Hallo, even voorstellen........

28-01-2007 om 11:35 uur

Hallo, allemaal, ik zie nu pas dat je een voorsteltopic hebt, stom, he. Ik heb al wat berichtjes achtergelaten de afgelopen week. Ik ben Irene, 41 jaar, getrouwd en moeder van 3 kinderen (alledrie astma) en zelf heb ik ook astma. Ben in afwachting van een opname (langere tijd) in Davos. Kan momenteel door mijn astma niet veel. Heb weinig energie en ondanks prednison, verneveling (combivent/pulmicort), theolair en singulair is mijn astma niet onder controle. Afgelopen jaar heb ik bijna een week ziekenhuisopname gehad en 5 l.W.I., dus je begrijpt dat het wel balen is. Maar goed, ik hoop dat met de opname in Davos mijn astma beter onder controle komt. Omdat ik opgenomen ga worden ben ik mijn eigen website gestart waar ik mijn belevenissen wil schrijven. Als je het leuk vind je kun je daar ook even kijken.

www.luchtweg.com

Mijn 3 kinderen hebben alledrie astma. Mjn oudste van 13 is astma-stabiel, maar heeft van baby-af tot een jaar of 10 behoorlijk last gehad, maar gelukkig geen ziekenhuisopnames.
Mijn middelste, een meisje van 11 jaar, die heeft ook van baby-af regelmatig last van bronchitus, benauwdheidsaanvallen en eczeem. En mijn jongste heeft heel veel problemen tot nu toe gehad, hij is nu 7 jaar oud. Toen hij 5weken oud was heeft hij 3 weken met een zware RS-Virus in het ziekenhuis gelegen, zuurstofafhankelijk en een longontsteking als complicatie erbij. Daarnaast heeft hij astma en is hij geboren met een te klein KNO-gebied met grote gevolgen. Hij had n.l. ademstilstanden tijdens zijn slaap omdat zijn luchtpijp werd dichtgedrukt door een te slappe tongbasis. Na veel ellende, ambulanceritten, 1e hulp, ziekenhuisopnames, heeft hij in het AMC een keelvergroting o.a.ondergaan
en ging het beter. Vorig jaar is hij nog opgenomen geweest voor zijn astma: longontsteking en heeft in korte tijd, 9 antibiotica-kuren en 3 prednison kuren gehad. In totaal heeft 8 ziekenhuisopnames gehad. Gelukkig gaat het momenteel goed met hem. Wel staan de kinderen ook onder controle van een KA en longconsulente.

Het is niet altijd makkelijk met 4 leden van de 5 in 1 gezin die astma hebben. Je weet nooit wat er gebeurd. Ik vind het jammer dat ik dit Forum nu pas ontdekt heb, want in de periode dat mijn jongste zo ziek was was dit ook wel een fijn medium geweest om raad/steun te vragen.

Maar goed, nu met mijzelf niet lekker gaat, maak ik er dankbaar gebruik van......tot mails

Login of registreer om te reageren
28-01-2007 om 12:05 uur

Welkom! Je zult hier vast veel informatie vinden en lekker je verhaal kwijt kunnen.
Ik zelf ben op het moment een klein weekje terug uit Davos, waar ik 3maanden heb gezeten. Ik hoop dat het jou heeel goed gaat helpen!

Kus

Login of registreer om te reageren
28-01-2007 om 14:25 uur

welkom, en veel plezier bij het doorlezen van alle berichtjes. Ik hoop dat je in Davos fitter wordt......! :W

Login of registreer om te reageren
28-01-2007 om 16:23 uur

Welkom Irene,
Lijkt me niet leuk een langere tijd bij je gezin weg te zijn maar als je daardoor weer in een betere conditie komt kan je als je terug bent er weer helemaal zijn voor hun. Sterkte ermee .
^O^ Rocee

Login of registreer om te reageren
Moderator
29-01-2007 om 11:11 uur

Hoi,
Welkom op dit forum!
Enne heel veel succes en sterkte in Davos, ik hoop voor je dat je daar een stuk beter vandaan zal komen!

Login of registreer om te reageren