Theolair

26-05-2011 om 13:28 uur

Mijn apotheek zegt dat op dit moment Theolair retard 250mg niet verkijgbaar is, ook niet in de rest van Nederland...De reden is me nog niet bekend (boodschap stond op voicemail) Zijn er meer mensen die zonder Theolair komen te zitten?

Login of registreer om te reageren
26-05-2011 om 13:58 uur

Ja, heb afgelopen week hetzelfde te horen gekregen... Heel fijn maar niet heus, aangezien mijn astma met de theolair erbij eindelijk een beetje stabiel begon te worden. Weet nog niet wat mijn evt andere opties zijn

Login of registreer om te reageren
26-05-2011 om 20:09 uur

Okey...ik had laatst geen problemen met Theolair 350....Maar goed, kan natuurlijk kortelings veranderd zijn..
Balen als dit middel uit de handel zou zijn, want ik doe het er ook goed op!

Login of registreer om te reageren
26-05-2011 om 20:14 uur

Het gaat alleen om de 250 heb ik begrepen. De 350 mag ik niet meer, daarmee werd mijn bloedspiegel te hoog en dan voel je je echt naar  ;(

Groetjes,
Sandra

Login of registreer om te reageren
27-05-2011 om 22:10 uur

Heb nu Theolair 350 mg, en kreeg het advies 3 x dgs 1/2 te nemen, kreeg er nog een handig pillensnijder bij,  ;) De apotheker kon nog niet zeggen wat de reden is dat er niet aan de 250mg te komen is, hij zou nog terug gebeld worden door de fabrikant.....

Login of registreer om te reageren
18-06-2011 om 22:20 uur
Reactie op elske

Heb nu Theolair 350 mg, en kreeg het advies 3 x dgs 1/2 te nemen, kreeg er nog een handig pillensnijder bij,  ;) De apotheker kon nog niet zeggen wat de reden is dat er niet aan de 250mg te komen is, hij zou nog terug gebeld worden door de fabrikant.....

De 350 is ook niet meer verkrijgbaar. Word nu wel echt spannend heb niets meer en begin het toch wel al te merken. Maandag meteen maar aan de bel gaan hangen voor iets van vervanging, iemand goede ervaringen met een van de vervangers?

Frank

Login of registreer om te reageren
17-06-2011 om 11:45 uur

Ik heb even nagevraagd hoe dit zit. Komt ie. Theolair (is overigens een ASTMA medicijn, dus wellicht hoort deze discussie in het board astma medicijnen), is in tabletvorm met verschillende doseringen tijdelijk niet leverbaar. Dat komt door een fout in de bijsluiter. Producent Meda Pharma herstelt nu de fout en hoopt dat het medicijn komende maand weer geleverd kan worden. Tot die tijd raden we je aan om met je (long)arts of apotheek te bespreken welke alternatieven er zijn.

Wij hopen dat de levering snel weer wordt hervat, omdat het medicijn door veel patiënten wordt ervaren als onvervangbaar. Zoals Sanshine eigenlijk ook al aangeeft. Daarnaast dringen we er bij de producent, apothekers en (long)artsen op aan om astmapatiënten goed te informeren over de beschikbaarheid van het medicijn en mogelijke alternatieven.

Als je nog meer vragen hebt over Theolair, dan kun je mailen met [email]advieslijn@astmafonds.nl[/email].

Login of registreer om te reageren
17-06-2011 om 13:43 uur

HansAf: Theolair wordt ook nog (wel minder dan vroeger) aan COPD patiënten voorgeschreven,: onderstaand even gekopiëerd :
Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?
Theolair
De werkzame stof in Theolair is theofylline.

Theofylline is een luchtwegverwijder.

Artsen schrijven het voor bij astma en chronisch obstructieve longaandoeningen (COPD).

Login of registreer om te reageren
18-06-2011 om 22:58 uur

Er zijn geen vervangers, da's nou net het probleem...

Login of registreer om te reageren
27-06-2011 om 12:16 uur

Wij zijn voor een korte vakantie in Duitsland geweest. De Hollandse apotheek kon ons de Theolair ook niet leveren. Hij gaf ons herhalingsrecepten mee. Met dit recept hebben wij bij twee apotheken 4 dozen van 100 stuks kunnen kopen voor de prijs van € 15.37 per doos.
In Duitsland heet het Theophyllin.
De producent is Ratiofarm, 89070 Ulm.
www.ratiopharm.de

Login of registreer om te reageren