kou

04-02-2012 om 16:54 uur

Ik weet niet hoe het met anderen is ,deze vrieskou doet pijn aan mijn lucht wegen waardoor ik soms zelfs even niet kan praten omdat de boel eerst tot rust moet komen of lees op adem moet komen.

terwijl het heerlijk is even te wandelen.Ik woon hier prachtig net buiten maastricht langs de maas dicht  aan het pieterplas water recreatie gebied dat nu dichtgevroren is met uitzicht op de st. pietersberg.
Lijkt net klein zwitzerland ,een wandeling vergt veel energie maar ondanks dat wil ik die mooie wonderen der natuur niet missen.vooral als je twee ontstekings ziekten hebt.(pseuroasis en astma).

Lotgenoten succes en geniet.

Patrick

Login of registreer om te reageren
04-02-2012 om 17:04 uur

Hoi Patrick
Die vrieskou is idd niet echt fijn. Mijn kno gebied en longen vinden het ook niet fijn...
Ik probeer zelf een sjaal goed voor de neus en mond te houden en hierdoor te ademen muts op.,
Daarnaast maar af en toe n extra puf.
Op dezemanier hou ik het redelijk vol, maar zware inspanning of wintersport is voor mij niet weggelegd in de kou.
Groetjes Tessa

Login of registreer om te reageren
10-02-2012 om 21:25 uur

Ik kan ook veel minder inspannen in deze kou, pas mijn tempo aan en mijn kleding. Maar ik zou zeker wel van dit mooie moment gaan genieten, hoor, al is t maar voor even.

Login of registreer om te reageren
06-02-2018 om 15:17 uur

Net terug van een relatief korte wandeling van 30 minuten na het winkelcentrum, ben blij weer thuis te zijn i.v.m kortademigheid, benauwdheid!

Login of registreer om te reageren
07-02-2018 om 12:05 uur

We waren gisterenavond in de stad en moesten een eindje lopen van de parkeerplaats naar het theater.
Nou! Dat ging echt niet terwijl ik daar normaal gesproken niet zoveel moeite mee heb.
Dus ja! Heel herkenbaar.
Ik denk dat het, in mijn geval, de combinatie was van kou, hoge druk en luchtvervuiling in de stad.

Login of registreer om te reageren