Gezocht met spoed: hoofdpersoon themamagazine astma/copd

07-01-2013 om 16:34 uur Gesloten

[center]De komende uitgave van VGZ-magazine zal gaan over astma/copd. In dit magazine staat elke keer (iemand met) een aandoening/ziekte centraal. De hoofdpersoon in het magazine heeft een belangrijke rol: hij/zij komt op de cover, leent zijn naam aan het blad (uw eigen magazine!) en vertelt uitgebreid zijn/haar verhaal. Voor de komende uitgave zijn wij op zoek naar die hoofdpersoon. Iemand die dagelijks leeft met astma of copd en zijn verhaal wil delen. Het magazine gaat naar alle VGZ-verzekerden in Nederland en draagt dus flink bij aan de algemene bekendheid van de aandoening en van de manier waarop deze iemands leven beïnvloedt. De hoofdpersoon moet wel verzekerd zijn bij VGZ. Gezien de voorgangers zou het leuk zijn een tiener/twintiger in beeld te brengen maar dit is geen must. Woonplaats is ook niet van doorslaggevend belang, het zou mooi zijn als iemand een beetje centraal in het land woont. Het vraagt veel tijd maar er staat ook veel tegenover: een professionele fotoshoot, een mooie ervaring en cadeaubonnen (weekend weg of anders). Tot nu toe vonden de hoofdpersonen het een hele leuke en positieve ervaring. Wij gaan heel zorgvuldig om met de mensen die mee willen werken.

Eerdere magazines zijn hier in te zien:

http://vgz.turnpages.nl/magazine/2012-11/
http://www.vgz.nl/service/magazine/archief-magazine

Belangstelling? Mail snel naar [email]heleenlitmaath@hdtt.nl[/email] Ons communicatiebureau zit in Nijmegen. [/center]

De reacties zijn gesloten.
08-01-2013 om 12:04 uur

Super dat er aandacht besteed wordt in blad van VGZ of welke zorgverzekeraar dan ook aan bepaalde zieketebeelden.
Maar waarom heb vermoeden dat hier dadelijk een "standaard" stuk komt over een astmapatient waarbij alles netjes geregeld en vergoedt wordt.
Het zou juist goed zijn en VGZ zou lef tonen om een stukje te schrijven over bijvoorbeeld iemand, met moeilijk behandelbaar (niet) allergisch astma. Met daarbij alle voor en nadelen waar diegene tegenaan loopt. En die gebaat is bij een opname in t Nederlands Astmacentrum Davos. Aangezien bekend is dat oa VGZ erg moeilijk doet over vergoeding hiervan, terwijl in de praktijk en wetenschap duidelijke bewijzen zijn voor effect van deze opname en behandeling.
Het is erg goed dat er aandacht wordt besteed in dit soort bladen, maar voor mijn gevoel zijn t altijd patienten die prima passen in t plaatje van de zorgverzekeraar. Terwijl er mensen zijn die moeten vechten voor betere kwaliteit van leven en de zorgverzekeraars daar weinig oog voor hebben en niet altijd in belang van de patient handelen.
Ben dan ook erg benieuwd naar hoe dit stukje eruit gaat zien en of VGZ lef gaat tonen door behandeling in Nederlands Astmacentrum Davos te benoemen in t stuk en dan niet alleen voor de standaard patient met huisstofmijt allergie, die als een van de weinige meestal wel machtiging krijgt.

08-01-2013 om 12:31 uur

ik geef tata helemaal gelijk...

08-01-2013 om 12:42 uur

Is er misschien iemand, die in die categorie valt, en bij VGZ verzekerd is, die zich aanmeldt? Of iemand die wel van VGZ naar Davos mocht?

08-01-2013 om 14:57 uur

Ook ik ben het met Tata eens.
Want het wordt vast een mooi verhaal, maar helaas bestaan er maar weinig mooie verhalen van mensen met astma. Het is constant vechten en ook met de zorgverzekering. Over vergoedingen, goedkopere medicatie, andere merken en zo veel meer.

Zelfs voor mensen met ernstig allergisch moeilijk behandelbaar astma wordt vaak een opname in Davos afgewezen. Men denkt dat uiteindelijk invalide worden door de Prednison goedkoper is? Ook de Xolair krijg je maar alleen vergoed op een door de Prednison onderdrukte IgE, terwijl in het verleden bleek dat je een waarde van boven de 500 had en dus in aanmerking zou komen voor 4 injecties. Krijg je er nu maar 1 waardoor je uiteindelijk niet opknapt. Er wordt mijns inziens gekeken naar cijfers en te behalen winsten en niet naar mensen.

