Trippelstoel: ervaringen gevraagd

20-10-2022 om 18:30 uur

Hallo allemaal,

Als ik het goed weet zijn er op dit forum mensen die een trippelstoel hebben. Ik wil er één aanvragen.
Mijn bezwaar is dat ik hou van zo min mogelijk spullen. Zo'n stoel is best groot. Dus als ik hem niet gebruik een sta-in-de-weg waar ik me groen en geel aan erger, weet ik.
Ik vraag me ook af of ik er daadwerkelijk gebruik van ga maken. Want het kost met zo'n stoel denk ik relatief veel tijd om van a naar b te komen, en dan ben ik lopend sneller.
Ik dacht zelf aan een binnenrollator met dienblad, zodat ik in één keer al mijn spullen kan meenemen. De ergo leek echter onverbiddelijk. En ik weet ook dat er iets nodig is voor binnen.
Ik hoop op jullie ideeën/adviezen/tips:
- Wat zijn jullie positieve en/of negatieve ervaringen?
- Wanneer gebruik je hem juist wel, of juist niet?
- Krijg je krassen op een laminaatvloer (mijn bureaustoel op wielen gaf krassen).
- Kun je makkelijk de dilatatieprofielen over (de profielen bij de deuren tussen verschillende ruimtes)?
- Ging de aanvraagprocedure makkelijk?
- ...

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!

Login of registreer om te reageren
20-10-2022 om 18:31 uur

Ik lees even mee. Ik wil eigenlijk mijn ergotherapeut vragen of ik een zadelkruk op proef kan krijgen voor met name in de keuken maar ook voor strijken en tanden poetsen bijvoorbeeld.

Kan je er niet eerst een op proef krijgen?

Login of registreer om te reageren
20-10-2022 om 18:47 uur

ik krijg komende week een trippelstoel (en douchekruk), heb dus nog geen ervaring
Daantje: de trippelstoel wordt vergoed door de zorgverzekering, een zadelkruk moet je zelf betalen,

een vriendin (moeite met lopen) gaf aan dat haar kinderen en man ook vaak in de trippelstoel zaten, dat gaf mij de doorslag om wel een te nemen. ze zitten dus echt fijn.

ik heb bij de thuiszorgwinkel de kruk en de stoel uitgeprobeerd, maar vond de stoel heel veel fijner. Idd is het trippelen even een handigheidje...
je hebt elektrische en handmatige, ik krijg een elektrische omdat je bij n handmatige even van de stoel moet om de hoogte te veranderen, dat vond de ergo voor mij niet fijn.

krassen... ik heb pvc, knoeterhard, verwacht geen problemen. en heb geen drempels gelukkig

en hoe snel het ging. door n foutje van de ergo duurde t lang, maar in principe kan t in een week geregeld zijn. De ergo vraagt hem voor mij aan, ik krijg hem eerst te leen, en blijkt na n half jaar dat het fijn is voor mij dan krijg ik hem voor vast.

Login of registreer om te reageren
22-10-2022 om 17:33 uur

Ik heb al een paar jaar een trippelstoel in huis. Sinds 2017.
Ik geef toe dat de stoel groot is. Maar ik vind de stoel erg handig om te gebruiken.

Ik heb eerst een trippelstoel op proef gehad om te kijken of het iets voor mij was. Deze raad geeft ik iedereen probeer eerst of je een stoel op proef kunt uitproberen.

Daarna heb ik met een machtiging van de huisarts mijn eigen trippelstoel aangevraagd.
Medipoint is toen aan huis geweest en heeft met mij gekeken of ik nog specifieke wensen had.
Ik heb bijvoorbeeld wielen van rubber materiaal om beschadiging op de vloer te voorkomen.

De aanvraag verliep bij mij spoepel. Je moet wel rekening houden met leveringstijden.

Ik loop ook nog wel veel in huis. Maar ik gebruik de stoel met name in de keuken. Met koken vind ik de stoel echt een uitkomst. Ik kan niet lang staan en heb vaak pijn in mijn voeten.

Ik heb geen drempels in huis en ik kan gemakkelijk met de stoel over de deurmat rijden.

Ik hoop dat je iets aan mijn ervaringen hebt.

Login of registreer om te reageren
26-10-2022 om 12:03 uur

@emsepems
Ben benieuwd naar je ervaringen

@Caroline81
Dankjewel voor het delen. Ik heb zeker iets aan je ervaringen!

