Alternatief Rhinocort 100 Turbuhaler ?

17-09-2022 om 18:16 uur

Inmiddels ben ik 35 jaar, al sinds mijn 13e gebruik ik Rhinocort 100 Turbuhaler (poedervorm).
Dit heeft me altijd heel goed geholpen tegen huisstofmijt/pollen allergie.
Maar helaas is dit middel al een paar jaar uit de handel, eerst nog een tijdje via een Belgische apotheek besteld maar ook daar ging het uit de handel.

Mijn huisarts scheef me eerst Budesonide voor in sprayvorm, dit hielp niet voldoende en kreeg er juist een verstopte neus van. Een collega van mij raadde me Avamys aan, dit gevraagd en gekregen van de huisarts, ook hiervan kreeg ik slijmvorming in mijn neus, maar het ergste is dat ik constant een bloedneus kreeg, ook toen ik ging minderen.

Neusspray's reageer ik blijkbaar niet goed op, maar in poedervorm had ik veel minder klachten maar kan hiervan geen alternatief vinden op internet.
Op MijnMedicijn.nl zeggen ze dat Pulmicort hetzelfde bestandsmiddel bevat maar dan moet je het neusstukje overzetten, helaas heb ik al mijn lege Rhinocort's al weggegooid.

Weet iemand een ander goed middel wat ik kan proberen ?

Login of registreer om te reageren
17-09-2022 om 18:23 uur

Je kan zo'n opzetstukje laten 3D printen.

Login of registreer om te reageren
18-09-2022 om 13:18 uur
Reactie op Daantje

Je kan zo'n opzetstukje laten 3D printen.

Dat zou mooi zijn, maar hoe en waar kan ik dat laten doen ?
Ik heb immers geen voorbeeld meer.

Login of registreer om te reageren
18-09-2022 om 16:02 uur

Het is jammer dat de zoekfunctie het hier niet meer doet. Iemand heeft er ooit iets over geschreven. Misschien kan je het met Google nog vinden.

Login of registreer om te reageren
18-09-2022 om 16:34 uur

Ja ik! Maar weet t niet meer 🤔

Wat ik wel weet is dat er nog veel meer kno medicatie is, kijk maar eens op farmaceutisch kompas.
En hoe vervelend ook, maar weer overleggen met je huisarts

Login of registreer om te reageren
18-09-2022 om 22:55 uur

@KV87ss: misschien kan je proberen iemand te vinden die nog een adapter heeft of eens in het ziekenhuis rondvragen. Eenmaal je een voorbeeld hebt, kan je het eenvoudig laten namaken. Succes, want een medicament dat goed werkt niet kunnen nemen is echt vervelend.

Login of registreer om te reageren
19-09-2022 om 20:19 uur
Reactie op emsepems

Het staat toch goed beschreven?

Staat goed beschreven idd wat dat overzetten van opzetstuk betreft, maar ik doelde op het 3D printen verhaal.

Login of registreer om te reageren
19-09-2022 om 20:27 uur
Reactie op Tamia

@KV87ss: misschien kan je proberen iemand te vinden die nog een adapter heeft of eens in het ziekenhuis rondvragen. Eenmaal je een voorbeeld hebt, kan je het eenvoudig laten namaken. Succes, want een medicament dat goed werkt niet kunnen nemen is echt vervelend.

Dat is inderdaad vervelend, want het heeft altijd goed geholpen.
Normaal bewaar ik juist snel dingen, maar spijtig genoeg niet die laatste Rhinocort die ik gebruikt heb (heel het huis al doorzocht 8-| ).

Ik zal eens proberen rond te vragen, maar vrees dat de kans klein is dat het lukt.

Login of registreer om te reageren
19-09-2022 om 20:44 uur
Reactie op KV87ss
Reactie op Tamia
@KV87ss: misschien kan je proberen iemand te vinden die nog een adapter heeft of eens in het ziekenhuis rondvragen. Eenmaal je een voorbeeld hebt, kan je het eenvoudig laten namaken. Succes, want een medicament dat goed werkt niet kunnen nemen is echt vervelend.

Dat is inderdaad vervelend, want het heeft altijd goed geholpen.
Normaal bewaar ik juist snel dingen, maar spijtig genoeg niet die laatste Rhinocort die ik gebruikt heb (heel het huis al doorzocht 8-| ).

Ik zal eens proberen rond te vragen, maar vrees dat de kans klein is dat het lukt.

Het is wat meer prutswerk, maar in theorie kan je ook zelf een opzetstuk ontwerpen of iemand het laten ontwerpen. Maar dit is wel een dure grap als je het niet zelf kan.

Of misschien kan je de longarts of het ziekenhuis contacteren die de handleiding gemaakt heeft. Misschien kunnen zij je aan een adapter helpen.

Succes!

Login of registreer om te reageren