Champrix /Zybam

21-04-2011 om 15:35 uur

Hallo Allemaal

Ik heb 'n vraag......Aangezien het me niet lukt om helemaal te stoppen met roken >:( (ik rook nog 5 sigaretten p.d.) wilde ik (misschien) toch eens he medicijn Champrix of Zybam :? proberen.

Aangezien ik ook medicijnen gebruik voor de nieren,blaas en chronische pijn,(vanwege m.s.)word ik daar niet vrolijk van.om er NOG iets bij te nemen,want het is uiteindelijk allemaal troep,maar wat moet je....

Nu vraag ik me af wie hier ook Chamrix of Zybam hebben gebruikt?Want het schijnt dat de bijwerkingen nogal heftig kunnen zijn.

Vooral nachtmerrie's en slecht slapen :z Daarom graag reactie's van andere.Ik ben er n.l.bang voor om die er ook weer bij te nemen vanwege die bijwerkingen.

Alvast bedankt en groetjes van Sjan :W

Login of registreer om te reageren
21-04-2011 om 15:49 uur

Hallo sjan,

Ik gebruik geen Champix/Zyban en ben geen arts. Maar ik zou het afraden om deze medicijnen te gebruiken om de volgende redenen:
De bijwerkingen zijn niet onschuldig omdat je o.a. nierproblemen hebt. Ik heb zelf nog maar 1 nier en mocht deze medicijnen beslist NIET gebruiken van de Nefroloog.
Ook omdat je MS hebt lijkt het mij NIET verstandig.
Je kan van deze medicijnen depressief worden, wat schijnbaar vaak voorkomt!

Ik raad je aan om eens acupunctuur te proberen. Deze methode is wél veilig en heeft géén bijwerkingen.
Kijk maar eens bij 'gestopt met roken' Daar staat een verhaal van mij.

Groetjes Michel

Login of registreer om te reageren
21-04-2011 om 22:34 uur

Ik heb een aantal jaren geleden ook Zyban,gebruikt.Nou ik werd er duf en depri van.
Toen de kuur was afgelopen ben ik weer begonnen te roken,echt waardeloos.
Mijn ervaring is dat je er volledig achter moet staan en het echt zelf moet doen.Er zijn momenteel veel "stoppen met roken poli's"die vaak ook nog vergoed worden door de zorgverzekering.
Ook tijdelijk GEEN koffie drinken,veel water drinken en afleiding zoeken,helpt echt.
Het is echt heel moeilijk om te stoppen maar je krijgt er zoveel terug,laat je leven niet beheersen door die vieze peuken.
Sterkte ermee.

Login of registreer om te reageren