Vakantie Zwitserland...iemand ervaringen???

10-04-2006 om 17:26 uur

Hallo!  :W

Ik ga misschien deze zomer op vakantie naar Zwitserland. Niet persé omdat dit een goed land is voor mensen met astma. Maar omdat dit ons gewoon een mooi land lijkt.
Nu is natuurlijk wel bekend dat dit een gezond land is voor astmapatienten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Had je echt minder last van je astma daar?
En is er nog verschil in de gebieden?

Ik ben heel benieuwd hoe ik erop ga reageren!  :)

Groetjes Marjolein

Login of registreer om te reageren
11-04-2006 om 11:36 uur

Ik ben al verschillende keren in Zwitserland op vakantie geweest maar toen wist ik nog niet dat ik echt astma had. Ik weet wel dat ik gauw last heb van de hoogte. Ik moet heel langzaam klimmen of dalen, anders wordt ik heel erg duizelig en misselijk. Als we gingen wandelen kon ik dus ook alleen naar beneden lopen en niet naar boven, dat trok ik gewoon niet.

Mijn stiefmoeder heeft ook astma en zij heeft die vakantie in zwitserland wel meer medicijnen gebruikt dan verwacht dus als ik jou was zou ik wel zorgen dat ik genoeg mee heb. Het kan meevallen maar zeker ook tegenvallen.

Login of registreer om te reageren
11-04-2006 om 12:56 uur

Hai Daantje!  :W

Bedankt voor je reactie!
Tjee, wat jij beschrijft is niet wat ik had verwacht!
Naar welke deel van Zwitserland ben je geweest? Was je in de hoogste bergen?

Als ik op vakantie ga neem ik altijd al extra medicijnen mee. Ook prednison en antibiotica.
Dat regel ik van te voren met mijn longarts en huisarts. Dan heb ik het altijd bij de hand. En daarnaast moet je anders zo vertrouwen op de geneeskunde in het buitenland.
Nou, dan heb ik liever de medicijnen mee die ik gewend ben, en aar ik de werking van ken.

Groetjes Marjolein

Login of registreer om te reageren
11-04-2006 om 16:09 uur

Wij zaten vooral in de buurt van Interlaken dus wel vrij hoog (Grindelwald, Interlaken, Spiez, Thun) maar ook Geneve, Lausanne en zuidelijker, richting Italie (de naam is me even ontschoten).

Login of registreer om te reageren