Exacebratie en werken

27-12-2022 om 19:02 uur

Hallo,

Sinds een flink aantal jaren heb ik helaas sinds woensdag een exacebratie. Ben erg benauwd, mijn foster is naar zij hoogste opgehoogt. Sinds zondag heb ik er ook een prednison stootkuur bij gekregen. Het ergste benauwdheid is al weg, maar ben nog lang niet de oude. Vanwege de personeelsdruk vraagt mijn werkgever mij om terug te komen. Nu voel ik me daar nog totaal niet toe in staat, aangezien ik nog wheez/brom, piep, en me de lucht uitlongen hoest, soms zo erg dat ik licht word in mij hoofd. Nu is mijn vraag, hoe lang kan het herstel duren voordat je weer een beetje rond kan? En is er nu een groter risico om corona op te lopen? Dit is namelijk ju op mijn woning aanwezig, waar ik weer zou moeten gaan werken. Nu snap ik dat jullie geen arbeid advies mag geven, maar zou graag willen weten hoe lang het kan duren voordat iemand weer wat werkzaamheden kan doen? En of er een groter risico bestaat op ziek worden/ corona oplopen? Mede door mijn prednison?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
27-12-2022 om 19:03 uur

Owja, ik was voorheen kapster, maar werk nu al ruime tijd in de zorg. Kan alleen mijn gebruikersnaam niet veranderen

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
28-12-2022 om 12:07 uur

Hoewel er niet hele duidelijke resultaten zijn, lijkt het er niet op dat je een hogere kans loopt op problemen met een normaal stabiel gecontroleerd astma.
Wel bij een ernstig instabiel astma is er aanwijzing dat COVID tot een hogere kans op problemen bij de ziekte kan leiden.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren