2e keer naar Davos

10-04-2013 om 12:32 uur

Hoi Iedereen,
Ik ga als het goed is/hoop ik voor een 2e opname naar Davos...
Mijn 1e opname was in 2010( 25mei-6sept, 15 weken), toen was ik samen met mijn zusje opgenomen.
Deze opname heeft als effect gehad dat ik wat medicatie heb kunnen afbouwen en prednison vrij was bij terugkomst in NL. Helaas ben ik binnen twee maanden na thuiskomst in NL weer begonnen met stage, en weer ziek geworden en kreeg ik weer prednison..Hier ben ik gelukkig nu al zeker een jaar vanaf, maar heb daarvoor in de plaats nu antibiotica onderhoud en hydrocortison(omdat mijn bijnieren het niet meer deden). En deze verdubbel ik beide elke maand zo'n 7-10 dagen(net als alle andere pufjes en verneveling), wat natuurlijk niet de bedoeling is. In 2011 was het idee er om te verhuizen naar de kust en sinds okt.2011 woon ik in Den Helder, met de duinen als achtertuin. Het gaat hier wel beter, hier heb ik niet zoals in mijn vorige woonplaats elke dag de verneveling nodig. Maar goed gaat het nog steeds niet..

Inmiddels heeft mijn longarts met de arts uit davos gesproken en worden er op dit moment papieren ingevuld. Volgens mij moet het dan nog goedgekeurd worden door het hele behandelteam in Davos en vervolgens door de verzekering. Het kan dus nog even duren voor het zover is en natuurlijk wachten tot het 100% zeker is, maar ik blijf duimen  ^O^

Zijn er hier ''leden'' met ervaring van een 2e opname (of vaker) opname in davos? Hoe snel ging dit bij jullie? En verschilde 2e opname erg van de eerste keer?

Groetjes Marion Thomas

Login of registreer om te reageren
10-04-2013 om 12:41 uur

Hoii Marion

Fijn dat je de mogelijkheid hebt gekregen om te revalideren in Davos,
Het is natuurlijk nu een spannende tijd waar je in gaat/zit.

Het verschil tussen mijn opnames vond ik dat je de tweede opname al veel weet over de kliniek en regels  je hoeft dan ook niet meer zo te zoeken naar de weg in het gebouw.

Veel succes meis  :*

Liefs

Login of registreer om te reageren
10-04-2013 om 14:00 uur

Bij mij was 2e opname binnen 6 weken geregeld inclussief 2 afwijzingen van de verzekering. Dus kan heel snel gaan.

Veel succes

Login of registreer om te reageren
10-04-2013 om 20:20 uur

Succes meid in dit spannende traject. Hopelijk gaat alles voorspoedig en kan je gauw hierheen komen om te revalideren!!
Groetjes

Login of registreer om te reageren
26-04-2013 om 18:39 uur

Bedankt voor alle reacties ;)
Ik kreeg gister een telefoontje om een afspraak te maken voor een gesprek in Hilversum(heideheuvel) en heb vandaag het info/invulpakket gekregen, wat betekend dat het nu naar de verzekering is verstuurd.
Nu duimen ^O^

Login of registreer om te reageren
26-04-2013 om 21:51 uur

Spannend! Ik ben benieuwd! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig!!

Login of registreer om te reageren
09-05-2013 om 07:50 uur

Helaas afgelopen week bericht gekregen van de verzekering -afwijzing-
We gaan nu bezwaar indienen tegen het besluit en dan hopen dat ze van gedachten veranderen.
De reden die zij o.a. noemen is geen ziekte verzuim---gaat lastig als je niet werkt. Volgens de verzekering zou ik deze week al een reactie terug moeten krijgen op mijn bezwaar. Is dit negatief, dan zal waarschijnlijk ook de longarts nog bezwaar kunnen indienen en kan ik contact op nemen met de juridische kant van Vereniging davos.

Dus nu weer ''Duimen'' .. morgen wel ''intake'' in Hilversum/heideheuvel voor opname Davos. Dat als het uiteindelijk wel allemaal lukt, dat dit alvast afgerond is.

Groetje Marion

Login of registreer om te reageren
19-05-2013 om 19:27 uur

Goed nieuws. Ik heb bezwaar aangetekend en kreeg zojuist het bericht dat ze alsnog akkoord geven voor opname.. Misschien 10 juni al op de vlucht of misschien 3 weken later. ik hoop het komende week te horen.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
27-05-2013 om 10:01 uur
Reactie op love18

Goed nieuws. Ik heb bezwaar aangetekend en kreeg zojuist het bericht dat ze alsnog akkoord geven voor opname.. Misschien 10 juni al op de vlucht of misschien 3 weken later. ik hoop het komende week te horen.
Groetjes

Wat ontzettend fijn! Heel veel succes!!

Login of registreer om te reageren
Moderator
19-05-2013 om 19:43 uur

Fijn voor je dat je alsnog mag. Succes.

Login of registreer om te reageren
19-05-2013 om 19:44 uur

fijn dat alles als nog rond is gekomen.
heel veel succes in davos  ^O^

Login of registreer om te reageren