Ik ben Frans.

16-05-2012 om 21:01 uur

Ik ben Frans Steeman en wilde na zowat 40 jaar roken twee en een half jaar geleden stoppen vanwege toch wel een beetje erg weinig lucht. Ik moest een longfoto laten maken omdat ik wilde stoppen met behulp van Champix. Daaruit bleek, dat ik long emfyzeem had. Extra motivatie om echt te stoppen dus. Na een jaar gestopt te zijn bij een longarts ( Pauline Dekker, schrijfster van Nederland Stopt )  geweest en hoorde na een longfunctietest dat mijn uitademings percentage nog maar 37% was. Vorig jaar twee weken in het ziekenhuis gelegen vanwege meerdere longontstekingen.

Login of registreer om te reageren
17-05-2012 om 10:25 uur

Welkom op het forum :W

Login of registreer om te reageren
19-05-2012 om 12:37 uur

Hallo Frans
Ik heb ook ruim 40 jaar gerookt en ik ben ook sinds een jaar gestopt met Champix.
Ik wens jou veel sterkte.
En welkom hier.

Login of registreer om te reageren
20-05-2012 om 12:24 uur

dag frans
ik heb ook 40 jaar gerookt en ben nu 2maanden gestopt met roken, het is niet te begrijpen wat een verslaving kan aanrichten met een mens. ik lees dat je longfunctie testen niet goed zijn , gelukkig zijn die bij mij nog goed maar ondanks rookvrij blijf ik nog veel last hebben van mijn astma.
komaan frans wij zijn beide aan het afkicken van een  verdomde verslaving, daarom sterkte en succes .
grt.
luc

Login of registreer om te reageren