waardes allergietest

11-04-2006 om 20:42 uur Gesloten

Hallo,

Ben vandaag met mijn zoontje Jiorgos naar de KA geweest, na 6 weken longonsteking te hebben gehad bleken zijn longen eindelijk schoon te zijn, maar na deze opluchting vertelde de KA mij dat uit de allergietest bleek dat zijn waardes zeer hoog waren maar ze niet konden zien waarvoor. Zijn medicijnen zijn nu verhoogd ( hij is 6) naar 2 maal daags 100 mg Flixotide en zonodig Ventolin. Over drie maanden heeft hij weer een afspraak met de KA. Ik was te beduusd bij de KA om de juiste vragen te stellen en zoals altijd eenmaal thuis gekomen kwamen er allerlei vragen zoals Hoe kan het zijn dat er wel een allergie aantoonbaar is maar niet voor welke stoffen? En wat zegt de hoogte van een waarde over de allergie jiorgos had een waarde van 840. Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden.

groetjes marian

De reacties zijn gesloten.
Zorgprofessional
14-04-2006 om 15:29 uur

Ja dat heb je soms, dan is het totale IgE heel hoog (kan opleopen tot enkele 1000-en) maar dan vindt je in de uitsplitsing geen antistoffen tegen de bekende allergenen zoals huisstofmijt, gras enz.

Verklaringen:

1. Hij is allergisch voor iets dat niet is getest, bv een dier in huis (denk aan ongedierte zoals muizen of kakkerlak) of een plant of iets in de voeding

2. Een worminfectie in de darmen kan ook een erg hoog IgE geven. Als hij darmklachten heeft zou hier op gekweekt kunnen worden

3. Dan zijn er nog wat zeer zeldzame bloedaandoeningen die vaak gepaard gaan met andere afwijkingen in het bloed.

4. Meestal is het erg frustrerend, maar vind je geen goed verklaring. Dan is een algemene behandeling zoals met flixotide gelukkig wel al voldoende.

Groet

Frans

14-04-2006 om 23:01 uur

Hallo Frans,

bedankt voor je reaktie. Geeft mij weer wat meer inzicht  ^O^

groetjes marian