1 keer benauwd geweest. Wat kan dat zijn. Ook pijn bij inademen.

12-12-2006 om 22:02 uur Gesloten

Hallo
Vorige week werd ik snachts wakker, om half 4 en was meteen benauwd. Werd dus benauwd wakker. Mijn pols was snel, maar ik ademde wel regelmatig. Had niet het idee dat het hyperventilatie was. Ik had het idee alsof iets mijn longinhoud blokkeerde. Hoestte een paar keer flink, maar dat mocht niet baten. Sputum was blank.
Water drinken hielp niet. Na 15 min rechtop te hebben gezeten zonder succes ging ik naar toilet. Daar werd ik ook  nog eens heel misselijk. Ik dacht echt: als dit nog een half uur zo is, ga ik naar de huisartsenpost. Ik ben weer gaan liggen, op mijn linkerzij ditmaal en ik had het idee dat het minder werd. Ik viel in slaap. De ochtend erna had ik geen klachten meer.
Nu heb ik alleen bij inademen, ook rustig, nog pijnklachten. een raar gevoel, alsof er er te weinig zuurstof in de ingeademende lucht zit.
Ik ben een beetje bezorgd, ook omdat ik in september een knieoperatie heb gehad.
Ik ben niet bekend met longproblemen. Wat zou dit kunnen zijn geweest?

De reacties zijn gesloten.
21-12-2006 om 17:44 uur

Eén keer benauwd geweest klinkt gelukkig niet erg schokkend. Het komt op mij meer over als een 'beroerde' dag en niet iets ernstigs (een diagnose lijkt me sowieso nauwelijks te stellen je verhaal lezende). Desalniettemin ben ik wel benieuwd of je de afgelopen week nog een keer benauwd bent geweest en hoe je je nu voelt  ~:)

21-12-2006 om 19:21 uur

hoi Bedankt voor je reactie. Omdat ik snachts opeens benauwd was, maakte ik me toch ongerust. Een longarts vertelde dat het misschien een angstdroom kan zijn geweest. Ik heb wel gedroom maar ik heb niet eng gedroomd. Hij vertelde dat je zo heftig kan dromen dat je hele lichaam erop kan reageren.
Ik heb het niet meer vaker gehad.
Wel ben ik nog wel kortademig geweest na inspanning. Ik ben 3 maanden geleden geopereerd aan mijn knie. Het zou mijn conditie kunnen zijn maar ik heb het idee dat de laatste week ik vaker kortademig ben. Polsslag is dan erg hoor, rond de 120. laatst in rust gemeten, was ook over de 100.
Al met al voel ik me goed met zwakke momenten van kortademigheid. Het voelt anders dan de benauwdheid. Ik ben er wel zeker van dat het geen hyperventilatie was.
Afwachten maar.
Denk ik.