E-Bike #2

Guido 123Guido 123 Gebruiker
edited oktober 2013 in Sporten
Oeps..weeral een nieuwe topic aangemaakt. *O*

Gisteren,naar de fietsenwinkel gereden...en heb me daar een breed fietszadel aangekocht.
Is aangenamer rijden....dan op een smal zadel. :Y :Y

Groetjes, :W
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• emsepemsemsepems Gebruiker
    Morgen wil ik 40 km fietsen, zo kan ik de nieuwe fiets goed uitproberen voordat ik vrijdag naar de fietsenzaak ga voor een paar kleine aanpassingen.
    Natuurlijk moet het wel goed weer zijn, zo'n lekker herfstweer met zon zoals nu. koud vind ik niet zo erg, ik ga toch midden op de dag :-)
  • hildjehildje Gebruiker
    dat is heel wat ,  *) *)
    goed aankleden , (ik spreek uit ervaring) :P :P
    teste mijn e-bike uit weliswaar in het voorjaar dikke fleece aan en toch koud daarna werd ik super ziek!
    nu op zoek naar een windbreaker  ;)
    veel succes!
  • arthanarthan Gebruiker
    Waw 40 km, dat is een flink eind trappen, zelfs met een elektrische fiets.
    Ik moet me helaas aansluiten bij hildje. Toen ik enkele jaren geleden, midden augustus, nochtans tamelijk goed getraind, een ritje van amper 16 km achter de kiezen had, werd ik plots geveld door een bacteriële infectie. Had ik mezelf teveel uitgeput? Ik weet het niet. Eén ding is zeker, iemand met een longaandoening moet dubbel voorzichtig omspringen met bepaalde inspanningen.
    Ik vond het geen toeval, want een paar jaar later kampte ik met hetzelfde probleem, maar dan wel na een uitputtende wandeling bij extreme temperaturen.
    De leeftijd zal natuurlijk ook wel een rol spelen, plus nog andere factoren.
    op 1380706248:

dat is heel wat ,  *) *)
    goed aankleden , (ik spreek uit ervaring) :P :P
    teste mijn e-bike uit weliswaar in het voorjaar dikke fleece aan en toch koud daarna werd ik super ziek!
    nu op zoek naar een windbreaker  ;)
    veel succes!

Ha, ik heb die eerder gehoord, bij ebike deel 1 waarschuwden ze ook al, en mn slaapplekje op schier waarschuwde ook. Dus doe lekker een sjaal om hoor.

oh, en heb altijd heel veel gefietst, heb ook meegedaan met de 11 stedentocht op de fiets, de 11 merentocht... fiets benen heb ik wel  ;) (maar niet meer de kracht om net nog even door te gaan als ik moe ben)
  • Guido 123Guido 123 Gebruiker
    hallo Emma,

Wauw...40km fietsen..kan ik niet. :N  ik doe eerder een 10-15 km per dag. :Y

Maar bekijk zoals de andere reeds geschreven hebben,e-biken is niet zoals een gewone fiets hoor.
    Alles gaat sneller dan de gewone fiets....zoiets als een bromfiets,daar kleed je,je ook warmer aan.
    En iemand met een longziekte moet steeds warm aangekleed zijn.

En wat mij betreft:ik moet terug nr de winkel,die gast heeft het nieuw aangekocht f.zadel slecht aangetrokken.
    Waardoor,het klikt!!
    Groetjes, :W :W
    Helemaal blij  *O*
    Ik heb zo'n 40 km gefietst en t ging heel goed. thuis gekomen voelde ik heus dat ik wat gedaan had (was ook nat van t zweten), maar was niet zo inmoe als de laatste jaren na een stuk fietst. Heerlijk hoor.
    En zo kon ik de fiets goed uitproberen, en kan de fietsenmaker morgen een paar kleinigheden aanpaasen/oplossen.

de route was prachtig, met erg veel pompoenen onderweg!

