Medicijnen in het vliegtuig meenemen

23-08-2012 om 10:28 uur

Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden is bij mij astma geconstateerd. Nu wil ik op vakantie gaan naar Turkije/Tunesië. In ieder geval met het vliegtuig. Weet iemand hoe het gaat met het meebrengen van je astmamedicijnen in je handbagage. Ik heb een poederinhalator (flixotide en ventolin). Ik hoor het graag, ik kan het niet op internet terugvinden, en ik belde de doktersassistente en die geeft aan dat ik bij de apotheek moet zijn. Dus anders ga ik daar maar weer eens langs.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 10:34 uur

ga in ieder geval evens langs de apotheek. Daar kan je ook een medicijn'paspoort' ophalen, wat je weer wat gezeur bij de douna kan schelen. Je mag namelijk niet zomaar alle medicijnen meenemen het land in of uit.

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 10:37 uur

Zorg voor een medicijnpaspoort en dan is er geen probleem. Ik heb het gewoon meegenomen in mijn handbagage naar Amerika. Er is nooit naar gegkeken of gevraagd... ook niet naar mijn medicijnpaspoort. Men doet vooral moeilijk over vloeibare producten. Maak je geen zorgen.

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 10:38 uur

Oke, bedankt voor jullie reactie. Ga ik even langs de apotheek  :)

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 10:57 uur
Reactie op Ilona0803

Oke, bedankt voor jullie reactie. Ga ik even langs de apotheek  :)

en al je medicatie in je handtas meenemen, want als je koffer zoek raakt ben je je meds kwijt.... fijne vakantie!

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 11:02 uur

Zal ik doen, daar had ik al wel aan gedacht. Maar ik red het wel met 1 inhalator hoor  ;)

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 12:21 uur
Reactie op Ilona0803

Zal ik doen, daar had ik al wel aan gedacht. Maar ik red het wel met 1 inhalator hoor  ;)

ik neem zelf altijd een reserve mee, stel je voor dat hij uit je tas valt, of door een andere reden raak je hem kwijt....

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 12:01 uur

Ik las het met interesse want ..
Het is mij  aan geboden op naar Roemenië  te gaan omdat ik al hier iets gedaan heb voor daar .
De zorg om al de medicatie de grens over te gaan is hier zo groot dat ik mooi thuis blijf in Holland .
En natuurlijk speelt de gedachte mee dat je niet weet waar je terecht komt . Want thuis is alles het best aan gepast .. Maar ben ik een van de weinigen of zelfs de enige die zich zorgen maakt om de grens over te moeten met een tas medicatie ? Des ondanks  een  medicijnpaspoort ?

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 12:24 uur
Reactie op Sietse

Ik las het met interesse want ..
Het is mij  aan geboden op naar Roemenië  te gaan omdat ik al hier iets gedaan heb voor daar .
De zorg om al de medicatie de grens over te gaan is hier zo groot dat ik mooi thuis blijf in Holland .
En natuurlijk speelt de gedachte mee dat je niet weet waar je terecht komt . Want thuis is alles het best aan gepast .. Maar ben ik een van de weinigen of zelfs de enige die zich zorgen maakt om de grens over te moeten met een tas medicatie ? Des ondanks  een  medicijnpaspoort ?

ik herken het 'veilig' op het stee blijven wel hoor, maar sinds een paar jaar ben ik er (met adviezen van artsen) makkelijker in.
Met een medicatie paspoort hoef je geen zorgen te hebben bij en over de grens.
wat ik altijd wel doe is medicatie verhogen bij een reis, je weet idd nooit waar je terecht komt. En adres mee van je huisarts/longarts.
en vooraf kijken waar je komt: mag er gerookt worden bv. of zijn er dieren, veel stof etc (als je hier gevoelig voor bent)

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 18:24 uur

Inderdaad een medicijnpaspoort en altijd de medicatie in de handbagage.
In het medicijnpaspoort staan ook de werkzame stoffen en de dosering. Dus mocht je je medicatie kwijt zijn of wat dan ook dan kun je dit ook aan de artsen laten zien.
Bij bijvoorbeeld allergieën of wat instabieler astma, zou je je arts een Engelstalige brief kunnen laten schrijven die je mee kunt nemen. In geval aan nood dan weten artsen sneller hoe Te handelen.

Login of registreer om te reageren
23-08-2012 om 18:59 uur

Ik zou in het vliegtuig ook iets bij de hand houden, dus niet achter het luik boven je hoofd. Als je het nodig hebt en je mag niet van je stoel dan ben je het haasje :@

En neem voor de zekerheid ook reserve medicatie mee in je koffer, voor als een inhalator de geest geeft vergeet geen nood medicatie, zoals antibiotica en zo nodig prednison (als je dat soms gebruikt).

En denk aan de gewone dingen zoals thermometer, diarree-remmer, vaccinaties

Veel plezier en vooral genieten!!!

Login of registreer om te reageren