Slecht kunnen inhaleren van medicijnen

12-05-2006 om 11:03 uur

Hoi

Ik heb een vraagje. Ik heb op dit moment een discus om mijn medicijnen te inhaleren, maar ik kan op dit moment slecht diep inademen ik begin gelijk erg te hoesten.
Herkend iemand dit? Wat kan je er aandoen want ik heb nu het idee dat mijn medicijnen niet goed in mijn longen komen.
Ik dacht zelf aan een aerosol met voorzetkamer, kan dit helpen?

Liefs Willemien

Login of registreer om te reageren
12-05-2006 om 11:36 uur

Hallo Hopje,

Ik had hetzelfde probleem, ik heb nu een aerosol met voorzetkamer.
Je kunt dan veel beter je medicijnen inhaleren, kost ook veel minder moeite. *O*

Groetjes, Gijsbertje. 8-)

Login of registreer om te reageren
12-05-2006 om 13:39 uur

Hoi Hopje,

Ik heb dit een tijdje gehad. Ik ben nu overgestapt op aerosol met voorzetkamer. Nu merk ik als ik mn voorzetkamer eens n keer niet gebruik dat als ik inhaleer ook een sterke kriebel krijg die ik dan nog net weet te onderdrukken. Gewoon ff die HA bellen!

Sterkte!

Liefs, Nina

Login of registreer om te reageren
12-05-2006 om 14:13 uur

Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat je een hoestbui kan voorkomen door voor het inhaleren een slokje water te nemen. Het is het proberen waard.

Ik heb ook een tijdje een Diskus gehad en met die van Ventolin kan ik redelijk overweg maar met die van Seretide echt niet. Ik kreeg heel veel poeder alleen in mijn mond. Ik heb nu Qvar met voorzetkamer en dat vind ik toch fijner. Die ventolin houd ik misshcien toch als Diskus omdat ik die altijd meeneem en dan is dat handiger.

Login of registreer om te reageren
12-05-2006 om 14:27 uur

Hoi hoi

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de knoop door gehakt en mijn huisarts gebeld.
Normaal gesproken kan ik goed overweg met de discus, maar nu omdat het wat slechter gaat met mijn longen door het weer en de hooikoorts lukt het niet goed met het inhaleren..

Ik krijg nu vanmiddag de aerosol met een voorzetkamer, de huisarts vond dit een heel goed idee. Ik hoop dat de apotheek dit nog op voorraad heeft zodat ik het vanmiddag kan ophalen.

Liefs Willemien

Login of registreer om te reageren
11-06-2006 om 14:21 uur

Hoi Hopje

Werkt het met de voorzet kamer??
Ik wil er misschien ook een vandaar

groetjes troetel  :s)

Login of registreer om te reageren
11-06-2006 om 14:40 uur

Hoi,

Ik had precies hetzelfde probleem.
Ook kreeg ik het idee dat de diskus uitgevonden was door iemand die zelf niet benauwd is!
Je krijgt het om bij benauwdheid te inhaleren.
Maar soms ben je zo benauwd dat je het idee hebt dat je stikt.
Hoe krijg je je medicijn dan binnen????
Als je met kracht moet inhaleren hoest je je te pletter en ben je helemaal buiten adem.
Heel vreemd ook dat het toch vaak word voorgeschreven.
Ook ik gebruik mijn medicatie met voorzetkamer en dat gaat prima.
Ook geen ventolin diskus of aerosol meer maar Airomir turbohaler.
Ik zweer bij dat ding.
Je moet een palletje overhalen en dan hoef je maar heel licht in te ademen en het medicijn knalt als het ware naar binnen.
Hoe benauwd ik ook ben, zo kan ik ten alle tijden binnen krijgen wat ik op dat moment nodig heb.

Groetjes Hellen.

Login of registreer om te reageren
13-06-2006 om 11:27 uur

Hoi Hoi

Nou ik heb een poos mijn medicijnen geinhaleert met een voorzetkamer, dit is echt super!! je medicijnen kun je zo veel beter inhaleren (voor als je geen kracht hebt om het te inhaleren)
Ik gebruik nu een combi.... nu gaat het weer beter met mij en dan gebruik ik mijn discus omdat het dan wel lukt om het te inhaleren maar als ik voel dat het slechter gaat dan pak ik mijn voorzetkamer met mijn aerosolpufjes!!
Ik vind namelijk de voorzetkamer die ik heb echt een super groot ding die neem je niet zo gemakkelijk mee ergens naar toe  :N Vandaar dat ik alleen inhaleer met een voorzetkamer als ik dus "vol" zit en geen kracht heb om mijn medicijnen te inhaleren.
Hoe groot is jou voorzetkamer dan hellen? Kun je die wel makkelijk meenemen? Ik heb een volumatic of zo iets....

Groeten Willemien

Login of registreer om te reageren
13-06-2006 om 12:21 uur

Hoi Willemien,

Mijn voorzetkamer gaat gewoon mee in de handtas hoor.
Ik gebruik de airochamber plus.
Heel compact en klein ( zo'n 15 centimeter )
Alle pufjes passen erin.
Rond, rechthoek, maakt niet uit.
Ik kan hem aanraden.

Groetjes Hellen.

Login of registreer om te reageren
13-06-2006 om 13:28 uur

Hoi Hellen

Ok dan ga ik die ook eens proberen!!
Weet jij dat of ik die gewoon bij de apotheek bestellen of moet ik dan eerst naar de huisarts toe voor een recept??
Ik hoop dat ik die dan ook kan krijgen van die volumatic is echt een groot en lomp ding..

Bedankt voor de tip!

Liefs Willemien

Login of registreer om te reageren
13-06-2006 om 14:22 uur

Hoi Willemien,

Toevallig kreeg ik gisteren ook zo'n enorm apparaat voor mijn neus na de histamine test.
Wat een onding.
Gauw mijn eigen airochamber gepakt ( gewoon uit mijn handtasje) en dat was stukker fijner!

Ik heb hem gewoon bij de apotheek gehaald.
Mijn zorgverzekeraar dekte hem niet, maar die van jou missschien wel. ( VPZ)
En anders bonnetje goed bewaren en opgeven aan de belasting.

Groetjes Hellen.

Login of registreer om te reageren