Genept met medicijnen (Qvar)?

07-07-2006 om 12:56 uur

Ik ging vandaag een nieuw doosje Qvar ophalen blijkt dat het doosje er anders uit ziet. Het doosje is nu wit ipv grijs/rood. Ook viel het mij op dat deze maar 40 euro is ipv 72. Ik dacht dus dat ze me gewoon merkloos spul hadden meegegeven maar er staat wel Qvar (R) op het doosje en ook dat het van Ivax is.

Weet iemand hoe dit kan zitten? Heb ik nou wel echte meegekregen of neppe? Is de verpakking gewoon verandert en daarmee ook de prijs? Ik snap het niet meer.

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 13:05 uur

Ik denk dat de verpakking is verandert :Y

Jefrey heeft ook Qvar in een wit doosje,ook van ivax.De prijs die wij op het doosje hebben staan is €36,84

Ik denk dat het wel goed zit hoor :Y

Rianne

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 13:13 uur

Hoi Daantje,

Prijzen van medicijnen kunnen worden gecontroleerd op: Medicijnkosten.
Als daar nu nog de oude prijs alleen staat kun je ook bellen met Ivax natuurlijk. Ik heb ze zelf namelijk ook een keer gebeld en het zijn heel vriendelijke mensen. Telefoonnummer: 0172 - 632 881  8-)
Succes en laat svp nog even weten wat er uit komt :Y

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 13:55 uur

Hai Daantje.

Zou het kunnen zijn, dat je deze keer 1 verpakking heb gekregen en de vorige keer 2?
Dan staat, tenminste bij onze apotheek, het totaal bedrag van twee of meer als je krijgt op de verpakking.

Groetjes Liske

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 14:08 uur

Ik heb er nu een en de vorige keer ook een. Alleen zat er de vorige keer wel een aerochamber bij bedenk ik me net. Misschien is het dan wel het totaalbedrag. Ik loop denk ik vanmiddag gewoon maar even naar de apotheek om het te vragen. Dan weet ik het zeker.

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 14:13 uur
Reactie op Daantje

Ik heb er nu een en de vorige keer ook een. Alleen zat er de vorige keer wel een aerochamber bij bedenk ik me net. Misschien is het dan wel het totaalbedrag. Ik loop denk ik vanmiddag gewoon maar even naar de apotheek om het te vragen. Dan weet ik het zeker.

Ik heb ook een aerochamber (blauwe) maar moest deze toen zelf betalen (iets van 28 euro) omdat dit niet zou worden vergoed? Wél krijg je gratis een volumatic maar daar heb ik er al 2 van :P
Het kan hoor, dat het totaalbedrag is inclusief de prijs van de voorzetkamer alleen verbaasd het me dan dat je dit vergoed krijgt :Y

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 15:01 uur
Reactie op Stuart

Het kan hoor, dat het totaalbedrag is inclusief de prijs van de voorzetkamer alleen verbaasd het me dan dat je dit vergoed krijgt :Y

Onze Fieke krijgt haar voorzetkamer (nu de nebuhaler eerst een earocamber) helemaal vergoed hoor!De nebuhaler maar 1 keer per jaar,de earochamber 2 keer per jaar!

GRoetjes Sonja

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 15:03 uur

Ik krijg bij Zilveren Kruis twee keer per twee jaar een voorzetkamer vergoed.

Login of registreer om te reageren
07-07-2006 om 16:10 uur

Ik ben net even naar de apotheek gelopen (toch handig dat ie zo dichtbij zit) en ik weet hoe het zit :)

De prijs verschilt idd door wat Stuart al zei: de vorige keer had ik er een aerochamber bij, dan is het totaal 72 euro oid en een losse Qvar 100 aerosol is dan maar 40 euro. Volgens mij worden voorzetkamers alleen vergoed als ze samen met het medicijn worden geleverd dus daar kan het wel aan liggen dat sommige wel en andere niet vergoed worden. Bij mij zijn ze de vorige keer ook creatief aan het knutselen geweest in de apotheek maar uiteindelijk hoefde ik niets zelf te betalen.

Wat betreft de verpakking: je hebt idd Qvar in een grijs/rood doosje en Qvar in een wit doosje. Dit is allebei echte Qvar. De witte verpakking is de Nederlandse verpakking en de grijs/rode de buitenlandse. Soms koopt de industrie ineens een partij Belgische Qvar op omdat deze 10 cent goedkoper is en dan kan het zijn dat je zo'n buitenlands pakje krijgt, andesr krijg je zo'n witte (nederlandse).

Verder was het exact hetzelfde spul, alleen verpakking en etiket is dus anders. Ze vonden het geen probleem dat ik het even kwam vragen. Super vind ik dat. Wat ik minder vond is dat ze vertelde dat ze aan het overschakelen zijn van Qvar op gewone beclometason terwijl ik toch echt liever echte Qvar wil krijgen. Naja, voorlopig heb ik die nog dus ik zie het wel.

Het mysterie is opgelost :)

Login of registreer om te reageren