Longvliesontsteking?

17-09-2013 om 20:05 uur

Ruim twee jaar geleden heb ik een longontsteking gehad, die wat lastig overging. 3x AB kuur gehad. Sinds die tijd heb ik de indruk dat er of iets beschadigd is, of snel opkomt.

Gisterenavond naar de dokterspost geweest, omdat ik erg veel pijn had en zeer kortademig was. Forstair en Ventolin gaven nauwelijks verlichting. Gelukkig had mijn eigen huisarts dienst en op basis van de voorgeschiedenis gaf ze me Prednison mee. Ik was hier al lang blij mij en heb niet verder door gevraagd. Maar vandaag zit het me toch niet helemaal lekker. De klachten lijken sprekend op de klachten die ik in het voorjaar had. Toen werd er gedacht aan longembolie, maar gelukkig kon dat op de SEH worden uitgesloten.

Klachten zijn:

Moet ik morgen terug naar de huisarts om vermoeden van pleuritis door te spreken? Maak me zorgen om het weer terug komen van de klachten.

Groet,
Petra

Login of registreer om te reageren
17-09-2013 om 21:40 uur

Hoi Petra,
Ik ben geen dokter en ik kan ook niet beoordelen wat er met je aan de hand is.
Ik kan je alleen wel adviseren om je opnieuw bij de HA te melden, want als je het niet vertrouwt en je zorgen maakt, zeker begrijpelijk gezien je ziektegeschiedenis, is het het beste om dat met de HA te bespreken in plaats van er zelf mee rond te blijven lopen!
Een nieuwe afspraak morgen maken en als t niet gaat vannacht: naar de HAP.
Sterkte en beterschap!!

Login of registreer om te reageren
18-09-2013 om 21:56 uur

Hoi Petra,
Ik sluit me helemaal bij het antwoord van edelweiss aan. Ik zou het bij twijfel met je huisarts bespreken.
En.... Als het vannacht niet gaat, inderdaad hap bellen.

Login of registreer om te reageren