op 1380783321:

hallo Emma,

Wauw...40km fietsen..kan ik niet. :N  ik doe eerder een 10-15 km per dag. :Y

Maar bekijk zoals de andere reeds geschreven hebben,e-biken is niet zoals een gewone fiets hoor.
    Alles gaat sneller dan de gewone fiets....zoiets als een bromfiets,daar kleed je,je ook warmer aan.
    En iemand met een longziekte moet steeds warm aangekleed zijn.

guido, gelukkig hoeven we op dit forum niet elkaar de loef af te steken, iedere longziekte en ieder mens is anders. Super dat je elke dag een ronde fietst.
    en warm aankleden? ik had heerlijk thermokleding aan met fleece en windjas, en een extra sjaaltje.
  • JPJP Gebruiker
    Zadelpijn went, ik had zo'n zadel overtrekje met een tempur vulling. Was best wel duur maar weggegooid geld, Het hielp wel aanvankelijk maar na 1500 km fietsen gebruik ik het niet meer. Eelt op mn achterwerk gekregen denk ik  ;)

hahahahahaha.... :W
    Hey,

Heb het gisteren ondervonden tijdens mijn ritje..de bladeren vallen..het is vochtig en het slipgevaar komt aanzetten.
    Nu rem ik voor dat de bocht eraan komt...want met die voorwiel aandrijving moet je extra voorzichtig zijn.

:W :W
  • suuske1981suuske1981 Gebruiker
    Ik als 31 jarige heb nu ook al 3 jaar een e-bike en kan echt niet meer zonder.
    Zowel mijn benen als mijn longen wilden voorheen niet dat ik een eind ging fietsen. Met de e-bike kan ik dit gelukkig weer wel.  Het heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt.
    Ik geniet ook lekker van een stuk fietsen.

Eerst deed ik dat met mijn moeder. Dan maakten we hele fietstochten. Haha en ik wilde niet eens stoppen onderweg. Dat kan nu helaas niet meer omdat mijn moeder 2 jaar geleden zeer plotseling is overleden.
    nu fiets ik soms alleen of met mijn vriend.
    Nu de winter weer in aantocht is een vraagje
    brengen jullie de accu ook altijd naar binnen in de warmte als het vriest. Ik doe het de laatste tijd wel, mijn schuurtje is zo koud, en t is niet zo goed voor de accu's, die vorst

even gespit in mijn handleidingboekje en internet. als je tijdelijk je fiets niet gebruikt moet de accu opgeborgen worden t liefst tussen de 5 en 10 graden.
    Dus ik hoef de accu nu niet steeds van de lader te halen, gebruik hem iedere dag.
    ook weer duidelijk  ;)
  • hildjehildje Gebruiker
    op 1386062946:

Nu de winter weer in aantocht is een vraagje
    brengen jullie de accu ook altijd naar binnen in de warmte als het vriest. Ik doe het de laatste tijd wel, mijn schuurtje is zo koud, en t is niet zo goed voor de accu's, die vorst

even gespit in mijn handleidingboekje en internet. als je tijdelijk je fiets niet gebruikt moet de accu opgeborgen worden t liefst tussen de 5 en 10 graden.
    Dus ik hoef de accu nu niet steeds van de lader te halen, gebruik hem iedere dag.
    ook weer duidelijk  ;)

ik haal hem er altijd uit  ;)
    Hallo,

Slecht nieuws,ben door het achterwiel van mijn e-bike gezakt!! >:(
    Natuurlijk door mijn téééveel overgewicht.
    Deze namidag zouden ze hem komen ophalen voor herstelling..en versteveging van het achterwiel.

Maar ik sta nu op dieet...en hoop dat dat niet meer gebeurd!
    :W
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Vervelend maar gaat vast nog een keer gebeuren... eerdaags heb je jouw vriendin achterop tenslotte.. _O-
  • hildjehildje Gebruiker
    Fietsen helaas nog niet mijn ding ,te koud ! volgens de kiné niet goed onder de 15 grd  :P
    hallokes,

@Marcus,neen de "vriendin" komt niet op de e-bike....die heeft zelf een fiets.

