Voor het eerst hier

04-10-2005 om 16:13 uur

Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, dus ik stel me even voor. Ik ben Regina, moeder van twee zoons (4 en 2 jaar) en een dochter (7 maanden). Mijn zoon van twee (en negen maanden) is de reden dat ik hier ben. Vorige week heeft hij zijn eerste officiele astma-aanval gehad. Hij was vorig jaar al bijna elke maand verkouden en aan het hoesten en soms piepen, heeft toen een keer een antibioticakuur gehad.

Dit jaar had hij het in augustus alweer, en wat piepender dan vorig jaar maar dat was met een dag over (wel een heftige dag). Maar anderhalve week geleden begon het dus echt. Aangezien hij veel eczeem heeft en altijd hoest en proest hadden we het wel verwacht. Na een nacht hoesten (droge hoest) had hij de volgende ochtend wat verhoging dus toch maar naar de huisarts. Die zei dat hij het heel benauwd had, ondanks alle Ventolin. Ook zij probeerde nog wat Ventolin maar het had geen effect. Volgens een andere arts was het alleen maar pseudokroep, maar toen ik de volgende dag terugging naar mijn eigen huisarts kreeg hij direct prednisolon voorgeschreven. Dat was op vrijdag, maandags ging het beter, en afgelopen vrijdag was hij schoon.

Helaas werkt de Flixotide die hij sinds die maandag gebruikt nog niet optimaal, 'dus' gisteren ging hij weer kuchen (om zijn droge hoest zo maar eens te omschrijven). Zijn temperatuur wiebelt (36,1 's morgens, 37,0 's middags) maar daar is verder nog niets mis me, denk ik. Hij hijgt weer, maar piept nog niet. De Ventolin werkt helaas amper. Gelukkig moet hij donderdag (al!) naar de kinderlongpolikliniek van het UMCG. Longfunctietest, denk ik.

Ik vond het wel heftig dat hij direct Prednisolon voorgeschreven kreeg (met goedkeuring van een kinderlongarts uit het UMCG trouwens), het was wel heerlijk dat hij een week geen eczeem heeft gehad.

Nou, dit was even mijn rondje voorstellen. Tot later.

Login of registreer om te reageren
06-10-2005 om 14:59 uur

Van harte welkom, en hopenlijk vind je hier antwoorden op vragen waar je mee worstelt, en deel je je eigen ervaringen weer met de anderen :)

Login of registreer om te reageren
07-10-2005 om 11:33 uur

Hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst en zal mij even voorstellen, ik heet Femia ben 43 jaar en getrouwd met een hele lieve man heb 3 volwassen kinderen plus 1 kleinkind van 8 maanden.

Zelf heb ik atijd astma gehad en 2 jaar geleden was de diagnose copd bij gekomen.

Weet even niet wat ik meer moet schrijven maar ik zal vaak op deze site te vinden zijn.

Login of registreer om te reageren