Hoe voel jij je vandaag #7!

30-09-2006 om 20:32 uur Gesloten

Alweer een nieuwe  :s)

Ontopic: Hier gaat het redelijk, ben nog steeds een beetje in de war van mijn bezoek aan de longarts. Ben erg terughoudend met puffen van ventolin en heb het dus wel vaak benauwd en dan blijf ik er maar mee lopen. Vandaag naar het strand geweest met mijn vriend, was heerlijk, het weer was fantastisch. Lekker in het zand gelegen enzo, het zit nu wel overal, naja jammer dan. Wij hebben een leuke middag gehad samen. Ik was wel doodmoe toen ik thuiskwam, heb een uur liggen slapen op de bank  :@

De reacties zijn gesloten.
30-09-2006 om 21:02 uur

hoi daantje leuk dat het leuk was  :s)(hoe zeg je dat? :?) wel jamer van de moeheid, heb ik ook altijd. oh heb zoon hekel aan de astma telkens gaan al me vriende naar feeste en dan kan ik nie mee óf doordat ik weer eens iets ontstoke in me longe heb, óf omdat ik te moe ben, óf omdat ik op de fiets/ in de auto astma aanval krijg óf omdat ER GEROOKT WORD!!! ( >:( >:( >:() ik kan niooit erges heen waar gerookt word, want dan heb ik ongeveer 10 x de maximale dosering ventolin nodig en dat mag dus niet.........

nu zit ik hier te balen omdat iedereen nu op weg is naar de morgenzon voor soort van sgoolfeest mocht ik eindelijk mee (mag pas vanaf je 14e :'() kan ik nie omdat alles wat hierboven staat daar gebeurd en vandaag gebeurd is......................... :X :X :X zal maar nie j zegge wat ik nu denk. ben gwoon nog nooit nar sgoolfeest geweest in 3 jaar tijd..... :'( :?

maar goed vandaag gaat het slecht hier al 6 x ventolin gepuft en heb ook nog de dubbele langwerkende luctwegverwijders in de symbicort en dalijk voor ik ga slapen nog maar xtje puffe anders kan ik nie slapen.............. nou succes iedereen....... *O* _O_ *O*

xxx hester

30-09-2006 om 21:48 uur

Hoi,

Klinkt niet zo lekker Hester.
Beetje sombertjes allemaal.
Kan best begrijpen dat je de pest erin hebt hoor!
Niet gymen, niet feesten...........
Dan baal je als een stekker.

En al ben ik stukken ouder als jij, ik baal net zo hard hoor als je de dingen niet kan doen die je leuk vind en weer eens een rotdag hebt.
Daar word je behoorlijk chagarijnig van.

Maar kom op meid, je bent nog zo lekker jong en er komen nog zo veel meer leuke feestjes.
En anders bouw je zo nu en dan lekker je eigen feestje in je eigen omgeving met jouw regeltjes van wat wel en niet kan en maak je daar een knalfuif van.
Bespreek het eens met je ouders ................
Wie weet komt er dan eerdaags een Hesters super party *O*
Je weet maar nooit!

Nou meid, kop op!

Groetjes Hellen.

30-09-2006 om 23:04 uur

Hoi allemaal,

Ik heb een poosje niet gereageerd hier, eigenlijk voornamelijk omdat ik flink de pest in had over mijn astma. Ik loop de laatste tijd echt continu tegen mijn grenzen op, ben eigenlijk de hele dag benauwd, regelmatig zo heftig dat ik niet eens een zin kan afmaken... Ik had inmiddels het gevoel dat ik nergens meer lekker functioneerde, thuis niet (erg kort lontje), op mijn werk niet (hoofd er niet bij kunnen houden) en sporten lukte ook voor geen meter meer. Kortom: balen! En dat ondanks een indrukwekkende hoeveelheid medicatie, dus ik werd er niet vrolijk van... Dat ik ernstig astma heb dat weet ik al jaren, maar ondanks dat heb ik de laatste jaren (tot een maand of negen terug) toch best normaal kunnen leven. En nu heb ik het best moeilijk met weer accepteren dat het minder gaat. Sinds donderdag hebben mijn longarts en ik ook samen besloten dat het verstandiger is om weer te gaan vernevelen met combivent, dus daar ben ik weer mee begonnen. En gelukkig werkt het heel goed, ik heb duidelijk weer meer lucht, maar ik vind het psychisch wel weer een behoorlijke stap terug. Ik vond het juist zo fijn dat ik daar vanaf was. Bah, accepteren is soms best lastig! Ik vind het dan ook best fijn om af en toe hier eens te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt.

groetjes, Gabrielle

01-10-2006 om 08:15 uur

dankje hellen had ik ff nodig......... *)

vannacht heerlijk benauwd geweest, heb maar 4 uur geslapen. toch nog maar nie me medicijne afbouwe en ff naar de longarts want het word maar nie beter

succes iedereen *O*

xx hester

01-10-2006 om 11:36 uur

Hoi,

Graag gedaan Hester!!!! *O*

Gisteren had ik een top dag.
Wat een energie!
Heb er gretig gebruik van gemaakt ook al weet ik dat ik het eigenlijk niet moet doen.
Ik heb de hele dag lopen roteppen.
Kinderkamer uitgebaggerd en ben flink met de vuilniszakken in de weer geweest.
Ruimt zo heerlijk op!

