Bijwerkingen Flixotide

28-05-2006 om 12:06 uur

Sinds een week mag ik weer eens een diskus Flixotide gebruiken in een poging de luchtwegen te beheersen. Wat mij weer opvalt, en dit is eigenlijk altijd wel zo geweest als ik Flixotide moet inhaleren, zijn de bijwerkingen waarvan op de bijsluiter geen melding gemaakt wordt.

Ikzelf heb na enkele dagen behoorlijk last van overgevoelige darmen en daaraan gerelateerde zaken. Als ik de medicijnen niet gebruik is hier geen sprake van.

Heeft hier iemand meer ervaring mee? Is dit dan normaal te noemen of is dit een erg incidenteel verschijnsel?

Groeten,
Gerard

Login of registreer om te reageren
28-05-2006 om 14:38 uur

Hoi Gerard,

De kans dat deze klachten veroorzaakt worden door een inhalatiemedicijn als Flixotide is verwaarloosbaar. De dosis is al klein en het deel wat in de bloedbaan terechtkomt is nog vele malen kleiner. Misschien een mislukte barbecue gehad?

Beterschap

Login of registreer om te reageren
28-05-2006 om 19:55 uur

Was het maar waar, Bart. Dan betekende dit tenminste beter weer!

Groeten,
Gerard

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:07 uur

Ik heb Seretide gebruikt, maar ik ben ermee gestopt omdat ik last kreeg van hartritmestoornissen. Nu heb ik Flixotide gekregen, maar weer krijg ik er last van.
Zijn er meer mensen die dit hebben met Flixotide?

Login of registreer om te reageren
28-06-2006 om 03:40 uur
Reactie op petra412

Ik heb Seretide gebruikt, maar ik ben ermee gestopt omdat ik last kreeg van hartritmestoornissen. Nu heb ik Flixotide gekregen, maar weer krijg ik er last van.
Zijn er meer mensen die dit hebben met Flixotide?

Hoi Petra,

Wat onwijs vervelend zeg. Weet je zeker, dat het door de Flixotide komt? Zijn er niet spanningen ofzo?
Ik gebruik al jaren Flixotide en heb nog nooit last gehad eigenlijk. In ieder geval zou ik dit zéker melden aan de huisarts én apotheek en met hun de mogelijkheden bespreken :Y

Overigens is het wel een algemeen bekende bijwerking van bijv. Ventolin dat je een verhoogde hartslag kunt krijgen (tijdelijk natuurlijk).

Veel sterkte, kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van word  :N

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:09 uur

weet je zeker dat het daarvan komt
ik ken het wel van ventolin en serevent  :Y
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:15 uur

Ja, ik denk het wel.

Ik vergeet te vermelden dat ik ook Spiriva gebruik. Misschien de combinatie.

Als ik het gebruik, krijg ik er last van bij ontspanning. Als ik het niet gebruik heb ik er nooit last van.

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:16 uur

Van Flixotide heb ik dat niet gehad (ik heb het de afgelopen 6 maanden gebruikt), volgens mij wel van Ventolin, daar word ik sowieso meer trillerig van en ook heb ik een 'gehaast' gevoel.
Ik ga nu Seretide gebruiken, dus ik ben benieuwd of ik last krijg van hartkloppingen (bijwerking volgens mijn longarts), maar dat is natuurlijk wel anders dan hartritmestoornissen.

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:24 uur

Ik weet het verschil niet tussen hartritmestoornissen en hartkloppingen. Ik probeer te omschrijven waar ik last van heb. Waarschijnlijk gebruik ik dan het verkeerde woord.
Laat ik het erop houden dat ik last heb van mijn hart. Het voelt alsof het de ene keer te snel gaat en de andere keer overslaat. En juist niet bij inspanning, maar als ik ga zitten of liggen.

Bij Seretide was het ook zo, alleen veel heftiger. Ook had ik er een behoorlijke hoofdpijn bij. Dit was al na een paar dagen en ik moest er direct mee stoppen.

Misschien zijn er meer mensen die het hebben bij Flixotide of de combinatie van Spiriva/Flixotide?

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:29 uur

Hoi Petra,

Nou, het lijkt me in ieder geval heel vervelend. Hoelang gebruik je nu al Flixotide? Misschien kan je het nog aan Dr. Frans Krouwels vragen bij 'stel je medische vragen' ? Als er gevallen bekend van zijn, dat weet hij het vast wel!

Groetjes,
Wendy

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:33 uur

ff snel de bijsluiter van flixotide doorgelezen maar daar staat niets in over hart-kloppingen of -ritmestoringen ik denk dat het eerder door spiriva komt kan dat ? en dat het dan erger werd omdat in seretide ook een luchtwegverwijderaar zit? zou dat kunnen ?

succes en vraag het je arts die kan het beste oordelen =)

groetjes samantha

Login of registreer om te reageren