Afkoop eigen risico mogelijk bij zorgverzekeraar Zorgeloos

28-11-2012 om 12:39 uur

Zorgverzekeraar Zorgeloos biedt als 1e verzekeraar in Nederland mensen de mogelijkheid om hun eigen risico van €350,- in de basisverzekering af te kopen. Dat kost €17,50 per maand voor mensen vanaf 40 jaar. Voor mensen onder de 40 jaar kost dat slechts €12,50 per maand. Er is geen selectie voor deze verzekering, dus iedereen heeft de mogelijkheid om deze verzekering af te sluiten en het eigen risico af te kopen.

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 14:15 uur

Hm interessant. Dan zou het me maar 150 euro kosten ipv 350 :) ik ga er eens verder naar kijken vanavond.

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 14:21 uur

Als ik ook zie dat men met het verhogen van het eigen risico naar 850 euro (het maximum) zo 20 - 30 euro korting krijgt op de premie van de basis verzekering en dan ook deze afkoop, dan wil ik wel eens denken dan zou die premie toch ook naar beneden kunnen voor iedereen.

Net zoals voor 2013 de premie naar beneden gaat omdat men te veel berekend had... het is me allemaal totaal niet duidelijk hoe ze aan die premies allemaal komen. denk dat er nog wel genoeg speelruimte naar beneden inzit.

Maar zo een afkoop van het eigen risico is zeker interessant dank je Abo.

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 15:10 uur

Ik vergelijk eigenlijk nooit zorgverzekeringen. Vroeger bij mijn moeder erbij was gewoon een aanvullende verzekering bij VGZ en toen ik 18 werd daar een jongere pakket genomen en eigenlijk niet verder gekeken. Moet erbij zeggen dat mijn mama nog steeds mijn zorgverzekering betaald (ben nu bijna 23). Als ik een rekening mee krijg betaal ik hem zzelf, zoals bijvoorbeeld voor de pil en als er een rekening van de tandarts komt van extra kosten betaal ik dat ook. Maar mijn eigen risico wordt natuurlijk bij mij mam afgeschreven ofniet? Is het stom dat ik niet verder kijk voor een zorgverzekering? valt er echt wat noemenswaardig uit te halen?

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 16:27 uur

Als je moeder je premie betaalt, dan wordt je eigen risico ook bij haar afgeschreven, dat klopt. Ik vind het onverstandig om bij dezelfde zorgverzekeraar en hetzelfde pakket te blijven zitten zonder verder te kijken. Je behoeften veranderen nog wel eens door de jaren heen, paketten en vergoedingen veranderen en je kan heel veel geld uitsparen al dan niet door een collectieve verzekering te nemen. Ik kijk en vergelijk elk jaar en beslis aan de hand daarvan of ik overstap of niet. Dat is helemaal niet veel werk. Vaak kan je online aanmelden bij een nieuwe verzekeraar die dan ook je oude opzegt.

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 16:34 uur

Ik ben namelijk nooit tegen problemen aangelopen met mijn zorgverzekeraar. Weet wel wat mijn verzekering wel en niet vergoed. In die lijst heb ik niet het idee dat ik iets mis eigenlijk. Nu scheelt dat zo'n jongerenpakket over het algemeen vrij uitgebreid is omdat jongeren een hoop toch (nog) niet gebruiken. Maar dit jaar toch misschien eens verder kijken.

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 19:23 uur

Ik had al zo'n idee dat dit voor meer mensen interessant zou kunnen zijn dan alleen voor mij.

Overigens is de site van deze zorgverzekering www.zorgeloos.nl. Vanavond kon ik de verzekering eigenlijk niet via google vinden, maar vanmorgen had ik deze al wel gevonden.

Je kunt zelfs de basisverzekering bij een andere zorgverzekeraar afsluiten dan de aanvullende verzekering. De aanvullende verzekering die door Zorgeloos geboden wordt, is heel vergelijkbaar met welke ik nu heb. Ik twijfel dus nog of ik voor mijn aanvullende verzekering ga switschen. Maar voor de basisverzekering heb ik mijn keuze nu wel gemaakt.

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 21:11 uur

Poging gedaan premie te berekenen. Het gaat alleen momenteel niet omdat het erg druk is. Kijk nog wel verder later. Het scheelt wat ik tot nu toe zag met mijn nu lopende verzekering maar 1 of 2 euro alleen moet daar natuurlijk nog eigen risico betaald worden en hier niet.

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 21:18 uur
Reactie op HJ

Poging gedaan premie te berekenen. Het gaat alleen momenteel niet omdat het erg druk is. Kijk nog wel verder later. Het scheelt wat ik tot nu toe zag met mijn nu lopende verzekering maar 1 of 2 euro alleen moet daar natuurlijk nog eigen risico betaald worden en hier niet.

ik heb ook even gepuzzeld, en in mijn geval maakt het niet veel uit (ik wil graag alternatieve behandeling voor 500 euro)

Login of registreer om te reageren
28-11-2012 om 21:21 uur
Reactie op emsepems

ik heb ook even gepuzzeld, en in mijn geval maakt het niet veel uit (ik wil graag alternatieve behandeling voor 500 euro)

Heb ik geen last van heb juist fysio teruggedraaid naar minimum en alternatief is momenteel niet nodig heb alleen nog standaard extra tand verzekering daar ik niet echt een goed gebit heb en er regelmatig wat aan de hand was al gaat het momenteel al een jaar goed geen gaatjes en andere vervelende en pijnlijke zaken.

Login of registreer om te reageren