Hoe voel jij je vandaag? #22

13-03-2007 om 21:30 uur Gesloten

Ik word helemaal gestoord van de jeuk in mijn gezicht, nek en armen ... is gister begonnen maar word vooral 's avonds erger en erger .. ik probeer er vanaf te blijven, maar het word wel heel erg moeilijk ...  :'(

De reacties zijn gesloten.
13-03-2007 om 22:37 uur

Hee allemaal :)

Zo tijdje niet geweest, heb redelijk goede tijd achter de rug, zon 4 weken is het redelijk goed gegaan iig geen ontstekingen  *O* Gister moest ik heel de dag een saturatie meter om mijn vinger om te kijken hoe hij was, echt zo gek normaal heb ik gewoon altijd 100% soms wat lager, maar gister voelde me gewoon redelijk goed niet echt benauwd * niet dat ik dat precies kan voelen, vind dat heel moeilijk * maar mijn saturatie schommelde steeds heel erg tussen de 84% en 88%.. Op dit moment gaat het weer slechter kan  niet echt iets noemen waardoor het komt, misschien het weer.. Achjaa.. Volgende week vrijdag weer naar de LA in Heerlen, krijg dan heel veel uitslagen ik ben benieuwd..

Aan iedereen die het nodig heeft, heel erg veel beterschap allemaal!

Liefs!

13-03-2007 om 22:42 uur

heej bloem! lijkt me niet echt goed dat je saturatie zo laag ligt, tzal mij benieuwen wat je longarts zegt!

ik voel me echt super goed, al 3 weken prednison vrij, en geen verergende klachten, ik ga zelfs smiddag's niet meer liggen (vanmiddag alleen ff 15 minuutjes) in elk geval niet noemenswaardig!!
over 3 weken histamine test, kben erg benieuwd hoek daar op ga reageren, dus... nog ff geduld, maar alst aan mij ligt hoeft het niet want het gaat echt super!!!! kben zo blij  :) ^O^ *O* :Y

xxx mirjan

13-03-2007 om 22:49 uur

Het begint saai te worden, maar het gaat nog steeds goed. Vanochtend ben ik door de CT-Scanner heen en weer gehaald. Een erg ontspannen ervaring, gewoon lekker op je rug liggen en op verzoek in- of uitademen en dan de adem een tijdje vasthouden.
Soms een hoest met fluim, that's all. Niet moe ofzo.
Ik wens dat jullie je allemaal net zo voelen als ik. Ik wou dat ik kon toveren....
Oma Akke

13-03-2007 om 23:19 uur

[quote author=Oma Akke link=topic=3339.msg45501#msg45501 date=1173822546]
Het begint saai te worden, maar het gaat nog steeds goed. Vanochtend ben ik door de CT-Scanner heen en weer gehaald. Een erg ontspannen ervaring, gewoon lekker op je rug liggen en op verzoek in- of uitademen en dan de adem een tijdje vasthouden.
Soms een hoest met fluim, that's all. Niet moe ofzo.
Ik wens dat jullie je allemaal net zo voelen als ik. Ik wou dat ik kon toveren....
Oma Akke
[/quote]
Hoi Oma Akke,
Jeetje waarom moest je door de scanner?

Krijg jij ook dat warme gevoel, alsof je aan het plassen bent na het toedienen van de contrast vloeistof?

14-03-2007 om 16:47 uur
Reactie op Miran

Hoi Oma Akke,
Jeetje waarom moest je door de scanner?

Krijg jij ook dat warme gevoel, alsof je aan het plassen bent na het toedienen van de contrast vloeistof?

De longarts heeft alllei onderzoeken laten doen: longfunctietest, histamine provocatie, en de ct scan van de thorax, plus singulair. Na 3 maanden krijg ik de uitslagen van dit alles, en dat gaat volgende week de 19e gebeuren.

Ik kreeg geen contrastvloeistof, dat lijkt me echt akelig.

@Veronie Ik kan me trouwens levendig voorstellen dat zo'n ct scan allesbehalve ontspannen is als je net heel erg (of een beetje) benauwd bent.

Vandaag gaat het lekker. Kleinzoon Bram is er, hij houdt mij lekker bezig.