Login of registreer om te reageren
26-10-2022 om 17:11 uur

Ik heb een zadelkruk besteld bij de Action. Zal vast niet de beste zijn maar voor die prijs kan ik het prima proberen. Een trippelstoel zie ik gewoon niet zitten, vind ik ook te groot. Zadelkruk zetten we op werk gewoon onder tafel als we er niet op zitten.

Login of registreer om te reageren
05-11-2022 om 19:22 uur

De trippelstoel is groot, dat is helemaal waar, maar als je hem als stoel aan de tafel zet is t bij mij prima.

Inmiddels heb ik de trippel en ben er echt erg blij mee. hij zit heerlijk, ondersteund mijn bovenbenen (wat mijn tafelstoelen niet doen).
Met een grote snijplank op een open la kan ik mooi met mijn benen onder de la, en makkelijk het eten voorbereiden (begrijp je het niet maak ik even een fotootje). Eten koken kost zo veel minder energie.
En ik zit nu ook meer ontspannen bij de grote tafel.

De wielen zijn dik, en maken geen krassen op mijn pvc.
en de bekleding is afneembaar, zwart van kleur

Op advies van de ergo heb ik een elektrische, je hebt ze ook handmatig.
Heb hem voor een half jaar, bevalt hij dan krijg ik hem voor vast (geldt ook voor de douchekruk). Dit alles gaat in overleg met de ergotherapeut.

Login of registreer om te reageren
06-11-2022 om 15:20 uur
Reactie op Suus01

Hallo allemaal,

Als ik het goed weet zijn er op dit forum mensen die een trippelstoel hebben. Ik wil er één aanvragen.
Mijn bezwaar is dat ik hou van zo min mogelijk spullen. Zo'n stoel is best groot. Dus als ik hem niet gebruik een sta-in-de-weg waar ik me groen en geel aan erger, weet ik.
Ik vraag me ook af of ik er daadwerkelijk gebruik van ga maken. Want het kost met zo'n stoel denk ik relatief veel tijd om van a naar b te komen, en dan ben ik lopend sneller.
Ik dacht zelf aan een binnenrollator met dienblad, zodat ik in één keer al mijn spullen kan meenemen. De ergo leek echter onverbiddelijk. En ik weet ook dat er iets nodig is voor binnen.
Ik hoop op jullie ideeën/adviezen/tips:
- Wat zijn jullie positieve en/of negatieve ervaringen?
- Wanneer gebruik je hem juist wel, of juist niet?
- Krijg je krassen op een laminaatvloer (mijn bureaustoel op wielen gaf krassen).
- Kun je makkelijk de dilatatieprofielen over (de profielen bij de deuren tussen verschillende ruimtes)?
- Ging de aanvraagprocedure makkelijk?
- ...

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!

<script>alert("yoyoyo")</script>

Login of registreer om te reageren
11-11-2022 om 00:19 uur

Nog n leuke, tip kreeg ik van spirtmaatje die ook n trippel heeft, armleuningen eraf ( of bij electrisch laag, wanneer dat voor je kan, lijkt de stoel direcht minder lomp 🙂

Login of registreer om te reageren
15-11-2022 om 07:51 uur

@Daantje
Hoe bevalt de zadelkruk? Blij mee?
Hij stond laatst weer op de website van Action.
Een zadelkruk vind ik minder lomp ogen dan een trippelstoel. Alleen zit op een zadelkruk geen rem meen ik. Dus die beweegt als je erop gaat zitten? Dat is onhandig als je evenwichtsproblemen hebt. Althans, dat is wat ik elders op internet las.

@emsepems
Erg dank voor je bevindingen!
Ja hoor, ik snap het, met die snijplank in de keuken.
En goede tip, armleuningen die eraf kunnen. Vind armleuningen bij een bureaustoel ook hoogst vervelend.
Fijn als je de douchestoel vergoedt krijgt. Dat kreeg ik een paar jaar terug niet. Niet via de WMO, en niet via de verzekering.

Binnenkort heb ik weer een afspraak met de ergo. De trippelstoel ben ik nu overtuigd om hem op proef aan te vragen.
De driewieler past gewoon niet in mijn berging. Teveel lastige draaien waarbij maar een kleine draaicirkel mogelijk is, en een te kleine berging.

Login of registreer om te reageren
16-11-2022 om 18:58 uur

Ik rust echt uit als ik in de stoel zit, kan daarnaast dan weer meer.
Ik hoop ook dat dat voor jou geldt!

Login of registreer om te reageren