Blauwe handen..

02-02-2007 om 23:46 uur

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een tijdje last van af en toe blauwe handen, ze worden dan langzaam blauw, het lijkt dan net of ze vies zijn maar dat is niet zo.. Heeft iemand dit ook? Zou het met de astma te maken hebben en hoe zal het dan komen?

Liefs Roos

Login of registreer om te reageren
02-02-2007 om 23:52 uur

hey hey,

het zou eventueel kunnen dat je zuurstof te laag is. als dat zo is gaat dat naar de belangrijke organen in je lichaam. en dan spaart het bij de organen die het t minst hard nodig hebben... je handen dus en je voeten. hier lopen ook dunne vaatjes. ook als het koud is vernauwen die waardoor er minder zuurstof komt wat een blauwige kleur kan geven....
ook kan het zo zijn dat dus je vaten zomaar vernauwen in je handen... kan ook laatst was er hier een topic over ging over het syndroom van reynaud. dat is ook mogelijk.
maar het kan bij astma...... denk ik. misschien heb ik het fout hoor. maar denk dat het ongeveer zo zit.........

Login of registreer om te reageren
03-02-2007 om 00:06 uur

Tsja ik heb het wel vaak als ik een ontsteking heb, maar kan niet goed zeggen als het is als ik het benauwd heb, ik heb dan ook geen last van mijn handen alleen ze worden helemaal blauw, ik heb het op dit moment aan mijn beide handen weet niet zo goed wat ik er mee moet..  :?

Liefs Roos

Login of registreer om te reageren
03-02-2007 om 13:11 uur

hej roos,

bij mij worden meestal alleen mijn lippen en vingers blauw, als ik heel benauwd bent. ik denk dat het wel kan, door te lage saturatie ofzo. maar als je het niet zeker weet zou ik t toch gewoon tegen je LA of HA vertellen hoor!

succes!!!

xxx hester

Login of registreer om te reageren
03-02-2007 om 13:59 uur

Hoij Roos,

Ik heb dat ook ,als ik jou was zou ik het aan je HA of La vertellen. Zo heb je meer duidelijkheid  :Y.
Ik heb het ook tegen mijn ha gezegd. Die kwam vertelde dat het de ziekte van raynaud is. Maar als ik erg benauwd ben en mijn vingers worden blauw en lippen paars dan iss mijn saturatie te laag.

Ow ja voelen je handen dan ook raar??  Enn trekt het blauwe daarna gewoon weer weg of veranderen ze van kleur???

Veel succes xxx
Troetel  :W

Login of registreer om te reageren
04-02-2007 om 18:08 uur

Dag Roos,
Het kan aan de astma liggen maar mijn man heeft ook wel eens last hiervan en heeft een paar supergoede longen. Schijnt iets met de kleinste bloedvaatjes te maken te hebben. Zelf heb ik het regelmatig 'Spaans benauwd' maar heb nooit blauwe handen. Ik kan dan wel opeens wit wegtrekken en mijn lippen zijn dan wel blauwig. Als ik jou was zou ik de vraag bij je ha neerleggen. Hij zal dan wel vragen of ze dan koud aanvoelen, hoe je tastzin is, of je vingers prikken of als je je hand aanraakt het 'doof' aanvoelt. Ik ben benieuwd wat hij ervan zegt.
Vriendelijke groet,
Rocee

Login of registreer om te reageren
10-02-2007 om 14:42 uur

Vooral in de winter (als het koud is) heb ik hier wel eens last van, hoewel ik het betwijfel of dit iets met astma te maken heeft. Ik denk dat het meer gaat om de bloedsomloop en de bloedvaten eigenlijk. Het is in ieder geval een lelijk gezicht vind ikzelf en van mij mag het dan ook wel weer iets warmer worden  O+

Zelfde geldt wat mij betreft voor een zéér droge huid c.q. eczeemklachten. In de zomer heb ik minder last dan in de winter  :Y

Login of registreer om te reageren
10-02-2007 om 17:04 uur

ik ben dus gisteren bij de longarts en de cardioloog geweest en die vinden dat ik er wel goed mee moet uitkijken. als ik aan het sporten ben wordt ik heel snel blauw, maar dat komt dus (gisteren uitgevonden) doordat mijn lichaam dan mijn huid enzo minder belangrijk vindt dan de rest van mijn lichaam, en daarom maar heel weinig bloed daar laat stromen. als ik daarbij erg benauwd ben kan het van zuurstoftekort komen... dus goed uitkijken wanneer het van benauwdheid is en wanneer van mn hart/bloedvaten.

Login of registreer om te reageren
10-02-2007 om 21:03 uur

:) Hoi Hester,
Fijn dat je een antwoord hebt gehad op je vraag. Nu kan je er wellicht rekening mee houden
en niet het uiterste van je lijf te vragen. Gewoon lief zijn voor jezelf  :Y.
Misschien met je sportbegeleider uitzoeken waar ongeveer jouw grens van belasten is want bewegen blijft wel noodzaak (met dit laatste pep ik me iedere keer op als ik naar de longrevalidatie ga).

@ Roos, ben jij er al achter gekomen wat de oorzaak van je blauwe handen zou kunnen zijn?

Groet
Rocee

Login of registreer om te reageren
11-02-2007 om 21:41 uur

blauwe handen heb ik vrijwel nooit,wel heb ik erg gauw blauwe lippen,ik ben dan wel eens bang dat het dan aan mijn hart ligt

Login of registreer om te reageren