Ook even voorstellen

18-02-2007 om 00:28 uur

Hallo forumgebruikers,

Ik ben sinds vanmiddag aangemeld bij dit forum. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe alles werkt...weet niet eens hoe ik antwoord kan plaatsen op een topic  :P.

Ik ben Manon, ben 24 jaar en heb allergie voor honden, huisstofmijt, pollen en bomen en onderhand voor mezelf haha! Heb ook allergische astma, wat betekent dat ik reageer op histamine (hoop dat ik het zo goed schrijf). Dit is naar voren gekomen door een longtest.

Ik gebruik op het moment seretide, maar ik heb het gevoel dat ik er juist benauwder van wordt (dit sinds ik gestopt ben met de pil maar weet niet of dat hiermee te maken zou kunnen hebben). Heb nu ook voor de 2e keer schimmelinfectie in m'n keel, terwijl ik toch goed naspoel, dus ik ben weer van die vieze gel aan het consumeren jech! Ik heb verhalen gelezen dat meerdere mensen juist benauwder worden van seretide. Ik heb het zelf in ieder geval benauwder dan voordat ik ermee begon. Nu kan dat dus zijn omdat ik gewoon niet tegen het medicijn kan of omdat ik een poederinhalator had, die nu vervangen is door een spray omdat ik waarschijnlijk niet tegen het poeder zou kunnen volgens m'n huisarts. Heb de spray nu 1 keer gebruikt, maar nog niet minder benauwd..misschien moet ik eerst wachten tot de irritatie en de schimmel weg is in m'n keel.

Anyways, dit is zo'n beetje m'n verhaal.

Misschien zijn er mensen die zich in het bovenstaande herkennen?

Spreek jullie op het forum!

Groetjes Manon

Login of registreer om te reageren
19-02-2007 om 17:37 uur

hoi manon,

welkom op het forum! heel veel leesplezier!
ik hoop dat je wat hebt aan ervaringen van andere!

Liefs susan

Login of registreer om te reageren
19-02-2007 om 18:37 uur

Hallo Manon,

Welkom op het forum! Volgens mij kan het heel goed dat je astma onder invloed van hormonen versterkt/verzwakt wordt. Ik heb 3 kinderen, en heb 6 zwangerschappen, en ten tijde van zwangerschappen voelde ik mij altijd top en ook geen last van mijn astma. Nadat ik zo'n 5 jaar geleden gestopt ben met de pil omdat ik daar absoluut niet tegen kon (ernstige migraine-aanvallen, en andere ellende), is mijn astma zeer ernstig geworden. Uiteraard hoeft dat niet alleen door het pilgebruik te komen maar toevallig is het wel.

Ik wens je veel sterkte met jouw astma en hoop dat het onder controle komt cq. blijft, veel leesplezier en tot mails!

groetjes,

Irene

Login of registreer om te reageren
19-02-2007 om 20:30 uur

@manon, welkom op dit altijd gezellige en informatieve forum!!

over de pil? ik ben er juist weer mee begonnen omdat dan mijn astma rustiger wordt. Ik ben een half jaar gestopt met de pil, was het zat, maar de astma werd weer onrustiger. Dus het heeft zeker invloed!

Schimmelinfectie heb ik ook vaak. En die gel is inderdaad niet erg lekker, maar werkt wel goed. Wat bij mij invloed heeft is suiker en moeheid, eet ik veel snoep koek etc, of ben ik veel moe, dan heb ik sneller een forse schimmelinfectie. Dus voor mij geldt, niet snoepen...... nou ja, niet zoveel..... :W

Login of registreer om te reageren
19-02-2007 om 20:31 uur

Hallo Manon :W
Van Harte Welkom op dit forum.
Hopelijkvoel jij je hier snel thuis,en Leer jij zo beter met je astma om tegaan.
Manon *) Vind ik echt 'n mooie naam,want wij hebben onze dochter die net 2 weken 24 jaar is, ook Manon genoemd.Dus over toeval gesproken. *)
Nou Manon Veel plezier,en ´t allerbeste. :Y
Liefs Dorethé

Login of registreer om te reageren
Moderator
21-02-2007 om 23:21 uur

Heey Manon!
Heel veel plezier hierzo!
Groetjes *O*

Login of registreer om te reageren
22-02-2007 om 08:32 uur

Heej Manon,

Ik heb ook seretide en heb één keer een schimmelinfectie gehad. Daarna kreeg ik de tip om de seretide in te nemen voordat ik ga eten. Het eten 'spoelt' de achtergebleven troep weg die voor de schimmel zorgen. En mijn probleem is nooit meer terug gekomen.
Wie weet heb je er iets aan..  :s)

Annemarie

Login of registreer om te reageren
23-02-2007 om 22:25 uur

Hallo Manon,

*O* Welkom op dit forum. Je ziet nu al hoeveel interactie er is.
Leuk hé? Ik hoop dat je veel plezier eraan beleeft.

Groet,
Rocee

Login of registreer om te reageren