@Hilde,het ganse jaar erdoor...is een gemakkelijk vervoermiddel...ook voor de  boodschappen achter de hoek.
    De auto ga ik verkopen,want rijden met 60% zicht is ook niet verstandig.
    Desnoods neem ik een taxi.

Groetjes, :W
    Ik zal blij zijn dat ik mijn e-bike terug heb...deze is voor herstelling naar de dealer.
    Er moest een verstevigde velg en andere spaken geplaatst worden.

Heb nu een vervang fiets...maar met een kleinder en smal zadel!!...alsook de fietsbel,das een prul en die is reeds helemaal stuk..alsook geen kilometer teller..en dan moet ik zelf ongeveer rekenen hoeveel km ik reeds gereden heb!!

Want rijden zonder electriek das prakties zo goed als uitgesloten..heb reeds één maal een taxibusje moeten laten aanrukken..want de batterij was zogoed als leeg..en was nog te ver van huis!! >:( >:(
    Joepie, ^O^

Gisteren hebben ze mijn fiets teruggebracht..het was terug heerlijk rijden met het brede zadel.
    Maar de nieuwe spaken moeten aangedraaid worden na 500km..zal iets worden rond Mei denk ik.
    al dik 500 km gefietst op mijn e bike! wat ben ik toch blij met deze fiets!!!!  *O*
  • hildjehildje Gebruiker
    op 1394635672:

al dik 500 km gefietst op mijn e bike! wat ben ik toch blij met deze fiets!!!!  *O*

doe zo verder ! *) *)
    fijn toch hé  *)
    Gisteren bij de dealer toevallig ontdekt,dat ik infeite zes ondersteuningen heb.
    Ik dacht aan drie...maar als het lichtje knipperd in het display dat geeft dan ook nog een kleine ondersteuning.
    Waardoor je met de batterij nog meerdere km kunt rondrijden. ^O^ ^O^
    Die e-bike is een fantastische uitvinding voor een longpatient...gewoon heeerlijk. *O*
  • YvonneBYvonneB Gebruiker
    Ik vind het ook een uitvinding. Heb hem bijna 3 maanden en heb inmiddels al bijna 1000 km gefietst. Zo ver zou ik op een gewone fiets niet kunnen fietsen
  • evertevert Gebruiker
    sinds 3 weken ook een e bike ik vind het geweldig.
    mijn huisarts en de fysio raadde mij het eigenlijk af,omdat je benen niks zouden doen!!!!
    maar niks is minder waar!!!ik beweeg mijn benen met een lichte kracht inspanning en de fiets heeft veel verschillende  standen.en nu vind ik het geweldig om weer te fietsen,wat ik al 8 jaar niet kon!!.
    vanacht mijn accu opgeladen, en nu geeft de display een fout aan. En de accu is niet opgeladen  :X
    ik kan op internet en in t boekje wat bij de fiets hoort niet vinden waar de fout zit, dus morgen maar even langs de fietsenzaak
  • MarklasierMarklasier Gebruiker
    Hallo allemaal,  :W

Ik heb sinds 1,5 jaar de diagnose astma.
    Het sporten vind ik ingewikkeld. Ik neem tevoren wel mijn ventolin (2x)
    Ik doe aan aerobic 1x per week en eens per twee weken zwemmen. Daarnaast wandel ik wekelijks met een vriendin. Gisteren heb ik 2x 20km gefietst tegen de wind in. Ik was total loss. Niet normaal. Ik had ook net antibiotica achter de rug. Nu een dag later heb ik weer meer last. Pijn op borst en tussen schouderbladen. Meer slijm en keelpijn. Ontzettend moe. Niet heftig allemaal maar ik ben er wel van geschrokken.
    Ik moet toch een stukje kunnen fietsen...?

