Piekstroomwaarde daalt met 20%, wanneer ingrijpen?

21-12-2006 om 09:36 uur

Hallo iedereen,

Ik ben niet zo erg actief meer op het forum omdat ik me de laatste weken zo goed voel. Het is inmiddels duidelijk dat ik door de hoge concentratie aan pollen zo ziek ben geweest gedurende enkele weken. Ik heb toen in korte tijd veel verschillende medicijnen gekregen, o.a. twee stootkuren. Maar door de bijwerkingen knapte ik niet op. Ik gebruik nu geen astmamedicijnen. Van de longarts heb ik Singulair voorgeschreven gekregen voor het nieuwe hooikoortsseizoen. Ik heb een piekstroommeter in mijn bezit. Ik heb dan ook het gevoel dat ik het nu zelf in de hand heb. Ik weet wat mijn hoogste piekstroomwaarde is, namelijk 550! Bij een waarde lager dan 20% van je hoogste waarde moet je ingrijpen. Sinds gisteren voel ik me een beetje grieperig. Vanmorgen was mijn piekstroomwaarde gedaald met ruim 25 %. Ik heb dan ook, naast mijn medicijnen voor mijn schildklier de medicijnen opgehaald die ik van de longarts heb voorgeschreven gekregen. Ik zal ze niet snel innemen, maar het feit dat ik ze thuis heb liggen geeft me wel de nodige rust. Ik heb namelijk in de winter veel last van mijn longen met daarbij veel hoesten. Mocht mijn verkoudheid uit de hand lopen dan kan ik in ieder geval op tijd ingrijpen. Mijn vraag aan jullie is het volgende: hoelang moet je piekstroomwaarde lager zitten dan 20 % van je hoogste waarde eer je ingrijpt? Een dag, twee dagen... ?

Ik wil nog iedereen bedanken voor het steuntje in de rug en een luisterend oor. Dankzij dit forum ben ik veel te weten gekomen over mijn lichaam. Ik zal dan ook de signalen eerder herkennen. Met de juiste medicatie in huis kan ik zelf mijn behandelplan opstellen. Heerlijk!!!!!!!!!

Groetjes,

Naomi

Login of registreer om te reageren
21-12-2006 om 09:44 uur

Hoi Naomi,

Hier kan je alvast iets vinden over de piekstroomwaarde en 20% eronder zitten.

Groetjes,
Wendy

Login of registreer om te reageren
21-12-2006 om 20:20 uur

Wendy, bedankt voor het verplaatsen van mijn berichtje en de verwijzing naar uitleg rond dit onderwerp. Mijn piekstroomwaarde zit inmiddels op 19% van mijn hoogste waarde, niks aan de hand dus. Daarbij zal ik ook zeker eerst overleggen met de huisarts voor ik met de medicijnen zal starten. Ik voel me overigens een stuk beter dan gisteren. Daarbij is mijn kerstvakantie vanmiddag ingegaan. Heerlijk!!!!!!

Naomi

Login of registreer om te reageren