Oma Akke
'

13-03-2007 om 23:26 uur

Door wat stress (zo'n cliché uitspraak; noem het gezeik, dat is misschien een duidelijkere omschrijving) voel ik me wat minder dan ik zou willen maar het gaat gelukkig niet slecht. Buiten het feit dat ik verkouden en moe ben geniet ik van het mooie weer en heb ik niet erg veel klachten  :)

13-03-2007 om 23:33 uur

@ oma akke: zo'n ct-scan vind ik persoonlijk toch niet echt ontspannen. Heb er eens ingelegen terwijl ik echt extreem benauwd was. Toen raakte ik toch wel enigszins in paniek van dat draaiende apparaat. Maar voor jou wel fijn dat je er geen moeite mee hebt!
@ mirjan: wat goed dat je je zo goed voelt en dat het steeds beter gaat. Houden zo!
@ bloem: klinkt niet echt goed. Wat lastig dat je zelf niet goed aanvoelt of het goed of slecht gaat. Hopelijk zijn de resultaten van de onderzoeken goed, en ga je je de komende tijd wat beter voelen!
@ juf anne: Vervelend hè die jeuk; ik weet er alles van en het is inderdaad supermoeilijk om er af te blijven. Gebruik je ook iets tegen de jeuk?
@ alle anderen die ik niet gelezen heb: ook veeel beterschap!

On topic: Ook bij mij is de jeuk weer erger (hoewel mijn ogen weeer even rustig zijn). Verder heb ik vanavond en pruttelend gepiep gehoord in mijn longen. Da's toch niet zo'n goed teken: vaak voel ik me wel een beetje benauwd, maar bijna nooit zo erg dat ik het ook hoor piepen. Ik voel me nu overigens niet benauwd, maar ik zal het toch even extra in de gaten houden. Overigens hoestte ik vandaag ook aldoor al slijm op, dus dat betekent  ook weinig goeds. Nou ja ik wacht het maar af.

14-03-2007 om 02:52 uur

Hier weer eens iets nieuws: na een goede dag nu midden in de nacht wakker voor de 3e nacht op een rij... Heb zo'n jeuk over m'n lichaam en gewoon niks te zien, ja rode striemen waar ik het krabben niet kon laten... hopelijk kan ik zo weer verder slapen...

14-03-2007 om 08:56 uur
Reactie op Lisamuis

Hier weer eens iets nieuws: na een goede dag nu midden in de nacht wakker voor de 3e nacht op een rij... Heb zo'n jeuk over m'n lichaam en gewoon niks te zien, ja rode striemen waar ik het krabben niet kon laten... hopelijk kan ik zo weer verder slapen...

Wat irritant lijkt me dat zeg.... vooral nog eens omdat er niets te zien is...

OT Hier mwa. Het slijm wat ik afentoe ophoest ( het is weer meer omgeslagen naar een droge hoest ) komt meer hoog in mijn keel dus kleur geen idee. verder de halve nacht wakker gelegen. Neus zit helemaal dicht. bijholtes doen zeer. EN hoesten. koud en warm enzo. ochtend temp. is 37.2 voor een ochtendtemp iets hoog. maar geen probleem ofzo. zwaar irritante nacht achter de rug dus.
Wilde eerst heeeel lang gaan uitslapen. daar dat ga ik toch maar niet doen. Ga lekker douchen en de hond uitlaten en dan zie ik wel verder ( gelukkig vrij vandaag )

14-03-2007 om 09:19 uur

Nou....
Had al een HA afspraak staan voor vrijdag... en omdat ik toevallig vrij ben vandaag heb ik hem zojuist naar 10 voor 11 verzet!

Scheelt vrijdag een hoop spring en vliegwerk vanuit me werk, en omdat ik vermoed dat de medicatie omhoog gaat, scheelt het ook weer een paar dagen!

Uiteraard, -maar dat zie je altijd- stond ik heel aardig op vanmorgen. Op een soort half onderdrukt hoestje, en een klein olifantje na. Maar ik heb me voorgenomen om piepfijn uit te leggen hoe het de laatste weken gaat.
;) ga zo op de fiets.... ergens hoop ik gewoon dat ik erdoor aan de hoest ga.. erg he..