Bijwerkingen Zithromax-onderhoudsdosering

17-10-2012 om 17:02 uur

Sinds een aantal weken slik ik Zithro als onderhouds a.b., de eerste weken gingen prima, maar toen begonnen langzaam de bijwerkingen te komen.
Ik lig elke nacht tot zeker 4/5 uur wakker, val daarna in slaap en ben dan natuurlijk niet fit en uitgerust. sAvonds zit ik nu in de stoel als een bejaarde te knikkebollen. Maar stap ik het bed in, is de slaap foetsie. De dag nadat ik de Zithro ingenomen heb, komt er een hardnekkige bromtoon in mijn oor. Dat wordt dan langzaam minder, totdat ik weer een tablet in moet nemen, dan komt hij weer op.
Ik baal hier erg van, omdat het voor mijn longen een prima medicijn is merk ik.
Wie heeft hier ervaring mee? Worden deze bijwerkingen weer minder als je deze tabletten nog veel langer slikt, of juist erger?

Login of registreer om te reageren
17-10-2012 om 17:37 uur

Ha Thirza,

Jammer dat je die bijwerkingen van Zithromax ervaart! k Heb er geen ervaring mee, ik herken de bijwerkingen niet, terwijl ik vanaf 2005 al Zithro slik. In t begin had ik het niet en nu nog steeds niet. Dus ik kan je niet verder helpen.

Slik je ook prednison? Daar zou je slecht van kunnen slapen nl. Als ik hoog zit heb ik ook vaak moeite met inslapen.

Sterkte ermee, want t is heel fijn dat t je zo goed doet,maar de bijwerkingen zijn erg naar. k Zou de klachten wel bespreken met je LA!

Groetjes
Jorine

Login of registreer om te reageren
17-10-2012 om 20:46 uur

Nee, ik slik nooit pred, ooit eenmaal een stootkuurtje gehad.
L.a. heeft niet zoveel met bijwerkingen, bij mijn vorige a.b. zat hij ook al met zijn hoofd te schudden, had dit nog nooit gehoord.
Mijn h.a. neemt mij altijd gelukkig wel serieus. Maar ja, momenteel heeft l.a. even het laatste woord, ik hoop tijdelijk!

Login of registreer om te reageren
17-10-2012 om 21:11 uur

Jammer!!
Hopelijk gaat het dan met de tijd over...!!!!
Groetjes

Login of registreer om te reageren
17-10-2012 om 23:17 uur

Hey,

ik neem intussen ook al een tweetal jaar zithromax in onderhoud en heb geen last van bijwerkingen. Misschien zijn de slaapproblemen door iets anders veroorzaakt, gezien ze pas zo laat na het starten met de zithromax opkwamen.
Over gehoorverlies bij langdurig antibioticagebruik heb ik wel al gehoord.
Ik zou het nog eens op tafel leggen bij mijn artsĀ  :Y

Login of registreer om te reageren
19-10-2012 om 14:56 uur

Ik heb geen gehoorverlies. Tenminste, niet dat ik dat merk. Ik hoor zachte geluidjes, zelfs het trillen van een mobieltje!
Maar het is die vervelende bromtoon, wanneer er geluid wordt geproduceerd door iets of iemand.
Maar gek genoeg was ik hem vanmorgen ineens vrijwel kwijt.
Heel erg op de achtergrond hoor ik een zacht gezoem, maar ik ervaar het als rust.
Ik hoop dat het zo blijft.

Login of registreer om te reageren