passende sport

23-04-2006 om 11:04 uur

mijn zoon van 6 jaar heeft inspanningsasmta, we weten dit nu 1 jaar.
hij zit op zwemles maar door dat hij steeds ziek is mist hij veel.
wat voor sporten zijn ook goed voor kinderen met inspanningsastma? ik weet het niet :?
hij kan niet mee komen met zijn leeftijdsgenoten en hij heeft nog wat andere problemen i.v.m zijn vroeg geboorte (30 weken).

in iedergeval bedankt  :s)
groetjes maruschka

Login of registreer om te reageren
23-04-2006 om 13:05 uur

Ik zou iig aan hem zelf vragen wat hij wil. Je kunt hem wel op een sport 'doen' omdat dat goed voor hem is, maar als hij zelf geen zin heeft in hetgeen jij voor hem kiest zal hij sport waarschijnlijk altijd associëren met iets dat 'moet' en niet leuk is of kan zijn...

Login of registreer om te reageren
23-04-2006 om 18:50 uur

hoihoi
joey vindt heel veel sporten leuk ,maar hij kan niet mee komen met de andere kinderen dus schaamt hij zich en wil dan ook niet meer sporten.
dus is het een dilemma hij is ook vaak benauwd en hij is ontzettend stijf
hij heeft het op het moment moeilijk om er over te praten, dus zoek ik een sport die hij kan doen op zijn eigen tempo met goede begeleidingm aar dat is erg moeilijk.

groetjes maruschka

Login of registreer om te reageren
28-05-2006 om 09:58 uur
Reactie op maruschka

hoihoi
joey vindt heel veel sporten leuk ,maar hij kan niet mee komen met de andere kinderen dus schaamt hij zich en wil dan ook niet meer sporten.
dus is het een dilemma hij is ook vaak benauwd en hij is ontzettend stijf
hij heeft het op het moment moeilijk om er over te praten, dus zoek ik een sport die hij kan doen op zijn eigen tempo met goede begeleidingm aar dat is erg moeilijk.

groetjes maruschka

Hoi Maruschka,

Mijn tip is...vraag aan je zoon wat hem leuk lijkt.  :s)
Praat erover. Wat verwacht hij ervan en kijk dan of er een club in de buurt is.
Meestal kun je best een keer meetrainen/sporten om te kijken of je het leuk vindt.
Ik ben zelf wielrenster. Ik kan af en toe best meekomen, af en toe ook niet.
Maar ik vind het (meestal) leuk en het is goed voor mijn conditie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik zou het leuk vinden om te horen welke sport/hobby je zoon gekozen heeft!   

Login of registreer om te reageren
23-04-2006 om 19:32 uur

Beste Maruschka,

Sport is deze maand (april) het thema op de website astma altijd anders :)

Je kunt de folder Sportief bewegen door jongeren met astma ook even lezen.
Tenslotte bespreken ze ook op het Astmafonds dit onderwerp: Een sport kiezen *O*
Hieruit komt naar voren dat het belangrijk is dat jullie samen een sport kiezen die Joey leuk vind.

Veel succes met het vinden van een passende sport. Zelf heb ik jarenlang met plezier aan judo gedaan.

Groet,
Mark

Login of registreer om te reageren
29-05-2006 om 14:53 uur

Hallo,

Inderdaad, informeer bij je zoon wat hij leuk vind. Maar als je er dan niet uit kunt komen, of hij vind (zoals je zelf al zei) meerdere dingen leuk, dan kun je ook kijken wat de sport van het lichaam vraagt, korte sprintjes e.d zijn vaak erg moeilijk als je astma hebt. De k.a heeft onze zoon altijd duur-sporten aangeraden (zwemmen, wielrennen, schaatsen etc) maar zijn keus was gevallen op voetbal en dat vind hij, hoewel lichamelijk niet altijd even makkelijk vol te houden, nog steeds helemaal geweldig.

Succes met jullie keus!
Syl

Login of registreer om te reageren
16-08-2006 om 22:04 uur

hallo,

heb je al een leuke sport voor je zoontje gevonden ? :+

groetjes samantha

Login of registreer om te reageren