Hoe voel jij je vandaag? #4

26-06-2006 om 15:34 uur Gesloten

Nadat ik vorige week weer veel meer last kreeg van mijn luchtwgen, waarschijnlijk door hooikoorts, was ik erg moe en heb weinig geslapen, ben ook niet gaan hardlopen. Heb ook een zwaar weekend gehad met 2 verjaardagen, 1 van mijn schoonmoeder en 1 van mijn zoon en gisteravond werd het natuurlijk weer laat door het voetballen.
Ik neem nog steeds singulair en fluimicyl. Kan eigenlijk geen noemenswaardige bijwerking opnoemen.
Mijn neusirritaie was ook bijna over, alleen vandaag begint het mede door het weer denk ik weer wat mis te gaan, ik krijg weer iets een loopneus.
Heb vanmorgen mijn werk gebeld en vrij gevraagd om even bij te slapen. Heb tot 10 uur geslapen.
Ga straks nog wel na fitness hoewel ik weinig zin heb. Dan maar weer heel kalm aan doen.
Blijkt dat ook ik nog steeds erg bevattelijk ben voor zoiets als hooikoorts en je daardoor erg moe voelt en daardoor nog steeds niet volledig kunt mee doen met alles. Je merkt gewoon dat het je veel energie kost en dat je dan niet te veel moet gaan doen omdat dat alleen nog maar meer energie kost.
Jammer maar ik ben nu al weer veel verder gekomen met sport e.d. dan vorige jaren, dus ik moet me er maar bij neerleggen en luisteren om niet weer helemaal achteuit te gaan.
Bert.

De reacties zijn gesloten.
26-06-2006 om 17:09 uur

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Heb het al heel lang niet meer echt heel erg benauwd gehad. Heb nu wel een hele tijd een raar kriebelig gevoel in mijn keel, misschien een soort nasleep van het hoesten ofzo? Ik ga voor volgende week proberen een afspraak te maken voor een longfunctiemeting en bij de huisarts zodat ik helemaal nagekeken ben voor ik op vakantie ga en alles zo optimaal mogelijk is. Ik heb nu nog een week tentamens en heb het razend druk.

26-06-2006 om 19:52 uur

Hoi,

Met mij gaat het wat minder..Vandaag heftige aanval gehad, en ben nog steeds niet helemaal opknapt. Ontzettend moe, en ook nog wel een nasleep van de benauwdheid. Hoop vannacht beetje door te slapen. gelukkig hoef ik pas om half1 op school te zijn, dus lekker rustig aan doen..En hopen dat het bij deze ene keer blijft!

Even een algemeen vraagje..wanneer gaan jullie naar de HA of LA als je benauwd bent? Ik vind het zelf heel moeilijk om te beslissen, en mede daardoor ben ik erg achteruit gegaan met mijn astma. Nu wil ik gewoon weer beter worden..dus maar niet zo'n zeurkip zijn die bij elk exra ventolinnetje belt. Ik gebuik nu alweer 1,5 week minimaal 4x per dag extra ventolin en vandaag dan die aanval..lijkt me toch niet echt goed. DUs wanneer trekken jullie aan de bel van, hou stop zo kan het niet meer?

Kus

26-06-2006 om 20:40 uur

Hoi Vlinder,

Vervelend dat je weer zo veel last hebt! Ik vind het ook moeilijk hoor, om te bepalen wanneer het niet meer goed gaat. Ik heb wel na 2 weken elke dag benauwd, tot 3 keer per dag puffen de huisarts gebeld. Ook met de vraag of ik dan naar haar moet bellen, of gelijk een afspraak moet maken met de LA. Zij zei dat ik haar gewoon kan bellen, en ik moest toen mijn medicatie verhogen. Maar nu bleek vandaag bij de allergologe dat mijn longfuntie weer niet goed is (68%), en omdat mijn huisarts vorige week op vakantie was en ik niets aan de vervangende huisarts had (daar heb ik over geschreven in het topic ' benauwdheid hoort erbij), had ik ook maar een afspraak met de LA gemaakt, voor morgen.

Maar ik snap het wel hoor, je wil niet zo zeurderig over komen, maar ja, ik zit nu weer met die longfunctie, dus ik denk dat ik in de toekomst maar gelijk de LA bel, en dat ik toch eerder aan de bel ga trekken..

