Miesje

12-01-2007 om 15:12 uur

Ik ben hier voor het eerst en zal me gelijk ff voorstellen. Ik ben 36 jaar en moeder van 3 kids. de oudste is 16, een jongen, de tweede een meid van 13 en onze jongste telg is net 4 en ook een meisje.
Door onze jonste ben ik hier gaan snuffelen.
Ze is eind oktober met ernstige benauwdheid (astma opstoot)in het zkh. Ze kreeg gelijk een vernevelaar op haar mond met Atrovent en ventolin. Daarna kreeg ze dosis prednison. Ze deden vernevelen om het kwartier tot de benauwdheid minder werd. tot de avond nog 1x per uur. Ook kreeg ze gelijk zuurstof en werd er een monitor aangesloten voor hartslag, etc.
Ze was er erg an toe aldus de kinderarts en verweet me min of meer dat ik zo lang had gewacht. Dar sta je dan metje goed fatsoen. Of je een klap in je gezicht krijgt zeg. Ze was helemaal niet bekend met astma!!!!!
Als ik nu terug kijk dan vallen er toch wel vel puzelstukjes op zijn plaats. Toen ze pas geboren was werd ze na 4 dagen erg onrustig en huilde veel, sliep weinig. Ik heb toen begeleiding gehad van wijkverpleging. Ze wilden ze zelfs nog inbakeren. Na 4 weken overgegaan op hypoallergene voeding (Nutramigen) Toen werd het na 2 dagen een andere baby. Ze bleek dus duidelijk koemelkallergie te hebben. Ook kreeg ze en week na haar geboorte al exzeem die nu nog niet weg is. Hoesten doet ze zomer en winter. als er griep is dan is ze er als 1e bij. Benauwd heft ze het al meer gehad. H.A erbij gehaald en die dacht aan het RS-virus.Na die tijd is het hoesten nooit helemaal weggegaan. toen ze eind oktober weer zo benauwd werd heb ik niet geaarzelt en gelijk e H.A gebeld. Toen ik met haar binnenkwam. ( ik moest ze dragen, want ze kon niet eens meer lopen) zag ze het gelijk.Ik snap achteraf niet dat ik niet zag dat het zo ernstig was. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad en een schuldgevoel hier over. Dan krijg je in het zkh. nog een keer een schuldgevoel dat je te lang heb gewacht.
Ze hebben toen ook bloed afgenomen voor ev. infecties en allergieeen. Ze had toen eenb luchtwegin fectie erbij en bronchitus en beginende longontsteking. Ze kreeg toen clacid.
De allergietest wees op huisstofmijt cat:6 en pollen cat: 3
Ze zal na waarschijnlijkheid meerdere allergieen gaan ontwikkelen volgens de kinderarts.
Daar zijn we inmiddels net voor kerst achter gekomen. we waren bij iemand geweest met een echte kerstboom en ze kreeg na een half uur prikkende ogen en die werden ook rood. s'Avonds kreeg ze het benauwd en de andere morgen zat ze onder de netelroos. Ik wist toen nog niet dat dit netelroos was, maar we moesten toevallig die middag net terug naar de kinderarts en die zei dat het netelroos was. warschijnlijk door de kerstboom. Ze kreeg toen Xyzal siroop. dit is ook voor pollenallergie en als ik ergens naar toe ga waar ze allergisch kan reageren op iets. dan moet ik dat van te voren geven.
Ze zit nu ook op de kleuterschool. Dit gaat best goed alleen als ze tussen de middag thuis komt gaat ze op de bank liggen en is ze doodmoe. s'middags is ze thuis. Ze heeft nu 2x per dag nog flixotide en zonodig ventolin en Xyzal. Ze kan ook erg wit zien en blauw rond de mond wat ik van iemand anders ook net las dat haar kind dat ook heeft.
We zijn nu druk met saneren van de woning. Haar kamer is klaar en we hebben ons stoffen bankstel op internet gezet en nemen een leren bankstel. a.s zomer willen we de vloer in de kamer doen. er is een allergieverpleegkundige thuis geweest. Daar heb ik heel veel aan gehad. en nog, want ze komt nog langs voor tips enzo.
Het overvalt je allemaal zo ineens en dan moet je dat best verwerken. Evelien zelf trouwens ook. normaal als een kind naar het zkh. moet vertel je erover en bereidt je je kind er op voor, maar dat ging nu niet.
Hier op dit forum herken ik heel veel en ik heb heel mijnĀ  verhaal eens lekker van me af kunnen schrijven. Dat lucht ook al op.
Ik hoop hier nog veel tips en ervaringen te lezen en zelf te schrijven.

Login of registreer om te reageren
15-01-2007 om 17:32 uur

Welkom hier!

Ja, dat is allemaal niet niets, en je hebt waarschijnlijk nog een weg voor de boeg! Maar dit forum is heel fijn, soms voor handige tips, en al is het maar alleen om herkenbare verhalen te lezen, en je ei kwijt te kunnen bij mensen die je begrijpen.

Zelf ben ik hier ook nog maar pas.

Login of registreer om te reageren