Longontsteking baby 10 maanden

07-08-2022 om 16:09 uur

Hi,
Sinds een week ligt onze jongste in Frankrijk in het ziekenhuis met een longontsteking. Er is meteen een ab kuur per infuus gestart. Na twee dagen mocht hij van het zuurstof en inmiddels drinkt hij ook weer goed. De koorts blijft echter aanhouden. De CRP ging van +/- 300 (maandag) naar 83 (donderdag) naar 79 (vandaag). Is dit een normaal beloop? Wat kunnen we verwachten qua herstel? De arts en verpleging spreken maar matig Engels en daardoor krijg ik er niet echt feeling mee.

Login of registreer om te reageren
07-08-2022 om 17:10 uur

PPPfff heel veel sterkte met de kleine, hoop dat ie gouw met jullie weer mee naar huis mag. >:D<

Login of registreer om te reageren
07-08-2022 om 17:49 uur

Hoi Pauline

Dat is een hele vervelende situatie. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de anwb alarmcentrale en daar vragen of ze contact opnemen met de artsen in het ziekenhuis.

Als je daar op vakantie bent tenminste, of iemand van de camping of vakantiepark misschien.

Maar weet je, ik zou wel eisen, ja sorry eisen dat er iemand komt die normaal met jullie in het Engels kan communiceren. Ooit in Frankrijk jaren geleden in het ziekenhuis gezeten met onze oudste toen 12 die voor de vakantie zijn arm naar brak en waar pennen in zaten. Op vakantie brak zijn gips in het ziekenhuis niemand die Engels sprak en ik heb daar keihard gezegd, you don’t tough my son, first make x-ray.

Heel veel sterkte. Laat je nogweten hoe het jullie vergaat?
Jippie

Login of registreer om te reageren
07-08-2022 om 17:50 uur

Je kan ook je verzekering bellen als je een tolk nodig hebt. Heel veel sterkte voor jullie!

Login of registreer om te reageren
08-08-2022 om 07:58 uur

Beste PaulineH,

Wat een vervelende situatie. We kunnen ons voorstellen dat jullie met veel vragen zitten. Helaas is de kinderarts die vragen voor ons beantwoord op het forum momenteel op vakantie en hij komt pas eind van de maand terug. Het antwoord laat dan te lang op zich wachten om jullie te kunnen helpen. Misschien kunnen jullie contact zoeken met jullie huisarts en de vragen bij hem neerleggen. Hierboven krijgen jullie van een aantal forumgebruikers ook goede tips. We wensen jullie heel veel sterkte en beterschap voor jullie baby.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren