Wanneer weer volledig werken?

02-07-2013 om 08:52 uur

Ik heb een vraag en kon hem niet zo terugvinden in het forum...

Door een verergering van de astma en een prednisonkuur ben ik sinds 13 juni (deels) ziekgemeld. Eerst een paar dagen helemaal, en vanaf de start van de kuur op 18 juni voor 50%. Ik werk normaal 4 dagen, en de afgelopen weken steeds een paar uurtjes per dag afhankelijk hoe ik me voelde. Ik kan makkelijk thuis werken en had een aantal afspraken waar ik niet makkelijk onderuit kon. Nu is mijn kuur sinds donderdag afgelopen. Ik ben niet helemaal opgeknapt, wellicht grotendeels door het slecht slapen van de prednison. Nu slaap ik weer redelijk normaal en kan ik ook overdag nog wat een extra (half) uurtje meepikken. Ik begin dus op te knappen, maar ben nog steeds wel moe en wat sneller benauwd (conditie?). Nu vraag ik me af wanneer ik weer gewoon volledig moet gaan werken (4 dagen). Ik wil mijn lichaam de tijd geven om bij te komen (ik moet leren luisteren naar mijn lichaam en daar ook naar handelen haha), maar heb ook een beetje het gevoel dat ik gewoon weer wat moet gaan doen en me er over heen moet zetten... Vandaag werk ik thuis en probeer, met wat extra rustmomenten, het grootste deel van de dag te werken. Morgen ben ik vrij.

Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie met dit soort situaties om gaan, wat jullie ervaringen zijn...

Login of registreer om te reageren
02-07-2013 om 12:52 uur

Niks moet ! gewoon naar je lichaam luisteren ! Ik kan wel begrijpen dat je in je hoofd denkt dat je wel weer volledig zou moeten werken . Zo dacht ik ook , maar als het nog niet gaat dan gaat het niet . En er is niks belangrijker dan je eigen gezondheid ! Gewoon doen wat jij denkt dat kan . Veel succes !  :W

Login of registreer om te reageren
02-07-2013 om 14:35 uur

Als ik jou was gewoon naar je lichaam luisteren en anders niets.Dat doe ik ook met sporten als het niet gaat dan gewoon weer gaan sporten als het gaat heel veel sterkte.

  gr.Marloeke. ^O^

Login of registreer om te reageren
04-07-2013 om 20:17 uur

Rustig aan weer opbouwen. Je lichaam heeft rust en energie nodig om te kunnen herstellen.
Belangrijk om heel goed naar je lichaam te luisteren. Rustig aan je uren opbouwen. Zeker niet direct fulltime aan de slag, je merkt vanzelf als het beter gaat en je weer wat langer kunt werken.

Login of registreer om te reageren
04-07-2013 om 21:11 uur

Bedankt voor jullie reacties. Dinsdag kwam ik niet verder dan 4 uur werken. Vandaag al iets meer, s ochtends op kantoor en na een middagdutje nog even thuis. Morgen weer een half dagje en sporten. En volgende week zien wat dan lukt!

Login of registreer om te reageren