mensen gezocht voor onderzoek naar de invloed van familie op COPD-zelfmanagement

27-08-2012 om 11:43 uur Gesloten

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek voor de opleiding Zorgmanagement aan het iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Het onderzoek gaat over de invloed van familie support op zelfmanagement bij COPD-patiënten.
Voor de dataverzameling zullen focusgroepen en diepte interviews worden gebruikt.
De focusgroepen worden gebruikt om ervaringen en meningen van COPD-patiënten, familieleden van COPD-patiënten en hulpverleners te verzamelen.
De interviews dienen om op individueel niveau dieper in te gaan op de ervaringen en meningen van deze drie groepen.

Ik zoek respondenten die mee willen werken aan de focusgroepen in de periode van september/oktober 2012. Het gaat hier om groepsgesprekken waarbij gediscussieerd en gesproken wordt over ervaringen en meningen over zelfmanagement, de ziekte en familie support.
Hiervoor ben ik op zoek naar COPD-patiënten, familieleden van COPD-patiënten en zorgverleners die met COPD-patiënten werken en die bereid zijn hiervoor een dagdeel naar Rotterdam te komen.
Voor deze drie groepen worden aparte focusgroepen georganiseerd.
Data en plek liggen nog niet vast.

Geïnteresseerden kunnen zich opgeven via 348682jk@student.eur.nl of door een reactie te plaatsen op de oproep.
Graag hierbij contactgegevens (adres en telefoonnummer) opgeven waarop men bereikbaar is.
Persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt om contact te leggen/onderhouden en zullen verder niet openbaar worden gemaakt om de privacy van deelnemende respondenten te beschermen.

Met vriendelijke groet,

Jade Kasdorp

De reacties zijn gesloten.