Iemand, verlicht me.

20-09-2013 om 10:51 uur

Dag lezers,

Ik ben een jongen, 20 jaar. Ik ben afgelopen zaterdag ziek naar huis gegaan vanaf mijn werk (in een bar) ivm hevige klachten in mijn rug. Thuis aangekomen kreeg ik het koud en kreeg ik hoofd en nekpijn. Vroeg gaan slapen, ik dacht dat het gewoon een griepje was.
De volgende dag word ik wakker, zelfde klachten maar dan met misselijkheid, geen eetlust en hoesten erbij. Dit is aangehouden tot maandagmiddag dus ben ik toch maar even naar de huisarts gegaan.

De huisarts zei dat er niks aan de hand was en dat ik gewoon een flinke koorts te pakken had (39,5 graden)  en heeft me zonder recepten etc weer naar bed gestuurd.

Na verloop van tijd verdwijnen de klachten, op het hoesten, de hoofdpijn en geen eetlust na. Maar het probleem is nu dat het hoesten steeds erger word, ik slaap er niet van. Ik kan niet eens liggen zonder dat ik begin te hoesten. Ook ben ik erg vermoeid, vaak na de trap oplopen ben ik helemaal kapot.
Woensdag weer de huisartsenkliniek gebeld, en zo der afpraak hebben ze me codeine voorgeschreven. Verder neem ik zo'n beetje alles wat er zonder recept te krijgen is, strepsils, natterman, hoestdrank, daro en paracetamol.

Ja, heb drie jaar ggerookt, en ja ik weet het, het is slecht :(. Ben nu een week gestopt.
Verder wel altijd heel sportief geweest, zo'n 4-5 dagen in de week sportte ik.

Wie kan mij zeggen of mijn dokter inderdaad gelijk had of dat er echt iets aan de hand is? :?

Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
20-09-2013 om 10:57 uur

Ik zou opnieuw naar de huisarts gaan, misschien heb je een luchtweginfectie ontwikkeld.
De eerste reactie van je arts snap ik, wnat hij heeft waarschijnlijk gezien dat er een virus was, en daar doe je niks aan, behalve uitzieken.

Login of registreer om te reageren
20-09-2013 om 11:08 uur

Hoe is het met de koorts? Als de koorts lang aanhoudt, kan er een infectie zijn en in dat geval zou ik teruggaan naar de huisarts. Als de koorts al behoorlijk gezakt is, dan denk ik dat het een kwestie is van uitzieken.

Wel goed dat je alles neemt wat zonder recept te verkrijgen is. Bij hoestdrank letten op wel/geen slijmoplossend vermogen. Codeïne dempt de hoestprikkel, is vooral voor een droge hoest. Bij slijm zou het beter zijn dit niet te gebruiken, omdat je het slijm moet ophoesten. Ik hoop dat er iets is wat werkt.

Login of registreer om te reageren
20-09-2013 om 15:33 uur

Ik zou toch even terug gaan naar de huisarts, doordat de symptomen die je omschrijft zoveel van griep weg hebben en de griep weer heerst heeft de huisarts het daarvoor aangezien. Het kan zijn dat er toch spraken is van een luchtweginfectie, dit verklaard het hoesten en de slechte eetlust. De hoofdpijn zou verklaard kunnen worden door het ontstane slaaptekort of de codeïne want die heeft hoofdpijn als bijwerking.

Ik zou niet al deze middelen gelijktijdig gebruiken, dit omdat ze in te delen zijn in 2 groepen met dezelfde werking. Omdat codeïne al een middel tegen de hoest is zou ik enkel nog de paracetamol erbij nemen.

Login of registreer om te reageren