xolair

05-05-2011 om 19:35 uur

ik word behandeld met xolair maar de zorgverzekering wil de behandeling niet vergoeden als ik op vakantie ben (regulierezorg buitenland) dus kan ik niet meer op vakantie  wie heeft advies?

Login of registreer om te reageren
05-05-2011 om 21:45 uur

Ik heb een tijdlang Xolair gehad (het hielp helaas niet genoeg dus ik moest er weer mee stoppen, maar goed, daar hebben we het nu niet over).

Mij is aan het begin van de behandeling al verteld dat je je vakantie er op aan moet passen, danwel moet overslaan als je langer weg bent, en dit in overleg met je longarts natuurlijk (ik kreeg om de week een injectie, dus bij een vakantie van 8 dagen had het gekund, maar bij een vakantie van 3 weken moest ik de injecties al overslaan, of een week uitstellen).
Ik kan me ook wel voorstellen dat een behandeling die, als je het in Nederland laat doen al peperduur is, in het buitenland niet vergoed wordt (en dat is misschien lastig om te horen/lezen), ook omdat er best risico's aan verbonden zijn. Het wordt niet voor niets in het ziekenhuis gegeven.
Ik weet niet hoe lang je van plan bent weg te gaan? Misschien kun je je vakantie zodanig aanpassen dat je niet te lang zonder Xolair bent.
Hoop dat je nog wel een goede oplossing vindt!

Login of registreer om te reageren