Ik heb geen e-bike. Ik ben pas 40. Maar tja dat alleen oudjes een e-bike mogen gebruiken is natuurlijk verleden tijd. Toch is dat nog wel de gedachten van mijn omgeving. (Geen ervaring met astma in mijn omgeving)

Wat gaf jullie de doorslag voor een e-bike of ondersteuning? (Want er is verschil begrijp ik)
    Mijn plezier in fietsen is er nu vanaf.
    Als je de ondersteuning niet gebruikt fietst het dan juist zwaarder?

Paasgroeten van Marklasier  :W
  • YvonneBYvonneB Gebruiker
    Fietsen is zwaarder dan wandelen. Je kan met een e-bike de ondersteuning regelen. Als ik alleen fiets zet ik hem op volle ondersteuning maar dat is niet leuk voor anderen waar ik mee fiets die op een gewone fiets rijden.

Ik heb altijd veel gefietst en met mijn e-bike kan ik dat blijven doen. Op een normale fiets zou ik minder ver kunnen en ook de brug niet meer over fietsen als ik naar mijn werk ga.
    op 1398106521:

Hallo allemaal,  :W

Ik heb sinds 1,5 jaar de diagnose astma.
    Het sporten vind ik ingewikkeld. Ik neem tevoren wel mijn ventolin (2x)
    Ik doe aan aerobic 1x per week en eens per twee weken zwemmen. Daarnaast wandel ik wekelijks met een vriendin. Gisteren heb ik 2x 20km gefietst tegen de wind in. Ik was total loss. Niet normaal. Ik had ook net antibiotica achter de rug. Nu een dag later heb ik weer meer last. Pijn op borst en tussen schouderbladen. Meer slijm en keelpijn. Ontzettend moe. Niet heftig allemaal maar ik ben er wel van geschrokken.
    Ik moet toch een stukje kunnen fietsen...?

Ik heb geen e-bike. Ik ben pas 40. Maar tja dat alleen oudjes een e-bike mogen gebruiken is natuurlijk verleden tijd. Toch is dat nog wel de gedachten van mijn omgeving. (Geen ervaring met astma in mijn omgeving)

Wat gaf jullie de doorslag voor een e-bike of ondersteuning? (Want er is verschil begrijp ik)
    Mijn plezier in fietsen is er nu vanaf.
    Als je de ondersteuning niet gebruikt fietst het dan juist zwaarder?

Paasgroeten van Marklasier  :W

net klaar met antibiotica, en dan 2x20 km fietsen in de wind en dan vinden dat dat allemaal moet kunnen? helaas kan ik het niet met mijn astma. vraag je misschien niet wat heel teveel van jezelf? Met reactie van je astma als gevolg....

waarom wel of neit een ebike. ik heb hierover een topic gestart, lees die maar eens door. Enne... leeftijd maakt niet uit hoor

op 1398082753:

vanacht mijn accu opgeladen, en nu geeft de display een fout aan. En de accu is niet opgeladen  :X
    ik kan op internet en in t boekje wat bij de fiets hoort niet vinden waar de fout zit, dus morgen maar even langs de fietsenzaak
    och, mijn accu is niet meer goed en moet bij de fabrikant aan de computer. t valt onder pech.
    maar nu een andere accu meegekregen, dus kan lekker weer eindeloos fietsen.
  • ciscacisca Gebruiker
    Ik ben zo blij met mijn e-bike, zou echt niet zonder kunnen. Vanmiddag even lekker naar de markt geweest (maar 3 km totaal), maar zonder deze fiets zou ik de auto pakken, hoeft nu niet  :s)
    op 1398262868:

Ik ben zo blij met mijn e-bike, zou echt niet zonder kunnen. Vanmiddag even lekker naar de markt geweest (maar 3 km totaal), maar zonder deze fiets zou ik de auto pakken, hoeft nu niet  :s)
    top! *O* heerlijk he, zo lekker buiten fietsen voor een boodschapje, zoveel fijner dan de auto

Ik fiets nu ook weer veel nu ik de ebike heb *O*
Log in of Registreer om te reageren.