Enquête: Wie wordt beter van uw medicijn?

02-10-2012 om 15:04 uur Gesloten

Longmedicijnen luisteren nauw: het goede medicijn moet op het goede moment op de goede manier in de longen terecht komen. De arts schrijft voor, de apotheker verstrekt, de zorgverzekeraar vergoedt en de patiënt neemt het goed in. Dat is de theorie, maar werkt het ook zo? Doe de enquête!

Het Astma Fonds wil dat longpatiënten het medicijn krijgen dat voor hen het beste is en dat er zo min mogelijk gewisseld wordt. Soms is het medicijn of de inhalator ineens anders dan u gewend was. Krijgt u wat uw arts voorschrijft of verandert dat nog weleens? Inhaleert u goed, krijgt u uitleg en instructie? Help mee om daar de vinger achter krijgen, door deze enquête in te vullen. Samen kunnen we meer!

De reacties zijn gesloten.
03-10-2012 om 21:56 uur

Ik heb hem ingevuld maar ik vond de enquete niet heel duidelijk. In de enquete lijkt geen rekening gehouden te worden met het feit dat je meer dan een soort medicijnen gebruikt en soms gedeeltelijk nieuwe medicijnen krijgt en gedeeltelijk hetzelfde blijft gebruiken. Lastig met invullen. Ook vraag ik me af waarom ze zowel postcode als woonplaats vragen?

03-10-2012 om 22:47 uur

Ik ben het eens met daantje, gelijk al bij vraag drie vind ik het niet in te vullen! Sommige medicijnen krijg ik uiteraard op herhaalrecept, andere met een nieuw recept (kuurtjes bijvoorbeeld). Bij mijn weten houdt een doktersrecept altijd 'medische noodzaak' in, of wordt daar misschien bedoeld dat je een andere (goedkopere) variant of een ander merk krijgt? Dat krijg ik bij 1 medicijn wel, de andere niet.

Het heeft voor mijn geval heel weinig zin dus om deze enquete in te vullen! Als de vragen zo lastig te interpreteren zijn is het maar de vraag of de ingevulde vragenlijsten op de bedoelde manier zijn ingevuld natuurlijk...

05-10-2012 om 19:24 uur

hi,

ik heb t ingevuld, postcode en woonplaats niet, immers enquete hoort anoniem te zijn.

groetjes bioloogje