Ik ben helaas niet bij uw ziektekostenverzekering.
Ik zou trouwens ook niet gebaat zijn bij een mooie fotoshoot, want wil je ooit nog eens aan het werk komen, dan is het mijns inziens een groot nadeel om met een chronische ziekte als astma de publiciteit te zoeken. Dat verkleint je kansen op de arbeidsmarkt.

Ik zou het op prijs stellen als het uiteindelijke artikel hier op het forum geplaatst wordt, zodat u kunt laten zien dat wij er helemaal naast zitten hopelijk.

08-01-2013 om 16:35 uur
Reactie op jippie46

Zelfs voor mensen met ernstig allergisch moeilijk behandelbaar astma wordt vaak een opname in Davos afgewezen.

Inderdaad....daar kan ik van meepraten...

08-01-2013 om 16:04 uur

Gezien de winsten van de vgz mag daar wel een behoorlijke vergoeding tegen overstaan denk zo een vergoeding tussen de 5000 en 10.000,- euro. Tenslotte is zo een blad ook een marketing en reclame middel en de reclame budgetten van zo een verzekeraar zijn behoorlijk groot. Dan zijn cadeaubonnen echt een aanfluiting schoot er behoorlijk van in de lach bijna komisch gewoon.

Eigenlijk is een dergelijke opstelling verdrietig en een blamage voor één van de grootste verzekeraars met een omzet van 10 miljard en 4.1 miljoen ziektekosten verzekerden en dan laat ik de winst van 23 miljoen er even buiten (2011). Als je de kostprijs van zo een blad maken, schrijven, redigeren, drukken en versturen op een halve euro zet - een belachelijke lage inschatting en bijna onmogelijk denk ik - dan zijn de kosten van dat blad 2 miljoen en krijgt zo een patiënt hooguit 500 euro aan cadeaubonnen voor een weekendje weg.

Een aanbod voor degene die aan het blad meewerkt voor een behandeling in Davos zou ze niet misstaan denk ik zo (nog een mooie marketing stunt ook).

Noot:
Als ik er langer over nadenk is er eigenlijk sprake van schandalige uitbuiting van patiënten die meewerken aan zo een blad, laten ze beginnen normale uur tarieven te betalen die er zijn voor reclamemakers.

08-01-2013 om 16:40 uur

VGZ wil een gelikt verhaal............... een successtory.

En die vraag sturen ze naar het Longforum, waar ik veel te vaak lees dat mensen met zeer ernstig astma geen vergoeding voor Davos krijgen........  :?
Hmmmmm, ik zeg niets meer....... :X

Oma Akke

08-01-2013 om 19:38 uur

Ik zit niet te wachten om met m'n hoofd voorop een blad te staan maar zat er toen ik dit las wel aan te denken om eens mijn verhaal te vertellen. Om te laten zien aan onwetend Nederland dat astma meer is dan wat vaker stofzuigen, je huis rookvrij houden en zo af en toe en pufje. Dat het moe en benauwd wakker worden, vier keer per dag puffen, een heel aangepast huis, je naar je werk slepen, een gebruiksaanwijzing voor je collega's, doodop uit je werk thuiskomen, 's avonds alleen maar op de bank willen zitten, geen zin hebben om te douchen omdat je daar alleen maar benauwder van wordt, moeten sporten omdat je anders weer helemaal terug bij af bent met je conditie, elke maand een avond in het ziekenhuis hangen voor je Xolairinjectie, al je vrije dagen in het ziekenhuis doorbrengen bij huisarts, longarts, longverpleegkundige, etc, een extra tas mee op vakantie voor al je medicatie. Dat het dat ook in kan houden. Ik ben niet verzekerd bij VGZ dus kom sowieso niet in aanmerking maar dit was wat er in mijn hoofd om ging toen ik dit las.

08-01-2013 om 19:56 uur

Ben eigenlijk benieuwd wat de VGZ en/of Jedina denkt van al onze reacties. Het geeft wel wat reuring in ieder geval.

#Daantje je hebt helemaal gelijk denk dat het nooit echt over te brengen is.