Nieuw hobby haken

29-08-2012 om 10:48 uur

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe hobby ,namelijk haken . Door dat ik zoveel binnen zit en weinig energie had ,vond ik mijn dagen zo nutteloos .

ik ben toen gaan leren haken en ik moet zeggen ik heb er erg veel lol in . Het kost weinig energie , je kunt het heel makkelijk oppakken en weer wegleggen als je geen zin meer hebt . Ik haak voornamelijk tassen (waar ik mijn zus en moeder heel blij mee maak ) en knuffeldieren ,waar ik de kinderen van vriendinnen heel blij mee maak .

Als ik nu een slechte dag heb ,kan ik vaak toch nog wel lekker op de bank een beetje haken en heb dan aan het eind van de dag toch het gevoel dat ik iets leuks en nuttigs heb gedaan .Wat ik niet kwijt kan spaar ik op voor bv kinder tehuizen in Roemenie ,zodat die er ook nog iets aan hebben .

Zo ben ik blij dat ik toch weer een beetje een doel heb in mijn leven ,want dat was ik een beetje kwijt sinds ik ziek werd .
Zijn er van jullie nog meer die haken ?

Login of registreer om te reageren
29-08-2012 om 10:57 uur

Hoi Pip
Ik handwerk ook graag, misschien kunnen we patronen uitwisselen?

Ik ben op zoek naar kleine bloemetjes enzo om mijn kussentjes op de bank een unieke uitstraling
te geven.

Verder borduur ik geboortekaartjes na op spuugdoekjes of andere motiefjes met de naam van de baby.

Login of registreer om te reageren
29-08-2012 om 11:42 uur

@Jippie , wat leuk dat je ook handwerkt (ik haak alleen maar hoor  :)) Ik heb heel veel patronen van het internet gehaald ,er zijn zo veel gratis patronen te krijgen .

Leuk sites vind bv STIPENHAAK ,daar staat nu een heel leuk gratis patroon van een vrolijke muis op .En wat ook leuk is ,is de handwerkclub,als je je daar registreerd kan je aan heel veel leuke gratis patronen komen .Mensen wisselen die uit met elkaar . Ook grietjekarwietje is een erg leuke site met gratis patronen .

Of haakmaaraan . Als je graag bloemetjes wilt haken ,kan je veel voorbeelden op youtube vinden (erg handig) of als je op google intytpt :patroon gehaakte bloem ,krijg je ook veel te zien .

Veel succes met zoeken ,laat maar even weten of het lukt oke ? Groetjes van Pip

Login of registreer om te reageren
12-11-2012 om 18:52 uur

Hoi pip

ik zoek een patroon van een stokstaartje? Mijn vriendin en ik geven elkaar steeds stokstaartjes omdat ze zulke leuke predwangetjes hebben. Ik zoek een haakpatroon, kun jij me helpen? Liefst iets kleins maar een mega is ook leuk voor de sint.

Verder heb ik veel uiltjes gehaakt en ook gelukspoppetjes en talismannen ook met kanjerkralenkettingen eraan. Waarbij elke kraal of combi van kralen een betekenis hebbenZijn echt heel mooi geworden. Voor kanjer vriendinnetjes :)

Groetjes Jippie

Login of registreer om te reageren
12-11-2012 om 19:03 uur

Wat ontzettend leuk, ik bekeek net de website stip&haak... superleukleukleuk
hebben jullie een leuk patroon voor een engeltje of id..... voor als kerstkaartje voor lieve familie/vrienden?

even gezocht: dit is een leuk patroon voor mijn kerstkaartjes 2013

Login of registreer om te reageren
12-11-2012 om 20:46 uur

@Jippie , op de site van Babsies hook zie ik een stokstaartje (een hele leuke, hij staat ook op mijn verlanglijstjes ,tenminste ik denk dat dit een stokstaartje is  :)) Boven aan haar pagina staat in het duits open mijn dawanda ,dan kom je op een site waar allemaal creatieve mensen hun creaties aanbieden .Babsie is een duitse vrouw en die verkoopt dus haakpatronen , heel veel en zo vreselijk leuk en grappig .

Je moet even zoeken en dan zie je het stokstaartje ,volgens mij heet hij in het duits eerdmannetje ofzo , hij is niet heel klein zo te zien .
Ben heel benieuwd wat je er van vind .

@emsepems, volgens mij staat op de site van echtstudio ook een patroon van kerst sterren ,als ik het goed heb of kerstballen ,kijk maar eens .

Veel haak plezier meiden  ^O^

Login of registreer om te reageren
13-11-2012 om 09:33 uur

@Pip
Ik ga hem bestellen en wil hem graag met je delen hoor, misschien heb ik je kennis nog hard nodig om uit het patroon te komen en kunnen we er samen naar kijken wat ik allemaal nodig heb.
Hij is echt super. Volgens mij bestel ik hem en krijg een bestand via e-mail.

Heb jij nog leuke patronen om te delen?
@Emps, ik heb een boekje gekregen met kerstpatronen, ga erin neuzen voor jou.

Login of registreer om te reageren
13-11-2012 om 10:17 uur

Hoi Jippie ,wat leuk dat je hem gaat bestellen ,hij is erg grappig he ? Ik denk dat hij niet al te moeilijk is hoor .
Ik zelf haak het liefst met bollen acrylwol van de zeeman of de wibra .Erg goedkoop €1,00. per bol van 100 gram . Het haakt makkelijk weg en is niet duur . Ik haak het meestal met haaknaald 3,5 van het merk clover ,dit is een ergonomische haaknaald die ik erg fijn vind .

Veiligheids oogjes bestel ik bij de ECHTSTUDIO . Je krijgt het patroon via een pdf bestandje bij je mail en kan hem dan zelf uitprinten .

Ik ga eens zoeken of ik nog patronen op pdf bestandjes heb voor je dan kan ik je die mailen .
Als je vragen hebt dan help ik je graag hoor , het is juist zo,n leuke hobby voor als je niet veel energie hebt maar toch iets wilt doen vind ik .

Verder zijn er ook zo veel gratis patronen te vinden op het internet ,en als je lid wordt (gratis hoor ) van handwerkclub dan kan je aan heeeel  veel gratis patronen komen die andere mensen met je delen .

O ja voor de vulling van de knuffels gebruik ik gewoon polyester kussen vulling ,dit is veel goedkoper dan als je vulling moet bestellen en zit vaak ik van die kussentjes die je op de bank legt ,dus dat is ook een aardige tip .
Gewoon even in je omgeving vragen of iemand nog een kussentje over heeft ,of ander bij de xenos of leen bakker ofzo .

Nou heel veel plezier ermee !

Login of registreer om te reageren
13-11-2012 om 10:44 uur

misschien kunnen jullie vast voor Tebby gaan haken ....

_O-

Login of registreer om te reageren
13-11-2012 om 11:32 uur

Hé Oude man, wil je je niet op topics begeven waar je geen verstand van hebt, anders gaan we voor jou haken ;)

Login of registreer om te reageren
13-11-2012 om 11:43 uur

haken is idd erg leuk wat handig al die pagina's ga ik op mijn gemak eens kijken.
Ik brei momenteel een sjaal voor mijn dochter en mijneigen trui is nog steeds niet af. Maar wel weer hartjes gemaakt voor op de voordeur van stof.
Vorig jaar met zpaghetti een tas voor mijn dochter gehaakt. Dat gaat zo makkelijk en zo klaar. is erg apart vooral omdat ik hem heb gevoerd met een mooie bloemenstof waar ik weer een zakje in heb gemaakt voor haar mobiel.

Login of registreer om te reageren