gevoelloze vingers??? waar komt dat vandaan?

21-12-2006 om 19:58 uur Gesloten

Heej ik heb ff een vraagje,

Ik heb de laatste dagen als ik last van mijn vingers die kan ik een tijdje niet bewegen na een uur of 2 trekt het langzaam weg. Eerst dacht ik dat het door de kou buiten kwam ,maar vanmiddag zat ik gewoon binnen en ineens had ik het weer. Behalve mijn duim heb ik geen gevoel meer in mijn vingers ze zijn dan ook spierwit en voelen heel gek aan net plastic ofzow  :?. NEt waren ze helemaal paars geworden ,gelukkig hebb ik er nu even geen last van anders ging typen ook een stuk lastiger  ;).

Mijn vraag is nou of iemand dit ook kent , en zou het een bijwerking kunnen zijn van seretide of ventolin?
De laatste weken gebruik ik ook wat meer ventolin.

xxx troetel

De reacties zijn gesloten.
21-12-2006 om 20:04 uur

Hoi Troetel,

Ik herken dit niet. Het doet mij eerlijk gezegd meer denken aan iets van RSI ofzo. Worden de vingers weer 'normaal' als je een tijdje achter de pc zit? En ontstaat het alleen achter de pc of ook op andere locaties?
Het lijkt mij niet echt een bijwerking van ventolin.

21-12-2006 om 21:12 uur

hej troetel... heb ik ook wel eens maar niet zo lang als jij. ik heb het dus sinds ik seretide gebruik. als ik jou was zou ik toch even naar de HA gaan want als t dat niet is tja wat dan? t klinkt namelijk niet echt gezond zeg maar... SUCCES!!!

kus hester

21-12-2006 om 21:30 uur

@Hilde; Tsja ik heb er op verschillende plaatsten last van het is wel meestal als ik net iets met mijn handen heb moeten doen schrijven enz.Tsja RSI of iets anders wilde ik liever niet meteen aan denken.

@ hester;tsja naar mijn ha gaan zal ik wel doen maar heb het kei druk, misschien dat het morgen zou kunnen anders wordt het pas volgende week opp woensdag. Laatst toen ik het lokaal bij keyboardles kwam had ik het ook al mijn leraar vond het ook al vreemd en wist ook ff niet wat die zag  ;) .

gr troetel

21-12-2006 om 21:33 uur

oja en troetel, die HA word ervoor betaald he??? :P.

oja ben trouwens na dit berichtje op de 601 berichten record!!!

kus hester

24-12-2006 om 13:49 uur

ik herken dit probleem ook,omdat ik zelf last heb van een beginnende carpal-tunnel.

24-12-2006 om 22:31 uur

Google eens bij het fenomeen van Raynaud. Ik heb daar last van en gebruik flixotide. Maar zo ver ik gelezen heb zou dat geen oorzaak moeten zijn.

gr. Marike

24-12-2006 om 23:10 uur

Ik ben geen arts maar een vriendin van mij had fenomeen van Raynaud maar die had ook dat soort klachten.

Kus Tessa

22-01-2007 om 22:00 uur

Ik ben vorige week duzz naar de ha geweest (had ff niet meer aan dit topic gedacht  :@ ).
De ha zei duss dat ik ''het fenomeen van raynaud hebb. Helaas is daar niet veel aan te doen medicatie ofzow. Iki zal mijn handen goed warm moeten houden ,enn het zou vanzelf over gaan  :? . Nou dat iss dan maar afwachten wel irri dat ie er ook niks aan kon doen.

xxx troetel

22-01-2007 om 22:15 uur

was het niet zoiets als hyperventilatie?dat je vingers gevoeloos waren, dat kan bij hyper, had ik afgelopen donderdag  de middag een gevoeloose vinger, die wat prikkelde, best wel een beetje eng, ook had ik last van chronische hyperaanvallen,vanwege de storm die woeide. dat zou kunnen dat je een een gevoeloze hand had Troetel.het kan best wat anders wezen hoor

22-01-2007 om 22:17 uur

Hier kun je meer info vinden over het fenomeen van Raynaud :).