet meer ziek. Wel gewoon verkouden maar niet grieperig.

Login of registreer om te reageren
09-10-2005 om 21:17 uur

nina  (7)krijgt hem niet ook al is ze hart patient en heeft ze last van inspanningsastma ze is bijna nooit ziek dus vinden we het bij haar niet nodig ;)

marielle(12)krijgt hem wel omdat ze anders verschillende longontstekingen krijgt dus liever de griepprik _O_

liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
10-10-2005 om 17:25 uur

Hé die Mandy  :)

Robbie heeft tot nog toe altijd de griepprik gekregen, maar dit jaar wil ik het eens proberen zonder....vorig jaar twijfelde ik al, maar op aanraden van de k.a én h.a toch maar gegeven. Vlak daarna verscheen er een artikel waarin stond dat het niet bewezen was dat de griepprik een toegevoegde waarde had bij kinderen met astma. Omdat injecties bij Robbie altijd een (klein) risico geven op bloedingen wil ik dus dit jaar kijken hoe hij de winter doorkomt zonder prik.

Groetjes, Syl
Tom inmiddels weer beter?

Login of registreer om te reageren
11-10-2005 om 20:15 uur

Hallo

Onze Jefrey(3,5) krijgft donderdag zijn griepprik.
Vorig jaar heeft hij hem ook gehad.Was de eerste keer in dit dorp omdat we hier vorig jaar feb.zijn komen wonen.
Onze dokter belde netjes van te voren of wij Jefrey ook wilde prikken.Zij kenden hem nog niet zo goed. Wij hebben besloten het wel toen doen ondanks dat hij toen al heel lang geen klachten heeft gehad.
Toch is hij de hele maand januari ziek geweest. De ene griep na de andere.Ik denk dat als hij de prik niet had gehad veel zieker was geweest.

Nu heeft hij 2 weken geleden weer een aanval gehad en reken maar dat we weer gaan prikken.
Jefrey is heel dapper en huilt bijna nooit met een prik.

groetjes Rianne

Login of registreer om te reageren
12-10-2005 om 15:52 uur

Hallo,

Ja, ik snap er ook even helemaal niets van.
Dennis (mijn zoontje van 6 met astma) heeft al een aantal jaren de griepprik gehad en nu ineens krijgt hij hem niet.
De doktersassistent zei dat het niet bewezen was dat kinderen die zo jong zijn wel baat bij de griepprik hebben.

Hier boven las ik ook al hetzelfde.
Ik vind het wel raar ineens en ga toch nog even de kinderarts opbellen.
Moet het nu wel of is het echt niet nodig????

Groetjes Callie

Login of registreer om te reageren
13-10-2005 om 19:32 uur

Wij kiezen er voor geen griepprik te geven aan ons zoontje van5. Hij gebruikt al genoeg "rommel". En echte griep, niet te verwarren met een flinke verkoudheid, heeft hij niet vaak. Bovendien is het maar de vraag of de prik wel helpt voor de soorten griep die er gaan ontstaan? Daar komt ook nog eens bij dat hij panisch is voor alles wat met naalden en ziekenhuis te maken heeft. Groetjes

Login of registreer om te reageren
28-10-2005 om 10:38 uur

Hoi allemaal de longarts van mijn dochtertje heeft mij ook verteld dat een onderzoek heeft uitgewezen dat bij kinderen met astma die onderhouds medicijnen gebruiken de griepprik niet tot nauwlijks werkt.
In het blad Gezondheid van deze maandstond daar ook een artikel er over.
Dus voor mijn dochter geen griepprik....

Login of registreer om te reageren
28-10-2005 om 19:31 uur

Best raar dat er zoveel verschillende adviezen en ervaringen bestaan binnen de medische wereld over het feit of het al dan niet zinvol is om een kind de griepprik te geven. Als het niet of nauwelijks helpt dan helpt het dus toch iets en kwaad zal het niet kunnen, althans, dat lees ik nergens. Een gedegen onderzoek hiernaar zou best interessant zijn om te lezen want dit zal vast wel ergens op het internet staan  :?

Login of registreer om te reageren