Sterkte!

Wendy

27-06-2006 om 14:22 uur

hallo,

hier gaat het vooruit vandaag en vanacht niet benauwd geweest  *O*
morgen een concert van live in de ahoy dus tjaa... daarna zal ik het wel weer vernemen maar oke heb het er voor over  8-)

groetjes samantha

27-06-2006 om 19:17 uur

Samantha, fijn dat je je beter voelt, dan waardeer je het ook weer helemaal he *O*?

Ik heb vandaag drie keer moeten puffen, máár: ik ben ook bij de KNO-arts en de longarts geweest. Bij de KNO-arts hoorde ik dat ik geen neusholte ontsteking had, hoera! En bij de longarts was ik voor mijn benauwdheid die ik nu alweer een tijd heb, ik krijg nu seretide 500/50, ben heel benieuwd hoe het zal werken! Hopelijk krijg ik er binnenkort weer iets meer energie door, want nu is mijn longfunctie ook weer prut.. én ik heb een piekstroommeter gehad, lijkt me wel fijn om mijn astma een beetje in de gaten te houden.

Groetjes,
Wendy

27-06-2006 om 19:26 uur

hallo,

nou nog maar een berichtje van mij 8-)

@wendy: jep ik ben er ook heel blij om dat het weer beter gaat, maar de vraag hoe lang het  beter blijft gaan speelt nu al weer op :@, en had het vanmiddag alweer benauwdwaarschijnlijk te vroeg gejuicht??
fijn dat je geen neusholte ontsteking hebt ! dat is alles behalve prettig. erg vervelend dat je longfunctie minder is  ;( hopelijk slaat de seretide aan !! zelf vind ik het wel fijne medicatie alleen had de eerste dagen wat last van keelpijn maar dat ging al snel weer over  8-)

groetjes samantha

27-06-2006 om 19:34 uur

Sammy, ja lastig is dat he, dat het zo om kan slaan. Dat vind ik ook het vervelende van astma, als iemand je ook beterschap wenst dan denk ik ook altijd 'ik word niet béter -O-'. Maar ja, als het goed gaat geniet ik er wel heel erg van. En het zoeken naar grenzen vind ik moeilijk, ik wil helemaal geen 'grenzen' eigenlijk, dus dan ga je er weer overheen en heb je het weer benauwd.. erg lastig allemaal. Hopelijk heb je het morgen niet benauwd, wel heel cool trouwens dat je naar Live gaat, ik vind ze ook fantastisch!

27-06-2006 om 19:58 uur

hallo,

@wendy:
ja grenzen, ken ik ze ? waarschijnlijk wel.. maar wil ik ze kennen? nee liever niet.
soms erg moeilijk maar ja je moet wel en als je je er niet aan toe geeft verneem je het wel ;(
af en toe een dipje omdat je weer eens aan iets niet mee kan doen hoort er eigenlijk ook wel weer bij maar het is allemaal niet leuk. Live is zeker top  :P word wel leuk tjaa daar kom ik al weer met mijn grenzen ga ik nu niet te ver ?? ach ja verneem het wel ga wel  vaker naar concerten maar ja word het deze keer niet te veel?  ik denk dat het vragen hebben bij astma gewoon hoort :Y het is allemaal gewoon zo onvoorspelbaar  :Y dat gevoel bij als ze me beterschap wensen heb ik ook welleens het is zo dubbel het kan beter gaan maar niet over  O-)
nou alweer een berichtje van mij groetjes samantha

27-06-2006 om 23:43 uur

hallo,

nou nu is het weer mis  :-\ goed benauwd dacht ik haal ff drinken en ga dan naar bed maar voordat ik beneden was ging het al fout :N heb het nu echt weer eens heel erg benauwd gehad =( nu word het gelukkig al weer minder maar leuk  is anders  nog ff wat op hget forum lezen en dus wachten tot de benauwdheid minder is en dan proberen te slapen...helaas te vroeg gejuicht :N groetjes samantha

28-06-2006 om 11:27 uur

Tja, tgaat wel...oren dicht, slijm in mn keel en licht benauwd. Wel al iets uitgeruster dan eerst  *)