En vandaag?
Brak, bagger en een energiepercentage van 3 op de schaal van Richter.
Maar wat kan mij het schelen.
Doe ik toch lekker niks vandaag.
Voorlopig is de kamer van mijn dochter uitgebaggerd en spik en span.

Groetjes Hellen.

01-10-2006 om 15:48 uur

Zo, ben voor een deel verhuisd. Kapot moe dus..  :X
Morgen nog 1 keer verven, kasten bouwen etc. en dan hoop ik dat ik daarna als een roos in slaap kan vallen. Verder qua astma gaat het weer wat minder, komt waarschijnlijk ook door de verf

01-10-2006 om 16:43 uur

Ja...ik voel me goed.
Ik heb alleen 2 zieke kinderen in huis.Zowel Jefrey als Sander hebben 39,2 graden koorts.Jefrey hangt op de bank is is echt ziek terwijl Sander toch wel speelt en dingen wil doen.Maar als het hem te langzaam gaat of niet helemaal volgens zijn planning dan begint hij toch te huilen.

Jefrey heeft last van zijn neus dus ik denk dat het gewoon een verkoudheid is.Toch ben ik wel benieuwd of het bij een verkoudheid blijft.Nog niet zolang geleden ging een lichte verkoudheid al over in een zware astma-aanval. -O-

01-10-2006 om 20:05 uur

Nou 2de poging, want net ging er iets mis met plaatsen..

Op dit moment ben ik lekker benauwd, en heb een vervelend hoestje..Net gepuft dus zal zo wel weer wat beter gaan.
Gister avond naar Wallibi geweest, was heel gezellig. Was een family event van Honeywell, en we mochten gratis via mijn vader werk. Dus met z'n 4tjes *ik, ouders en zusje* naar Wallibi. In een paar achtbanen geweest, maar kreeg het erg benauwd..dus toen maar gepuft en rustig aangedaaan en meer gekeken en rondgelopen.

Morgen het gesprekje met de longarts en de longverpleegkundige over Davos. Ben best zenuwachtig, dadelijk bedenkt die zich weer of gaat die weer iets raar doen of zeggen. Verder wil ik alles vragen en weten, maar op hetzelfde moment kan ik nu niks verzinnen om te vragen..Heel vervelend dus!
Dus ik hoopte dat er hier mensen met tips, en dingen die ik echt moet  vragen of zeggen?

Liefs, Jitske

Rianne: Ik ga duimen dat het niet uitloopt op een astma aanval!!
Nina: Nou bijna in je nieuwe huisje..Jeeeeh!!!

01-10-2006 om 20:14 uur

Hoi Vlinder,

Balen dat je het weer benauwd hebt. Hopelijk was het dagje walibi wel een leuke afleiding.  :)
Wat je zou kunnen vragen:
- Hoe lang ze verwachten dat je er moet blijven
- Hoe het programma eruit ziet; hoeveel tijd vrij op een dag, onderzoeken, sporten etc.
- Of je een eigen kamer krijgt en je het misschien kan combineren met je studie
- Hoe je je omgeving het beste op de hoogte kunt brengen
- verzekeringsdingetjes; verblijf ouders; reizen etc
- Wat de verwachting is; met hoeveel medicijnen je terugkomt en het vast kunt houden (dat is wel een lastige he)
Hopelijk kan je hier iets mee. Succes he morgen; neem je nog iemand mee; je ouders?

liefs bioloogje

01-10-2006 om 20:20 uur

Hier gaat het weer wat beter, durf nog niet echt hardop te juichen. Gisteren en eergisteren veel moeten puffen, vandaag niet 1 keer. Gisterenavond personeelsfeest gehad, erg leuk in Schotse stijl met een mysterie dat opgelost moest worden. Wel balen dat het dansen naderhand niet meer goed ging, moest vaak langs de kant weer op adem komen. Ik vind dat juist zo leuk om te doen, maar goed volgende keer beter. Ben nu allang blij dat ik me weer normaal voel. Hopelijk houdt het aan.

Groetjes
Hilde