De speeltuin en mijn visjes!!

14-03-2013 om 15:41 uur

Twee hobby's dus.
Met de speeltuin ben ik al 15 jaar druk bezig. Ik ben daar begonnen als secretaris, maar bij gebrek aan een beheerder en mijn overvloed aan "vrije" tijd heb ik die taak indertijd ook op me genomen. Gedurende het speeltuinseizoen ben ik dus dagelijks op de speeltuin te vinden. We werken met zo'n 35 vrijwilligers in allerlei functies. Een twintigtal vrijwilligers is inzetbaar als oppas cq gastheer/vrouw tijdens de openingstijden. :W
Weer anderen houden zich bezig met het onderhoud van de tuin of de website. Ik fungeer nu eigenlijk meer als coördinator, zorg voor de inkoop en allerlei administratieve zaken. Ik ben natuurlijk ook de pispaal, maar da's wel gezellig hoor. Op een drukke dag halen we makkelijk 300 bezoekers.
Mijn speeltuinleus luidt: "Als het mooimoederkesweer is zit ik op de speeltuin".
Ik weet niet of ik hier reclame mag maken voor een geweldig mooie speeltuin maar dit is  *O*www.speeltuinphilipsdorp.nl
De moderator zal me ongetwijfeld op de vingers tikken als het niet mag.  >:(
Nu mijn conditie toch wat achteruit is gegaan de afgelopen periode weet ik niet of het in het komend seizoen voor mij nog haalbaar is om weer hele dagen op de speeltuin aanwezig te zijn.

Drie jaar geleden schafte ik mijn eerste kleine aquarium aan met tropische zoetwatervisjes, nu staan er 2 grote bakken in huis, eentje beneden en eentje boven naast mijn computer op mijn werkkamer.
Gelukkig heb ik daar wat minder werk aan, één of twee maal per dag voeren en voor de rest eenmaal per week eenderde deel water verversen. Wel een redelijk dure hobby. ;)

Login of registreer om te reageren
14-03-2013 om 16:21 uur

Hoi Frans, wat een prachtige speeltuin is het. Ik snap dat het een hele organisatie is, al die vrijwilligers, de inkoop, het onderhoud.
Ik ben echt onder de indruk. Goed werk!
Succes ermee. Ik hoop dat je het redelijkerwijs vol kunt houden de aankomende zomer.
Ik doe zelf vrijwilligerswerk hier op de plaatselijke ijsbaan (Vorden), maar dat is qua tijd heel beperkt: als er ijs is, ben ik er. (Tenzij ik zoals dit jaar geveld ben door een longontsteking......). Een heel zomerseizoen, dat is andere koek.
Ik vind het erg leuk om mee te werken aan een mooi schaatsseizoen, vooral voor de kinderen.
En vissen zijn gewoon mooi om naar te kijken!
Oma Akke

Login of registreer om te reageren
14-03-2013 om 19:08 uur

ZOVEEL INZET MOET BELOOND WORDEN MET EEN GRATIS RITJE.

http://www.whoopsiedaisy.nl/wp-content/uploads/2012/03/speeltuin5-150x150.gif

groet

Login of registreer om te reageren
15-03-2013 om 07:35 uur

Wauw wat een prachtige Speeltuin! Geweldig dat je dit doet.

Hopelijk kan je nog vaak naar de speeltuin; ook succes met je visjes

Login of registreer om te reageren