Even Voorstellen

15-01-2007 om 22:21 uur

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben MaaikY ik ben 19 jaar en heb al vanaf mijn geboorte longproblemen.
Ik ben geboren als een prematuur baby en woog net 1200 gram.
In mi jn eerste 3 levensjaren kreeg ik de diagnose bronchitis en krijg ik medicatie en kloptherapie.
Vanaf ongeveer mijn 12e heb ik de diagnose astma en heb ik eerste ventolin flixotide foradil en singulair gehad. Nu heb ik seretide ventolin en singulair. (in de zomer ook aerius) verder heb ik allergiën en ben ik voor bepaalde dingen overgevoelig.
heb je nog meer vragen dan hoor ik het wel.
groetjes  :W

Login of registreer om te reageren
15-01-2007 om 23:43 uur

Hallo MaaikY,

Leuk dat je bij dit forum bent gekomen!
Ik ben er ook net bij. Het doet me goed de dingen van de anderen te lezen, en zelf schrijven is ook fijn, want je weet dat je gelezen wordt. Waar kun je verder met die specifieke astma-dingen terecht.

Wat heb jij al een lange geschiedenis met longproblemen! Dan heb je veel ervaring, lijkt me.
Jammer dat er vroeger niet zo'n forum was, maar nu kunnen we er in ieder geval veel aan hebben.

Liefs,
Tical

Login of registreer om te reageren
16-01-2007 om 09:15 uur

Hoi MaaikY,
Welkom! Dit is een goede plek.
Ook ik ben nieuw op dit forum, maar verder loop ik al een tijdje rond op deze planeet.
Ik kreeg in oktober verleden jaar te horen dat ik astma had. Toen was ik 60.
Ik dacht dat de huisarts uit z'n nek kletste. Ik geloofde het gewoon niet.Hoe kan een mens nou op zijn/haar 60ste zomaar ineens astma hebben? Ik had het nog nooit benauwd gehad immers.
Hij zei dit n.a.v. een longfunctieonderzoek, dus niet zomaar!

Het afgelopen weekend heb ik urenlang allerlei berichten hier zitten lezen.
Soms heel herkenbaar, meestal heel praktisch (daar zoek ik vooral naar, bijv. over matrashoezen).

Oma Akke

Login of registreer om te reageren