gevoel van flauwvallen door benauwdheid??

05-12-2006 om 19:57 uur

Hoi,

Sinds een paar maanden heb ik steeds vaker als ik het heel benauwd heb een licht gevoel in mijn hoofd. Laatst werd ik echt heel duizelig in de trein het lukte me niet eens om me fatsoenlijk te concentreren op mijn boek.  Na een half uurtje is het wel weg ,maar daarna voel ik me nog een beetje duf. ook als iki gewoon in de klas zit heb ik dat af en toe of als ik net de trap op heb gelopen. Ik eet redelijk goed dus daar kan het niet aan liggen (wel vegetarisch).
Ik dacht dat het over zou gaan maar het houdt al een tijdje aan.
Ow ja ff iets over mij ik ben 15 ,ik heb seretide 50-125 en ventolin 100 beide inhaleer ik met de volumeatic. Ventolin gebruik ik alleen zonodig ( 3 keer per week op het sporten na).
Misschien dat iemand hetzelfde herkent of wat tips heeft wat het zou kunnen zijn zou fijn zijn  :s).

groetje's troetel

Login of registreer om te reageren
Moderator
05-12-2006 om 20:34 uur

Mijn LA zegt dat dat dan meestal te maken heeft met verkeerd ademen.
Licht in je hoofd is geen klacht van astma maar een vorm van hyperventilatie.
groetjes

Login of registreer om te reageren
05-12-2006 om 21:13 uur

hoi troetel (en gwenny)

ze dachten bij mij eerst ook dat ik ook een beetje hyperventilatie was, maar toen bleek dus dat mijn saturatie kelderde als ik het benauwd had... als ik jou was zou ik gewoon even naar de HA gaan...

kus hester

Login of registreer om te reageren
Moderator
05-12-2006 om 21:31 uur

O ja dat kan natuurlijk ook...had ik ff niet aangedacht ze denken meestal eerst aan hyperventilatie en daarna gaan ze pas verder kijken...ff checken kan zeker geen kwaad!
x

Reactie op hester

hoi troetel (en gwenny)

ze dachten bij mij eerst ook dat ik ook een beetje hyperventilatie was, maar toen bleek dus dat mijn saturatie kelderde als ik het benauwd had... als ik jou was zou ik gewoon even naar de HA gaan...

kus hester

Login of registreer om te reageren
05-12-2006 om 22:32 uur

Mijn LA associeert het ook met hyperventilatie. Kan ook met saturatie verlaging te maken hebben. Maar jou astma Hester is wel wat erger dan gemiddeld... Dus eerder hyperventilatie denk ik.

Sterkte! Kus

Login of registreer om te reageren
06-12-2006 om 09:22 uur

ja denk ook wel hyperventilatie... maar als ik jou was dan zou ik even naar de HA gaan, om het zeker te weten en die kan je misschien ook uitleggen hoe je het beste kunt ademen...

kus hester

Login of registreer om te reageren
06-12-2006 om 18:42 uur

Hoi iedereen,

Tsja ik kijk het denk ik nog een weekje aan ik heb het nu heel druk op school en wil alles ff zo goed mogelijk afronden.
Ik heb net wat gegoogled en denk ook best dat het hyperventilatie zou kuinnen zijn of dat mijn saturatie soms gewoon te laag is.
Alvsast bedankt  ;).

groetjes troetel

Login of registreer om te reageren
21-12-2006 om 19:34 uur

ik benook vaak duizelig tijdens mijn astma, mar ik heb een beschadigd evenwichtsorgaan dus word ik snel duizelig en van hyperventilatie word je inderdaad ook duizelig ja maar wees wel voro zichtig en probeer dan in iiedergeval rustig te ademen..

succes ermee.

Login of registreer om te reageren