September 2013 - Gebruik jij wel eens een long-app?

29-08-2013 om 11:09 uur

Best handig: een app op je telefoon die zorgt dat je op tijd medicijnen gebruikt en tips geeft over omgaan met een longziekte. Maar aan welke app heb je nou echt wat?

Met het gebruik van een app kan je als longpatiënt gericht doelen stellen voor bijvoorbeeld een gezonde leefstijl. Zo’n app kan registreren of doelen worden gehaald. Ook kun je je medicijngebruik en gezondheidstoestand registreren en deze informatie delen via de app zelf of via e-mail. Ook bestaan er pollennieuws apps die informatie geven over pollen en hooikoorts met o.a. een pollenkalender, en een pollenkaart met de verwachting van pollen in de lucht. Handig voor mensen met hooikoortsklachten, die snel de app kunnen bekijken voordat ze buiten gaan sporten of wandelen.

Maken jullie al gebruik van dit soort apps en wat is jullie ervaring?

Login of registreer om te reageren
29-08-2013 om 11:32 uur

Ja ik maak al een hele tijd gebruik van een longapp, namelijk de longpas.

Ik hou daarin vooral bij hoe ik me voel en doe af en toe een test om de ACQ score te doen, je ziet in een grafiek hoe het gaat.

Ik loop wel tegen beperkingen aan van de app

1  je kunt alleen aangeven hoeveel pufjes je neemt, niet of je verneveld
2 als je dingen opschrijft dan kun je ze (tenminste ik heb het nog niet ontdekt) niet helemaal teruglezen
3 het invoeren van medicatie vind ik niet helemaal top. Het zou fijn zijn als je in 1 blik een soort up to date overzicht zou krijgen.

Ik heb meegedaan aan het onderzoek naar app's en ben benieuwd naar de uitslag
Ik heb ook de mijn astma app op mijn telefoon staan maar die vind ik persoonlijk minder en daar kun je minder in invoeren.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag. Vooral hoe ik de informatie die ik intyp terug kan lezen. Doe nu alles met afkortingen. Zoals de S voor Slecht, de P50 voor 50 mg Prednison enz enz.

Groet, Jippie

Login of registreer om te reageren