Zware astma aanval 3 jarig jongetje

01-10-2005 om 21:56 uur

Hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst. Onze oudste zoon Jefrey is 3 jaar. Het is ons 2de kind.

Jefrey heeft eergister weer een zware astma-aanval gehad. Hij heeft weer een antibiotica kuur gekregen. Jefrey zit sinds zijn 8ste maand aan de pulmicort en combivent. Het afgelopen jaar ging het erg goed.
2 weken geleden nog naar de kinderarts geweest en die wil als het goed blijft gaan volgend voorjaar de pulmicort afbouwen. Ben benieuwd of ze dat straks nog wil.

Jefrey heeft 4x in het ziekenhuis gelegen met een aanval. De laatste keer was in 2003. Wij hebben ook meegedaan met een onderzoek in Utrecht. Weezing Infants heette dat onderzoek. Daarvoor heeft hij vorige week een longfunctietest gedaan. Daar kwam uit dat zijn weerstand(weerstand van zijn luchtwegen) met ventolin was gedaald met 42%!! Die onderzoekster zei dat zo'n daling alleen voor komt bij kinderen die echt astma hebben. Zij wil graag dat alle ziekenhuizen zo'n klein apparaatje hebben waarmee ze bij kleine kinderen al een luchtwefuctie kunnen meten.
Op dit moment gaat het met Jefrey goed. Die kuur slaat goed aan en het is afwachten wat er verder nog komt.

Groeten en ik hoop hier veel langs te komen.

Login of registreer om te reageren
02-10-2005 om 14:09 uur

Hoihoi,

Wat vervelend dat Jefrey zoveel last heeft van zijn astma! Gelukkig slaat de kuur wel goed aan!

Ik had er nog nooit van gehoord dat kinderen zo jong al een longfunctie onderzoek zouden kunnen hebben! Maar de uitkomst is voor jullie misschien niet eens zo schrikbarend omdat het een bevestiging is van wat je al wist. Ik heb dat namelijk ook met mijn zonntje, die zou ook bij een onderzoek falicant zakken voor de test.

Groetjes en sterkte!
MArtha

Login of registreer om te reageren
02-10-2005 om 14:55 uur

hai americo
mn dochter heeft nog aan de testfase van dat apparaat meegewerkt
fijn dat dit nu kan vroeger moesten kinderen wachten tot ze 6 of 7  jaar waren
ik hoop dat het goed blijft gaan hoor
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 09:51 uur

Hallo allemaal

Op dit moment gaat het weer aardig met Jefrey. HIj is nu erg verkouden en erg snel op z'n teentjes getrapt.

Zijn hoesten is nog niet zoas ik het graag wil hebben. Hij klinkt nog erg vol.

Verder begint hij weer ondeugd uit te halen en grapjes te maken :+

We houden moed.
Groetjes
Americo

Login of registreer om te reageren
03-10-2005 om 11:57 uur
Reactie op Americo

Hallo allemaal

Op dit moment gaat het weer aardig met Jefrey. HIj is nu erg verkouden en erg snel op z'n teentjes getrapt.

Zijn hoesten is nog niet zoas ik het graag wil hebben. Hij klinkt nog erg vol.

Verder begint hij weer ondeugd uit te halen en grapjes te maken :+

We houden moed.
Groetjes
Americo

Nu hopen dat het herstel zich doorzet.  Het is sowiesolastig voor kleine kinderen, omdat ze veel minder kunnen aangeven wat ze dwars zit en wat de klachten zijn...

Login of registreer om te reageren
09-10-2005 om 17:54 uur

ons kleine mannetje heeft ook astma
hij heeft vorige maand nog een week in het ziekenhuis gelegen voor de derde keer i.v.m. zware astma aanval.
hij is nu 2,5 en heeft er veel last van
op dit moment gaat het weer niet goed met hem,hij heeft vorige week een zware aanval gehad,en krijgt nu om de 3 uur ventolin,en een prednison kuur,ook puft hij flixotide,ik hoop dat hij weer gauw op knapt.

Login of registreer om te reageren