Symbicort, ventolin in combinatie met andere medicijnen

04-05-2006 om 16:34 uur

Ik heb van mijn huisarts naproxen gekregen voor spierklachten.  Doordat mijn longfunctie achteruit was gegaan heb ik naast de symbicort ook ventolin gekregen. Symbicort gebruik ik reeds 2 maal daags en nu is mij vertelt dat ik Vetolin drie maal daags erbij moet gaan gebruiken.  Kan dat geen kwaad. Raakt hierdoor de effectieve werkig niet uitgewerkt omdat het lichaam zich er volledig aan wendt. Wel is het zo dat naproxen de nare bijwerking heeft om kortademig te worden.  Dat is niet bevoordelijk voor iemand die al kortademig is.

Login of registreer om te reageren
04-05-2006 om 16:59 uur

Ik gebruik zelf ook met (te grote  :-\ ) regelmaat Naproxen (500 mg), maar heb gelukkig geen last van kortademigheid door het gebruik ervan. Ik merk eigenlijk niets van het effect ervan op mijn astma-medicatie, heb je in de apotheek gevraagd of er een wisselwerking bestaat :?.

Login of registreer om te reageren
04-05-2006 om 23:13 uur

hey, staat in de bijsluiter van de naproxen niet of het een wisselwerking kan hebben met andere medicijnen? voor hoe lang moet je die ventolin dan 3x daags erbij gebruiken? Het kan volgens mij geen kwaad hoor om ventolin standaard per dag te gebruiken, de werking wordt er niet minder van. En als je kortademing wordt van de naproxen kan de ventolin dat verhelpen. Ik gebruik zelf ook standaard ventolin/combivent 2/3 maal daags, doe dat nu al een half jaar en t werkt nog steeds goed.
Het zou misschien wel kunnen dat het bij een ernstige aanval dan ietsje minder werkt, maar bij een aanval mag je dan als het goed is weer meer hebben.
Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.

Login of registreer om te reageren
07-05-2006 om 18:26 uur

Dank je wel voor jullie reaktie.  Ik vond het raar dat snelwerkende medicatie dagelijks vast gebruikt moeten worden. Door jullie reaktie begrijp ik dat het vaker voorkomt.
Groetjes, ^O^

Login of registreer om te reageren